E85 a Bentley-be. Új Continental GTC!

Izmosabb külsővel érkezik a Bentley Continental GTC

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Valamivel határozottabban húzott vonalak jellemzik az új kabriót, és nem mellesleg: a Bentley Continental GTC immár E85-tel is tankolható.


Pár hét múlva, a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a Bentley Continental GTC elegáns és visszafogott elődjénél élesebb vonalú, sportosabb megjelenésű, ránézésre nem sokban frissült, mégis második generációsnak mondott új kiadása. A tavaly piacra dobott GT kupé nyomán felújított kabrión feltűnő például az illesztések nélkül épített új, alumíniumból készült orr-rész. 20 colos felnik járnak alapáron, némi extráért háromféle 21 colos kerék közül válogathatnak a megrendelők.
Nagyobb lett a beltér, és 17 féle finom tapintású bőrt ajánlanak burkolatként, melyekhez hétféle fabetét közül lehet választani. A többrétegű vászontetővel, az akusztikus szigetelést nyújtó üvegfelületekkel és a karosszéria mélyén elhelyezett szigetelésekkel még a korábbinál is csendesebb lett az utastér. Megnövelték a hátsó utasok lábterét, új rekeszeket alakítottak ki az apróságok tárolására, érintőképernyős telematikai berendezést helyeztek el, és továbbra is kapható a Bentley féle Neck Warmer (nyakmelegítő) fűtés, mely akármilyen hidegben lehetővé teszi a nyitott tetős autózást.
Műszakilag is alakítottak az autón, elöl-hátul szélesebb lett a nyomtáv, élesebb a kormányzás, áthangolták a futóművet, és a fejlett összkerék-hajtási rendszer alapesetben immár 40:60 arányban osztja a nyomatékot az első és a hátsó tengely között (korábban 50:50), ami csökkenti az alulkormányzottságot a gyors fordulókban.
A hatliteres W12-es biturbó teljesítményét 560-ról 575 lóerőre növelték, a nyomaték 650-ről 700 Nm-re ugrott. Az motorhoz kapcsolódó QuickShift váltó is fejlődött, a hatfokozatú automata gyorsabban kapcsol elődjénél, és most már akár két fokozatot is kapcsolhatunk lefele. Így a Continental GTC 4,8 helyett már 4,5 másodperc alatt eléri a 100 km/h-t, végsebessége pedig 314 km/h körül alakul. Az Euro5-ös motor kombinált üzemben, tojásokkal a gázpedál alatt akár 16,5 literrel is elhajtható száz kilométerre, a környezettudatos milliomosoknak pedig jó hír, hogy a FlexFuel rendszernek köszönhetően akár E85-tel is tankolható.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?