E-Tech, mint az F1 autó? Ilyen az élet a konnektoros Megane-nal!
Kicsiben is korrekt: Renault Megane E-Tech Plug-in Hybrid teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az E-Tech nem erős, nem gyors, ötajtósként nem is igazán tágas, mégis jó. Alapfelszereltséggel is kényelmes, praktikus, és nagyon könnyű vele együtt élni a mindennapokban. Arról nem is beszélve, hogy az egyik legkreatívabb formatervű kompakt a piacon.
Konkrétan fillérekből járhatsz vele a városban nap mint nap, ha te cserébe este bedugod a 220-ba otthon.
Akárcsak a konnektoros BMW-t, ezt is a panellakás ablakából töltögettem éjjelente, így reggel mindig teli akkuval várt, és a városon belül kényelmesen túl is tudta teljesíteni a műszerfalon ígért 56 kilométerét. Országúton is problémamentes volt a dolog, voltak olyan napok, amikor a 4,5 óra alatt beletöltött áramot egy oda-vissza 52 kilométeres táv megtételére használtam fel, gond nélkül. Egyszer, már csak kíváncsiságból is nekivágtam vele az autópályának elektromos módban, 130-cal még épp tud közlekedni a benzinmotor indítása nélkül, de úgy már csak 35 kilométerre jutottam vele.Miután kiszámoltuk, a Autónavigátor Instagram oldalára is feltettem a kérdést, ahol a szavazatok szerint 45%-55% arányban nyert a Megane.
Érkezett olyan válasz is, hogy az első százon a Megane, de miért nem a második százra kérdeztem rá, éppen ezért inkább 600 kilométer átlagát hoztam el nektek: mivel a dízel Passat is akkor tankolt, amikor csak akart, én amikor módomban állt, feltettem töltőre a Megane-t, mind a 2 perc extra időt rászántam esténként, amikor hazaértem. Így 100 kilométerre vetítve 3 liter benzint és 10 kWh áramot fogyasztott, amíg a Passat 5,8 liter gázolajjal érte be. Ez forintosítva a teszt idején érvényes áram- és üzemanyagárak mellett is azt jelenti, hogyamíg a Passat 2523 forintból járt el rendeltetésszerűen, addig a Megane-nak elég volt 1604 forint, amiből 1314 forintot a benzinkúton, 290 forintot pedig a villanyszámla befizetésekor hagytam ott.
Ehhez hozzátartozik az is, hogy a megtett távok kb 40%-át közlekedtem elektromosan, és volt olyan is, amikor a városban szorultam rá a benzinmotorra, tehát kizárólag az 1,6-ossal is gond nélkül a Passat közelében maradhattam volna, ha nem akarom töltögetni.Árak
Tesztmodell alapára
11 049 000 Ft (2021.09.13.)
Tesztautó ára
12 014 000 Ft (2021.09.13.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Teljesítmény:
116 kW (158 LE) 5600 1/min-nél
Nyomaték:
349 Nm 3200 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9.80 s
Végsebesség:
183 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
1,3-1,6 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4359 mm
Szélesség:
1814 mm
Magasság:
1447 mm
Saját tömeg:
1530 kg
Össztömeg:
2060 kg
Tengelytáv:
2669 mm
Karosszéria-kivitel:
ötajtós
Csomagtér:
308 l
Belső szélesség elöl:
1490 mm
Belső szélesség hátul:
1420 mm
Belmagasság elöl:
910-980 mm
Belmagasság hátul:
950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
145 mm
Ülőlap hossza elöl:
510 mm
Ülőlap hossza hátul:
460 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1200 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1100 mm
Csomagtér magassága:
520 mm
Csomagtér hossza:
750 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1500 mm
Raktérnyílás szélessége:
1030 mm
Raktérnyílás magassága:
700 mm
Motor és váltó
Motor:
Hibrid (Benzin)
Motorosztály:
Euro 6d-TEMP
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata
Nyomaték:
349 Nm 3200 1/min-nél
Teljesítmény:
116 kW (158 LE) 5600 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
183 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9.80 s
CO2-kibocsátás:
28 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
1,3-1,6 l/100km
Fogyasztás a használónál:
3,0 l/100km