Duster, S-Cross, Vitara? Mit és mennyiért adnak ma ezek?

Megújult a Duster, új az S-Cross, vajon letaszíthatják a trónról a piackedvenc Suzuki Vitarát?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem csak kereslet, pezsgés is van a kis SUV szegmensben, ha nem is együtt, de az elmúlt hetekben kivétel nélkül vezettem a friss Dustert, a vadonatúj S-Crosst és az eladásokat vezető Vitarát. Vajon melyikkel járhatunk a legjobban?

Megjelenése, azaz 2015 óta vezeti a hazai autóeladásokat a Suzuki Vitara, egyben a piac toronymagas vezetője a B-SUV szegmens. Az esztergomi modellt összesítettben követi testvére, a nemrégiben erősen megújult SX4 S-Cross, ami immár csak S-Cross néven fut tovább, kategóriájában pedig az idén ugyancsak frissített Dacia Duster lohol utána.
Hirdetés
Persze a Vitara sem egy 2015-ös modell, bár akkor jelent meg, azóta bőségesen kapott frissítést, optikait és műszakit is, hajtáslánca lényegében ugyanaz, ami az "új" S-Crossé: 1,4 literes, négyhengeres, 130 lóerős és lágy hibrid rendszeres turbós benzinmotort hord az orrában, így indul 5,81 millió forintról, míg a legolcsóbb S-Cross 6,09 millió forintba kerül. A kettejük közötti árkülönbség azonban nem tudható le egy egyszerű kivonással. Bár a 12,5 centivel hosszabb, 55 literrel, azaz több mint 10 százalékkal nagyobb csomagterű S-Cross 280 ezer forintos felára önmagában is védhető, valójában ennyiről sincs szó. Míg ugyanis az alap Vitara már automata légkondis, az S-Cross nem. Na persze nem egy tragédia ez, a mindkettejüknél nagyobb, de szerényebb belépőárú Dacia Duster csakis fullextrás verziójával ad automata klímát, azt pedig négyhengeres, a Suzukikhoz hasonlóan 130 lóerős motorral társítva már 6,049 millió forintos alapárat kapunk.
Dacia Duster, Suzuki S-Cross, Suzuki Vitara - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
Dacia Duster 4341 1804 1693 2674 445-1478
Suzuki S-Cross 4300 1785 1580 2600 430-1230
Suzuki Vitara 4175 1775 1610 2500 375-1120
Hirdetés
Bázisverziójával a Duster a legolcsóbb!
Ha azt nézzük, hogy egységnyi, sőt alapból a legszerényebb összegért ki adja a "legtöbb vasat", a legnagyobb autót, akkor egyértelműen a Duster nyer, 1,0 literes, 90 lóerős (és persze háromhengeres) alapmotorjával 4,099 millió forinttól érhető el, persze a klíma nélküli Access verziót gyakorlatilag senki sem választja. Mint azt megtudtuk a hétüléses Jogger árának leleplezésekor, a legtöbb Duster vevő bizony a csúcs Prestige verziót veszi, zömében dízelmotorral, ami a Suzukinál egy ideje már nincs is. A benzinesek köréből nagyjából azonos mennyiség fogy a 180 ezer forintos felárral LPG-vel is kínált 1,0 literesekből és az 1,3-asokból. Mi most utóbbi 130 lóerősével, azaz kézi váltóval és fronthajtással tettük képzeletben a Suzukik mellé. Ma már a Duster is alapáron LED menetfényes és tompított fényszórós (reflektora még halogén izzós), 6 légzsákos, de a 6,049 milliós Prestige már holttérfigyelős, bőrkormányos, tolatókamerás és vezeték nélküli telefontükrözést adó érintőképernyővel szerelt, 6 hangszórós hifis, sőt a Kelet-Európa térképes navigáció is jár hozzá. 21 centis hasmagasságával és megjelenésével is a leginkább terepjárós, összkerékhajtással akár dízelként, akár a 150 lóerős benzinessel választjuk, a Prestige csúcsverzióval 6,899 millió forintot kell érte fizetni.
Hirdetés
Dacia Duster, Suzuki S-Cross Suzuki Vitara - műszaki adatok és alapárak
Dacia Duster 1.33 TCe 130 Prestige Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet Hybrid 48V GL+ Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Hybrid 48V GL
Emissziós norma Euro 6d
Üzemanyag Benzin
Hengerűrtartalom [cm3] 1333 1373
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/6
Teljesítmény [LE/fordulat] 130 (4500-6000) 130 (5500)
Nyomaték [Nm/fordulat] 240 (1600-3500) 235 (2000-3000)
Gyorsulás 0-100 km/h 10,6 9,5
Végsebesség [km/h] 193 195 190
Kombinált fogyasztás (WLTP) [l/100 km] 6,2 5,3-5,6 6,0-6,3
CO2-kibocsátás [g/km] 141 120 121-126
Saját tömeg [kg] 1242 1195-1235 1165-1205
Megengedett össztömeg [kg] 1767 1685 1770
Abroncsméret 215/60 R17 215/55 R17 215/60 R16
Garancia 3 év/100 000 km 3 év/100 000 km; 10 év a hajtásláncra
Alapár (akciósan) [Ft] 6 049 000 6 490 000 5 810 000
Bár motorvaria nincs a Suzukinál, ha az új S-Crossból automata klímásat, bőrkormányosat szeretnénk, akkor a 6,09 millió forintos GL helyett a 6,49 milliós GL+ választandó. Már az alapverzió is igen jól, sok más mellett full LED fényszóróval, távolságtartós tempomattal felszerelt, itt már holttérfigyelőt, első ülésfűtést és első-hátsó parkolóradarokat, kulcs nélküli nyitást-indítást is kapunk, a 7 colos érintőképernyő és a tolatókamera megvan már a bázisverzióban is. A Vitara bár 5,81 milliós GL alapverziójával is automata klímás, ha ülésfűtést, tolatókamerát, holttérfigyelőt és 17 colos alufelniket szeretnénk hozzá, akkor a GL+ választandó 6,18 millió forintért, ha pedig parkolóradarokat is, akkor a GLX 6,74 millióért. Összkerékhajtással az S-Cross már a GL+ szinttel 7,23, a Vitara ugyanazzal (persze eltérő tartalommal) 6,92 millió forinttól érhető el, míg automata váltóval a Vitara 6,74, az S-Cross 7,09 millió forinttól kapható, szintén GL+ ellátmánnyal. Összehasonlításul a Prestige felszereltségű, EDC váltós, TCe 150 motoros Duster 6,899 millió forintba kerül, tehát ahogyan a kézi váltósok körében közelített felszereltséggel, itt is a Vitara, Duster, S-Cross ársorrend rajzolódik ki. Bár méretben a Duster a legnagyobb, az alapáron távolságtartós tempomatos, GL+ verziójával már hátsó keresztirányú forgalomra is figyelmeztetős holttérfigyelős, nagyon jó kényelmi ellátmányú S-Cross bőven megéri a felárát. Ugyanakkor megjegyzendő és sokak számára fonots, hogy a Duster 5,5 millió forint alatt is hazavihető már a kedvező üzemű TCe 100 LPG (gyári garanciás benzin-gáz rendszeres) alapmotorjával és a már klímával is megtoldott Comfort ellátmánnyal, aminek persze erős kihívója az alap Vitara 5,81 millióért. A konklúzió most is egyértelmű: a márkák körültekintően áraznak, a Dacia adja a legolcsóbb belépőmodellt, a Suzuki erős alapellátmányával a jobban felszerelt Dustereknél akár olcsóbb Vitarát kínál, az S-Cross pedig hiába új, a korábbról ismert műszakiságú gép a leginkább naprakész ellátmánnyal is nagyon reális áron adott tudott maradni. Bizony még az is megeshet, hogy a másik esztergomi modell letaszítja majd a trónról a Vitarát, de a Suzuki azért nem bízza ezt a véletlenre: ahogyan arról beszámoltunk, jövőre először a Vitara fogja megkapni a márka új hibrid hajtásláncát, így a frissítés a piac kedvencét sem fogja elkerülni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?