Duplán erősödhet a 208 GTi, jöhet a 308 R is
Izmozik a Peugeot: több sportmodell a láthatáron
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Frankfurtban tanulmányként debütál az új 308-as majdani legütősebb R verziója. Készül egy 208 GTi Pikes Peak és egy hardcore 208 R is.
A szeptemberi Frankfurti Autószalonon a vadiúj 308-as kompakt lesz a Peugeot egyik legfőbb attrakciója, de hogy néhány áll is leessen az oroszlánosok standjánál, a 308-ból egy R koncepciót szintén bemutatnak a franciák. A piros-feketében pompázó hot hatch egyelőre csupán néhány külső képen látható, de azt már tudjuk, hogy az RCZ R kupé 270 lóerősre húzott 1.6 THP motorja kerülhet majd az ő orrába is 330 Nm-es nyomatékkal percenkénti 1900-tól egészen 5500-as fordulatig. Új a kettős megfúvású feltöltő, módosítottak a leömlőn, a dugattyúkat pedig a Mahle szállítja. A 26 mm-rel ültetett futómű feszesebb hangolást kap, a nyomtáv 30 mm-rel szélesebb, a kerékméret 235/35 R19, a gigafelnik árnyékában elöl 380 mm (hátul 330 mm) átmérőjű Alcon féktárcsák dolgoznak négydugattyús nyereggel. A váltó 6 fokozatú manuális, s Torsen önzáró differenciálmű segíti az optimális kigyorsításokat. A 100-as sprintidő 6 mp alattinak várható, a végsebességet elektronika korlátozza 250 km/órában. A gyári vegyes fogyasztás 6,3 l/100 km. Ugyanennek a 4 hengeres turbómotornak egy 220-230 lovas változata repítheti a Loeb-féle fényes Pikes Peak-sikert is ünneplő 208 GTi limitált szériás különkiadást - nyilván a Renault Clio RS Gordinire válaszul. De arról is pletykálnak, hogy 208 R is készül, s ennek teljesítménye, mint a többi R-nek is, már ütős 270 lóerő lehet.