Duplakuplungos váltót kapnak a Minik
Leváltják a Mini automatáját, az új szerkezet gyorsabb
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Apró frissítésen megy át a Mini hajtásláncának kínálata. Egy fokozattal több lesz az új automata váltóban és gyorsabban kapcsol majd eredetinél.
A háromajtós és kabrió Mini hamarosan frissül, az álcázott autók már róják a köröket az új fényszórókkal. Előtte viszont érkezik egy kisebb szerkezeti frissítés, ami nem is annyira kicsi, a hajtásláncot érinti a két, három és ötajtós Minikben. Az eredeti hatfokozatú Steptronic automata váltót 7 fokozatú duplakuplungos szerkezetre cserélik. Erre a lépésre már számíthattunk, hiszen a nemrég bemutatott BMW X2-ben már ezt az automata váltót csatolták a benzinmotorokhoz.
A Minik új automata váltója gyorsabb lesz a korábbi hagyományos bolygóművesnél. A duplakuplungos váltó előnye, hogy a páros és páratlan fokozatok külön tengelykapcsolót kapnak és míg az egyik kapcsol, addig a másik old, de már előkészíti a következő fokozatot. Ezzel a váltások közötti idő rövidebb, mint egy hagyományos váltónál, viszont vannak hátrányai, ami legtöbbször az előre és hátramenet közti váltásoknál érzékelhető késlekedés. Kíváncsian várjuk, hogyan teljesít az új váltó a Minikben, ami egy új, már csupán elektromos jeladóként működtethető váltókart is kapott. Ez minden irányváltásnál visszatér ugyanabba az állásba, előremenethez hátrafelé kell húznunk, hátrafelé előre billentenünk, kézi kapcsoláshoz pedig oldalra döntetnünk, majd előre-hátra billenve zongorázhatunk a fokozatokon.