Dupla turbóval csökkenti károsanyag-kibocsátását a Nissan Navara

A félidős ráncfelvarrás keretében inkább műszaki téren frissült a Nissan Navara

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Változatlan teljesítménnyel, de egy helyett két turbóval érkezik a Nissan népszerű platósa.

A Nissan Navara jelenleg futó harmadik generációja 2014-ben jelent meg, ám úgy tűnik a vevők öt év után sem untak rá külcsínre, ugyanis az szinte semmit sem változott a ráncfelvarrás során, persze az elmúlt években már többféle külsővel is elérhető a Navara, hiszen a Renault Alaskan és a Mercedes X-osztály alapjait is ez a modell szolgáltatja. A karosszérián az újdonság a fekete betétes fényszóróban merül ki, de ez is csak akkor, ha LED fényforrással szerelik a platós Nissant (az alapáras halogén fényszóró változatlan), illetve friss rajzolatú alufelnik jelentik még a a frissítést 17 és 18 colos méretben.
Hirdetés
A 2020-as modellévben az eddig megszokott teljesítménnyel (163 és 190 LE) érkezik a 2,3 literes dízel, de immár két turbófeltöltőt hajt a kipufogógáz. Jelen esetben a turbók számának növekedésére nem a teljesítmény miatt volt szükség, hanem az Euro 6d-temp norma teljesítése a cél. A gázolajos blokk új dugattyúkat és karbon bevonatú dugattyúgyűrűket is kapott, csökkent a sűrítési arány, növekedett viszont a befecskendezési nyomás, átdolgozták a hűtőrendszert és immár SCR katalizátorral jön az immár egy tonna feletti teherbírású pickup. A Navara teljesen új hatfokozatú manuális váltóval készül, mely jobb kapcsolási érzetet ígér, de a feláras hétfokozatú automatán is finomítottak a mérnökök. Ugyanakkor a futómű sem marad érintetlen, hátul már minden változat multilink felfüggesztéssel és progresszív tekercsrugókkal jön, illetve hátul egyik változatban sem lesz már dobfék.
Belül az egyetlen változás, hogy 8 colos érintőképernyővel is elérhető már a Navara, a fedélzeti rendszer pedig Apple CarPlay-t (és a hazánkban nem elérhető Android Autot-) is képes futtatni. A frissített pickup még a nyáron a kereskedésekbe érkezhet, előreláthatólag a jelenlegi 8,3 milliós indulóár nem fog jelentősen változni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?