Dupla turbót kapnak a négyhengeres dízel BMW-k
Nem teljesítményt növel, üzemanyagot spórol az újabb turbó a BMW-nél
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A legerősebb, 224 lóerős 2,0 literes BMW dízel eddig is két turbóval dolgozott, hamarosan a kisebb teljesítményűek is ikerturbósak lesznek. Erejük nem nő, de fogyasztásuk és zajuk is csökkenést ígér.
A biturbó, ikterturbó elnevezés hallatán legtöbbször a teljesítménynövelésre gondolunk, hiszen alapfogás a tuning világában és a gyártóknál is, hogy plusz turbókkal csikarnak ki nagyobb erőt egy motorból. A több levegő valójában hatékonyságnövelésre alkalmas, a BMW ezért, a fogyasztás csökkentéséért épít hamarosan két turbót a kisebb teljesítményű 2,0 literes dízelmotorjaiba is. A 25d névre hallgató négyhengeres csúcsverzió eddig is ikertrubós volt, ám a közeljövőben a BMW Blog értesülései szerint az eddig B47 kóddal futó 18d és 20d is a B47TU1 kódra vált, azaz két feltöltős lesz.
Változatlan marad a 18d 150 és a 20d 190 lóerős teljesítménye, ugyanakkor az új feltöltő mintegy 5 százalékos fogyasztás- és emissziócsökkenést ígér. Az új motor, amelybe egy alacsony fordulatról dolgozó változó geometriájú kisebb feltöltő és egy fix lapátméretű nagyobb kerül, már az Euro 6c emissziós normát is teljesíti - természetesen a valós üzemű tesztek szerint. Változik a motorok szelepkialakítása és hengerpalástja is, nő a befecskendezőrendszer csúcsnyomása, ami pedig még fontosabb: jelentősen csökken a 18d és 20d eddig (főként kívülről) nem túl szerény zajszintje is. A BMW Blog szerint több decibellel kedvezőbb lehet az átdolgozott motorok zaja, ami fül szerint felezett hangot is jelenthet. Az ikerturbósított 18d és 20d piaci megjelenése jövő évben várható.