Dupla gyorsulási teszten sem dőlt el a Toyota-Honda párharc

A japán sportkompaktok két legújabb tagja, a Honda Civic Type R és a Toyota GR Corolla mérkőzött meg

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bármi kisülhet a Honda és a Toyota sportmodelljeinek küzdelméből papíron, és a gyorsulási tesztet látva úgy tűnik, a valóságban is.

A gyorsulási versenyek mindig érdekes összehasonlításnak számítanak, pláne akkor, amikor olyan modelleket mérnek össze, amikkel földi halandóként még van is esélyünk összefutni az utcán, netalán még meg is tudjuk vásárolni. Bár ez kevésbé igaz a Toyota GR Corollára, mert itthon az nem kapható, de a Honda Civic Type R már gyakoribb jelenség a hazai utakon (mondjuk a legújabb generációja átmenetileg annak sem rendelhető éppen).
Hirdetés
A Throttle House YouTube-csatorna összeeresztett két példányt a japán gyártók sportkompaktjaiból, hogy megnézzék, gyorsulásban melyik viszi a prímet. Papíron egyáltalán nem egyértelmű bármelyik autó fölénye: a Civic 315 lóerővel és 422 Nm-rel gazdálkodik, míg a Corolla 300 lóerővel és 400 Nm-rel. A 15 lóerős hátrányt a Corolla esetében az összkerékhajtás kompenzálja, ez különösen álló helyzetből történő rajtnál jelent sokat. A tömegük szinte kilogrammra megegyezik (pedig a Civic hosszabb), részben annak köszönhetően, hogy a GR Corollából a Morizo különkiadást próbálták. A kevesebb, mint másfél tonnás autók tehát egyáltalán nem egy előre eldöntött meccsre indultak.
Hirdetés
A Throttle House kétféle teszten mérte össze a japán kompaktokat. Először álló helyzetből rajtoltak, ami a Corolla kezdeti fölényével indult. Itt látszódik meg igazán az összkerékhajtás előnye, bár mivel manuális váltóról van szó mindkét kocsiban, természetesen nem kizárható a pilóták rajttechnikája közti különbség sem. A Corolla megtartotta vezetését a pálya végéig, bár növelni már nem igazán tudta, sőt: mintha a Civic kezdte is volna utolérni. A második teszt egy repülőrajtos gyorsulás volt, ilyenkor már inkább az erő és a nyomaték számít, nem pedig az összkerékhajtás vagy a kuplungolási technika. És valóban, a Civic szűk erőfölénye meg is hozta a győzelmet, a Corolla itt már nem tudta utolérni. A két különböző teszt tehát két különböző nyertest hozott, ilyen szempontból tehát továbbra is nyitott a kérdés, melyik a gyorsabb: a Civic Type R vagy a GR Corolla?
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?