Dugódíj: majd a kormány megmondja, hogy legyen-e Budapesten
Lényegében továbbra sem tudható semmi sem a budapesti dugódíjról
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ismét terítékre került a magyar autósok réme, azaz a fővárosi dugódíj, melynek kapcsán több mint 10 évvel ezelőtt, a 4-es metró építése kapcsán született kötelezettség.
Elindult az adok-kapok a főváros vezetése és a kormány között, miután Dorosz Dávid főpolgármester-helyettes az RTL Klub Híradójának azt mondta,
öt éven belül korlátozzák Budapesten az autósok behajtását a belvárosba és a dízelautók használatát.
Egyelőre semmi részlet nem ismert, legutóbb Tarlós István, volt főpolgármester idejében születtek konkrétumok, a legutóbbi terv az volt, hogy a megyei autópályamatricákhoz hasonló, évi 5000 forintos Budapest-matricát vezetnének be Budapest teljes közigazgatási területére, majd ezt követően egy belső zónát is kialakítanának. A dugódíj kapcsán még Demszky Gábor főpolgármesterségének idején, a 4-es metró EU-s támogatása kapcsán született kötelezettség, ám annak mértéke és mikéntje nem meghatározott.Konkrétumok tehát nincsenek, de a Miniszterelnökség közleményben jelezte: ha Karácsony Gergely főpolgármester ragaszkodik a dugódíj bevezetéséhez, azt elsőként a Fővárosi Közgyűlésben, majd annak állásfoglalása után a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában és az Országgyűlésben érdemes megvitatni, már csak azért is, mert önkormányzat nem szedhet díjat a közutak használata után (legalábbis személyautók esetén), az állam viszont megteheti.
5000 Ft-os évi dugódíj?! Komoly visszatartó ereje lesz… szinte látom, ahogy az összegtől megijedve hosszú sorok kígyóznak a BKV automaták előtt, hogy inkább 9500-ért havi bérletet vegyenek :)))