Duci cica – Jaguar E-Pace
Jaguar E-Pace 2.0D AWD First Edition teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Mindenki kedvenc macskája, Garfield jutott eszembe a Jaguar E-Pace-ről. Garfield kissé túlsúlyos, sokat eszik, ellenben imádnivaló, akárcsak a Jaguar kisebbik szabadidő-autója.
A Jaguar kisebbik szabadidő-autója a modellpaletta egyik legjobbja. A méhsejtmintázatú hűtőrács a sportautókat idézi
Garfieldról tudni kell még, hogy a szarkasztikus humora mellé eléggé lusta is. Viszont ez a tulajdonsága már nem hozható összefüggésbe a Jaguarral, hiszen a kétliteres dízelmotor megfelelő dinamikával mozgatja a majdnem két tonnás autót. Sőt, az a helyzet, hogy a 180 lóerő tökéletesen elegendő átlagos felhasználási mód mellett. Nem érezni lomhának, a gázpedált mélyebbre nyomva a magasabb sebességfokozatokban is lendületesen képes megindulni. Valójában, ha egy kis fogyókúrára küldenék, még némi sportosság is előcsalogatható lenne belőle. Az egészen pontosan 1843 kilogrammos saját tömeg azonban elrejti ezt az énjét.
Hiába az alumínium kasztni, az E-Pace közel két tonnát nyom. A harmonikus összképhez a 20 colos felnik is hozzájárulnak. Az első sárvédő feletti légbeömlő-imitáció viszont csak távolról látványos, közelről inkább kiábrándító
Pedig a futó-, és a kormányművét dicséret illeti. Az orrmotoros autókra és főleg a SUV-okra jellemző, hogy tempós kanyarvételkor olyan érzést keltenek, mintha „le akarnának esni az útról”. Persze ez azért több tényezős dolog, de eddig kevés szabadidő-autóban éreztem igazán magabiztosnak magam, ha nagyobb tempóval dobtam őket be a kanyarba. A Jaguar viszont azoknak az autóknak a körét gyarapítja, amelyek nem dőlnek meg ijesztően, és bár az összehasonlító tesztben kiderült, hogy a BMW X2-nél érzéketlenebb a kormánya, önmagában vizsgálva kimondottan élvezetes tekergetni az igényes, bőrborítású kormánykereket. Persze a sportosság így is inkább csak a dizájnban érhető tetten.
Háromféle színben rendelhetőek a First Edition kivitelek. A fehér mellett fekete, és egy kizárólag ehhez a felszereltséghez rendelhető vörös árnyalat szerepel a listán
Finom tapintású bőr mindenfelé, a tetőt pedig Alcantara borítja (A fotó termékmegjelenítést tartalmaz)
Az utastérbe szintén nehéz belekötni. Rendkívül igényes, talán a Jaguar paletta egyik legminőségibb érzést keltő típusa az E-Pace.
Első pillantásra esetleg unalmasnak is tűnhet, ám ahogy apránként elkezdi felfedezni az ember az apró részleteket, egyre inkább elismeréssel adózik a tervezőknek. A sötét felületeket a vörös cérna diszkréten feldobja, az automatikus sebességváltó karjának tövét körbeölelő alumíniumhatású műanyag oldja az egyhangúságot, miközben egyáltalán nem hivalkodó. Az oldalablak feletti majrévas helyett a kardánalagút szélére pozicionálták az egyszerre látványos és kényelmes kapaszkodót. Maga a kardánalagút eléggé széles, ezért a jobbegyben ülve kicsit szűkösnek érezni a lábteret, de ez is inkább sportautós hatást kelt, mint kényelmetlent.A vörös cérna és az alumínium hatású betétek oldják az egyhangúságot
A vezetőülésben viszont már egy csöppet sem érezni ezt a helyhiányt. A 18 irányban állítható, fűthető, memóriás első üléssel, valamint a több irányban állítható kormánykerékkel nem okozhat gondot a legkényelmesebb üléshelyzet megtalálása. Ahogy a Touch Pro 10 colos érintőképernyőről vezérelhető infotainment rendszer kezelése sem, ami ebben az autóban is kicsit lassan kel életre induláskor, habár néha már kezdem azt hinni, csak én vagyok túl türelmetlen. Hátul sem lehet panasz a lábtérre és az ülésekbe is ugyanolyan kényelmes behuppanni. A kupésan lejtő tetőív miatt a fejtér kisebb, de az átlagos termetűeket ez még biztosan nem zavarja, ahogy a gyerekeket sem. A csomagtér pereme viszont kissé magasra került, viszont alaphelyzetben 484 liternyi poggyászt képes elnyelni, ami a mindennapok során teljesen elegendő.
A kupés tetővonal ellenére hátulra sem kényelmetlen beszállni
A csomagtér 1234 literesre bővíthető. A központi kijelző szép képet ad, a menürendszer könnyen kezelhető
Ha már az elnyelés szóba jött, érintsük a kényesebb témát is, méghozzá a fogyasztást. A vegyes üzemben mért 9,3 liter elég durván hangzik, de itt vissza kell utalnom az autó tömegére. Csodák sajnos nincsenek ebben a tekintetben, hiába lehet „eco” üzemmódot is kiválasztani. Persze néhány decivel még biztosan lentebb szorítható ez az érték, odafigyelve a lendület megtartására, hogy ne kelljen mindig álló helyzetből meglódítani a nagy tömeget.
Ugyanakkor az erőforrás mentségére szóljon, hogy ritka csöndes és kulturált járású ez a soros négyhengeres, kétliteres dízel.
A kilencfokozatú váltó szinte észrevétlenül kapcsol a fokozatok között, de hiába váltogat fel gyorsan a gazdaságos üzemmódban, a fogyasztás így is nagy
Apró utalás a szélvédőn arra, hogy hol a helye az E-Pace-nek a Jaguar modellpalettáján