Drift móddal debütált a legerősebb gyári Volkswagen Golf!

Megérkezett a történelem legerősebb gyári Golfja

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Csak egy picit nőtt az elődhöz képest a nyolcadik generációs Golf ereje, de ez elég volt ahhoz, hogy minden idők legerősebbje legyen a típus történetében. Mármint a szériagyártásúak között.

Szokás szerint konzervatív a Golf R külseje, persze a szakavatott szemek egyből észreveszik, hogy sok lóerő szunnyad az orrában. Természetesen egyedi lökhárítókat kapott, látványos az oldalszoknya, illetve a hátsó szárny, az Akrapovic kidörgőkről nem is beszélve. Persze árulkodók még az R feliratok és a 19 colos felnik, amelyek mögött kék féknyergek láthatók. Az utastérben is felbukkannak a kék díszek, de jutnak még ide Nappa bőr sportülések, fűthető sportkormány és szénszálas dekorbetétek is. Az már szinte magától értetődő, hogy digitális műszeregységet kap a vezető, illetve 10 colos érintőképernyőről vezérelhető az infotainment rendszer.
Maradt a négyhengeres, turbós, kétliteres motor az autó orrában, amely most már 325 lóerőt tud 420 nm forgatónyomaték kíséretében. Az európai változatok hétfokozatú, duplakuplungos sebességváltót kapnak hozzá, de Észak-Amerika állítólag hatfokozatú manuálissal is elérheti. Bármelyiket is választják a vásárlók, az erőt mind a négy kerék felé továbbítják a váltók, hiszen összkerékhajtást kap a Golf R. Továbbá olyan üzemmódválasztót, amelyben 6 opció lehetőség áll rendelkezésre. Ezek a Comfort, a Sport, a Race, az Egyedi, illetve két újdonság a Special és a Drift. Utóbbi persze mi más lenne, mint a keresztbecsapatós mód, amit az ESP szabályozásával segít a rendszer. A másikat pedig kimondottan a Nordschleifére szabták. Kicsit lágyabb lengéscsillapító beállításokat eredményez, mint a Race mód, de ez lesz az ideális a Zöld Pokol emelkedőin és lejtőin.
Hirdetés
Javult a gyorsulás is, most már 4,7 másodperc elég a százas sprinthez, de a végsebességet az elektronika 250 km/h-ban szabályozza. A futóművet egyébként leültették, 20 milliméterrel közelebb került a talajhoz az R, az alapváltozathoz képest, na meg a fékeket is a nagyobb teljesítményhez szabták. Elöl 358 mm átmérőjű féktárcsák gondoskodnak a lassulásról, amelyek 33 mm szélesek, és hozzá kétdugattyús, alumínium féknyergek járnak. A piaci debütálásra viszont még várni kell kicsit, mert csak 2021-ben érkezik a márkakereskedésekbe az új Golf R.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?