Drift megindítás 300 km/h felett? A Nissannál lehetséges
Riport: Jakub Przygoński a drift Guiness rekordról
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Nissan és egy D1 bajnok segítségével sikerült driftes sebességrekordot dönteni. Jakub Przygońskit, a korábbi rekordtartót is megkérdeztük.
Még Ámon Olivér, tehetséges magyar drifterünk mondta, hogy "a drift megindítás néha olyan, mint amikor illegálisan gyorsan megyünk az autópályán és akkor behúzzuk a kéziféket vagy berántjuk a kormányt." Na most, ezt a mondatot helyezzük egy dimenzióval feljebb. A dimenziólépéshez azonban elengedhetetlen az Egyesült Arab Emírségek egyik reptere és egy japán driftpilóta, akinek segítségére egy japán autógyár van. Nemrég ugyanis Guiness rekordot döntött a D1 Grand Prix drift sorozat címvédője, Masato Kawabata, aki egy
speciálisan erre felkészített 2016-os Nissan GT-R NISMO-val érte el a 304,96 km/h belépési sebességet, és sikerült tartósan csúsztatnia a technikát.
Jakub Przygoński kérdésünkre elmondta: "Masato óriási munkát végzett, nagy tisztelet neki, hiszen tudom milyen nehéz ezt megcsinálni. 2013. október 3. óta tartottam a rekordot, és a jelenlegi technikámmal képesek lennénk újra megdönteni azt. Legalább 400 km/órát is elérhetnénk vele, kár, hogy az ablakok és a bodykit nem bírnák." Azért azt is hozzátette, hogy míg a japán driftbajnok autóját a profi Nismo gyár építette, ők hobbiból építik autójukat. Arra a kérdésünkre, hogy tervezik-e újra megdönteni a rekordot, Kuba válasza annyi volt, hogy "Megpróbáljuk... Remélem. 🙂 Természetesen megpróbálunk majd megdönteni egy Guiness rekordot. Ha nem is a leggyorsabb drift rekordját, akkor is találunk valami új, óriási és bátor dolgot."
Tehát ez a játszma még lehet, hogy nincs lejátszva. A Nismo rekorddöntési kísérletére egyébként az Egyesült Arab Emírségekben, a Fudzsejra Nemzetközi Repülőtéren került sor egy különleges rendezvény keretein belül. “A Nissan újabb csúccsal írta be magát a Guiness Rekordok Könyvébe, és ezzel egyben történelmet is írt” – mondta Samir Cherfan, a Nissan közel-keleti térségi vezetője. „A 2016-os Nissan GT-R NISMO a legikonikusabb szupersportautók egyike, ami újra és újra elkápráztat hihetetlen képességeivel, és ami ezúttal is ékesen bizonyította teljesítménybeli fölényét, a legjobb driftversenyautókat maga mögé utasítva.” Azt ugyan nem igazán értem, hogy ezzel miért utasítana mögé bármilyen driftautót, hiszen nem ezen múlik egy profi versenyautó teljesítménye. A rekord megdöntéséhez természetesen komoly előkészületek voltak szükségesek, hogy stabilan tudjon nagylapján haladni. Kawabata mester és a GReddy Trust tuningműhely emberei, a japánok egyik kedvenc szabadidős drifthelyén, a Fuji Speedwayen teszteltek a kísérlet előtt. Íme Jakub Przygoński eddigi csúcstartó teljesítménye:
Itt pedig a csoda, amit a japánok hoztak össze:
De mintha füstölne a hátsó gumi indulásnál, nem olyan?
Mert nem is lehet, csak ha át vam alakítva 2 kerék meghajtásúra. Gondolom kellet a mutatványhoz a Gt-R teljesítménye. A videón nemigazán jön át a 3 kiló.
Sosem gondoltam volna hogy egy 4kerékhajtású GTR-rel lehet driftelni.