Drámai visszaesés a használt autók piacán
Március 15. után beesett a hazai használtautó-piac
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A koronavírus kapcsán kihirdetett veszélyhelyzet első napjaiban még nem, de a március 15-ét követő munkanapokon már érezhetően beesett a használt autók kereslete.
Ahogyan az megszokott, idén februárban és egészen március 10-ig sem adódott olyan nap, hogy a Használtautó.hu oldalon ne indítottak volna legalább 1,15 millió keresést a böngészők, de az átlagos napi keresésszám 1,2 millió fölött volt, januárban és februárban a DATAHOUSE Kft. adatai szerint 16%-kal nőtt a hazai tulajdonosváltások száma. Március 11-e, azaz a veszélyhelyzet kihirdetése azonban a használt autók piacának is betett: már aznap is 1 millió alá ment a keresések száma, ami a megelőző hónap azonos időszakához mérten 16 százalékos visszaesést jelentett.
Az is nehezíti a kereskedők dolgát, hogy a jelenlegi szabályozások szerint csakis 10 és 15 óra között tarthatnak nyitva, de az autóikat külföldről beszerzők számára a forint érezhetően gyengült árfolyama is komoly veszteséget jelent.
Aki euróban vásárolt és most forintban ad el, már eleve csökkent vagy akár elúszott profittal kell, hogy számoljon, ám több kereskedő még ennek ellenére is akciókkal, árengedményekkel próbálja minimalizálni a veszteségeit, s a csökkenő számú érdeklődők közül vevőket vonzani. Miként az új autók piacán, a használtakén is erősödik az online értékesítés szerepe. Felelős szolgáltatóként a Használtautó.hu felhívja arra a figyelmet, hogy a személyes megtekintés előtt, a kimozdulások számának csökkentése érdekében, most különösen ajánlott a kiszemelt példányok előéletének online lekérdezése. Oldalán keresztül az alvázszámmal hirdetett autóknál automatikusan segítséget nyújt a CarVertical nemzetközi rendszere. Utóbbi ugyan fizetős, de fontos megjegyezni, hogy a hazai autókról ingyenesen információt adó Jármű Szolgáltatási Platform a külföldről érkezett autók esetén csak részleges információkkal szolgál, sőt, kártörténeti és műszaki adatai azok kapcsán sem olyan részletesek, mint a CarVerticalé.
Nem kell valamilyen formában jelezni, ha egy cikk hirdetést tartalmaz?