Drágul az utazás az Adriára
Emelkednek a horvát autópályadíjak
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Júniustól többet kell fizetni a horvátországi autópályák használatáért, drágábban juthatunk el az Adriai-tenger közkedvelt partszakaszaira.
A nyári üdülőszezonra június 1-jétől 15 százalékkal drágulnak a horvát autópályadíjak - közölte a Magyar Távirati Iroda, és ez bár nem meglepő, de feltétlen rossz hír számunkra, hiszen a Balaton mellett az Adria számít a magyarok legkedveltebb úti céljának. Becslések szerint idén, ahogy tavaly is, nagyjából 330 ezer magyar pihen Horvátországban. Személyenként ez csak pár száz forint többletköltséget jelent a turistáknak, az előfoglalásokat nem vetette vissza a változtatás, amire a horvát gazdaság helyzete miatt volt szükség - tudatta a Horvát Idegenforgalmi Közösség budapesti képviseletének vezetője, hozzátéve, hogy - a hazai viszonyokkal ellentétben - az Európai Unióhoz jövőre csatlakozó, GDP-jének úgy ötödét idegenforgalmi bevételből előállító déli szomszédunknál 8 éve nem drágult az autópálya-használat. A Zágráb-Split szakasz egyszeri használati díja például 157 kunáról (6200 forintról) 180 kunára (7100 forintra) emelkedik, másképp számolva és más szakaszokat figyelembe véve, amennyiben négyen utaznak egy kocsiban: Letenye és Rijeka között személyenként oda-vissza 280, Zadarig 410, Dubrovnikig 670 forint a kalkulálható ártöbblet.
Mintha mindenki autópályán született volna!!! Pedig milyen gyönyörű tájak vannak a régi úton a tengerpartig, és időben sem veszít mert míg a fizetős kapuknál dugóban áll 2-3 órát addig ….
Bosznián és a kvázi Szerb Köztásrsaságon át utazni csak úgy lehet ha betart minden szabályt azaz sebességkorlátozást. A 2 házból álló faluknál is 1 km hosszan van 40-50 kmh korlátozás és bizony radaroznak. És mint itt H-ban előszerettel vadásznak a külföldiekre de ha ismeri a nyelvet meg lehet oldani a büntetést nem olyan gonoszok mint a H rendőrök!!
“A fizetőkapus autópályák elkerülésével sokkal hosszabb és körülményesebb, így nem is biztos, hogy olcsóbb az út a tengerpartra…”. Igaz az állítás, amennyiben az ember nem ismeri a térképet, a navigációja nem ismeri Boszniát. Csak egy példa: Pécs-Makarska pályán 750 km (ami persze ettől függetlenül nem jelent végig pályát, de amennyit csak lehet benne van). Jó tempót tartva, dugó nélkül talán hozható a 7 óra. Ugyanez a táv, de Bosznián át, pálya nélkül 450 km. Kényelmes tempót tartva 7 és fél óra. Oda-vissza -300 km üzemanyag kb 16-17e ft, -pályadíj oda-vissza közel 30e ft. Azaz, kicsivel több idő (max plusz fél óra), kényelmesen, nem sietősen, de 40-45e ft-tal olcsóbban…És a látványért már megéri nem pályán menni. Aki meg a bosnyák rendőrökkel jön, az vagy nem járt még arra, vagy 100 felett repkedett a 60-70-es tábláknál…