Drágaságom – Volvo XC40 plug-in hibrid teszt
Volvo XC40 T5 Twin Engine R-Design teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kellemes autó a Volvo XC40, a hálózatról is tölthető hajtáslánc pedig erős és igazán kulturált, de meg is kérik az árát rendesen.
A középkonzol kijelzője 9 colos, álló helyzetű, szép a grafikája, de a klíma kezelését inkább egy külön konzolra tettem volna a Volvo mérnökeinek a helyében.
Ezt leszámítva nem lehet belekötni a menübe, gyorsan kiismerhető, könnyű kezelni. Említést érdemel még a Harman-Kardon hifi, ami szinte koncerttermi minőségben szól. Mindezt úgy, hogy az ajtókba nem szereltek hangfalakat. Cserébe hatalmas zsebekbe pakolhatunk, tárolórekeszből jutott még a középkonzol aljára is, ahol indukciós telefontöltésre is adódik lehetőség, illetve itt található két USB bemenet is. Az ülések elöl kitűnőek, bőr-velúr burkolatuk tapintása élményszámba megy. Emellett elektromosan állíthatóak és fűthetők is, utóbbi a hátsókra is igaz, ahogy az igényes kárpit is, de a háttámlájuk a kelleténél talán kicsit meredekebb, viszont a lábtér bőséges. A csomagtér 460 literes alapmérete sem szerény, a két töltőkábel a széleken nem sok vizet zavar, de ha épp nem elég ekkora tér, akkor a 60/40 arányban osztott hátsó ülések lehajtásával 1,3 köbméternyi síkpadlójú poggyászteret kapunk. És még mankókerék is jut a padló alá!Ez sem gond, mert valóban képes hozni a papírformát és a Pure üzemmódot kiválasztva 45 kilométert megtenni tisztán villanyhajtással.
Ennyit ír ki ugyanis a fedélzeti rendszer a teljes feltöltés után, ami rendre 4 és fél órát vett igénybe 230 voltos hálózati kábellel. Városban 41 kilométert zokszó nélkül megtett kizárólag villanymotorral, szóval a 45 kilométert is elhiszem neki, mert egy kicsit ügyesebben biztosan kihoztam volna belőle azt a hatótávot is. Városból kiérve azonban gyorsan felfalja az akksiból az energiát, hiszen képes akár 125 km/h tempóig csak a villanymotorral hajtani. Igaz menüből kiválasztható ilyenkor az energiazabálás megakadályozása, hogy újra a városba érve maradjon még szufla benne. Amikor a háromhengeres motor lép a vezéri szerepbe, az sem kellemetlen, egészen kulturált a kis kávédaráló és csendes is. Igazi vegyes üzemben sem kért többet 5,8 liter benzinnél az XC40.Árak
Tesztmodell alapára
16 690 000 Ft (2020.06.18.)
Tesztautó ára
19 300 000 Ft (2020.06.18.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1477 cm3
Teljesítmény:
195 kW (265 LE) 5800 1/min-nél
Nyomaték:
425 Nm 1500-3000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,3 s
Végsebesség:
205 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
1,9 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4425 mm
Szélesség:
1863 mm
Magasság:
1658 mm
Saját tömeg:
1870 kg
Össztömeg:
2290 kg
Tengelytáv:
2702 mm
Karosszéria-kivitel:
városi terepjáró (crossover)
Csomagtér:
460-1336 l
Motor és váltó
Motor:
Hibrid (benzin)
Motorosztály:
Euro 6d
Hengerűrtartalom:
1477 cm3
Hengerek/szelepek száma:
3/12
Sebességváltó:
7 fokozatú DSG
Nyomaték:
425 Nm 1500-3000 1/min-nél
Teljesítmény:
195 kW (265 LE) 5800 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
205 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,3 s
CO2-kibocsátás:
38-43 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
1,9 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,8 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
60 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
65 dB(A)
A villamosított verdák ökonómiáját illetően már régen elvesztettem a fonalat (pl hogy mennyit is hozhat vissza a villanyhajtás a fogyasztáshoz képest). De ez a 20 millás ár elég meredek, amellett hogy ez a kocsi sosem lopta be magát a szívembe. Pedig rajongója vagyok amúgy a Volvo crossovereinek.
Mibe fog kerülni akkor a teljesen villany XC40 (amit mellesleg már egy ideje igérnek)?
Hamarosan tényleg érkezik a full villanyhajtású XC40. Állítólag 30-50 ezer dollár között lesz az ára. Kérdéses a forint árfolyama, hogyan alakul majd.
Ha lenne benne hűthető ülés, már rendelném is, így marad a Lexus 🙂
Ez azért nagyon horror ár. Kb. azonos méretű, mint a BMW X1, Audi Q3 és a Mercedes GLA. 19 millióért már ezekből is lehet kapni nagyon-nagyon jól felszereltet. Bővebb családban is van konnektoros hibrid. Papíron az is 45 km-t tud, egészen addig a pillanatig ezt írja ki, amíg meg nem nyomja a klíma gombot, akkor azonnal 20-22 km-re vált. A klíma pedig kell. Nem tudom ennél hogy van, de gondolom itt is a felére csökken a megtehető km. Arról sokat lehetne beszélni, hogy a fent felsoroltak közül egy 2 ezres turbo benzines, vagy akár egy dízel sokkal jobban megéri. De ha megnézzük, hogy a Mitsubishi Outlander PHEV-ből a mindennel felszerelt Premium Instyle verzió 14 millió körül elhozható, akkor már k.rvára nem nyerő ez a Volvo. Ráadásul a Mitsu egy számmal nagyobb autó és egy normális 2,4-es benzinmotor van benne.
@handras
A tűnek HEGYE van, nem éle! Van péngeéles grafikai megjelenés a tűhegynyi képpont de NINCS “tűéles grafika”.
Megjegyzem, de fenntartom a jogot a költői szabadságra. 😀