Drágán add a dízeled – Opel Insignia 2.0 BiTurbo teszt
Opel Insignia 2.0 BiTurbo Stop-Start Sport teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Öt ajtóval, OPC-kiegészítőkkel, fullos belsővel és az elérhető legerősebb dízellel járt nálunk régi ismerősünk, az Insignia.
A téli gumiszett miatt lemaradtak az OPC-s felnik, de a sötétített hátsó és oldalablakok, dupla kipufogók valamint emblémák így is bizonyítanak
Ötajtós praktikum, méretes csomagtérrel
Mielőtt nekiesnénk a mostani tesztautó taglalásának, vegyük át, milyen Insigniákat kóstolt eddig az Autónavigátor: kétliteres dízel automatával kezdtünk, majd jött az E85-tel hajtható turbós, utána megint dízel összkerékhajtással, az elektronikus póráztól megfosztott OPC Unlimited, majd utoljára az 1,4-es kis benzines turbó volt soron.
Ezúttal ismét egy nagyágyú, a különleges, de nem túl józan opció, a két turbóval erősített dízel következett, amit Sport felszereltsége és nyomokban OPC-elemeket tartalmazó kiegészítői tettek kívánatossá. De vajon mennyire?
Látványos hörgők mindkét oldalon, ijesztő felirat, egzotikus modelljelzés
Kanyarkövető bi-xenon elöl, napfényáteresztő a tetőn, a távolságok felmérését pedig apró szenzorok biztosítják
A járókelők arcát figyelve eléggé, a tetőablakos fehér Opel vonzotta a tekinteteket, pedig a finom szabású és drága bőrözésű elektromos, memóriás üléseket, az adaptív, távolságtartós tempomatot, vagy épp a navigációs rendszert kívülről biztos nem észlelhették. Legfeljebb az autórajongóknak tűnhetett fel a szélvédő felső, középső részének nagy részét kitakaró, utat, sötétedést és csapadékot figyelő, radaros, kamerás egység. Amivel nemcsak a kijelölt tempót tartja az autó, hanem akadály észlelése esetén figyelmeztet, majd szükség esetén fékez is helyettünk, annak elhárulásakor pedig ismét az eredeti tempóra emeli a sebességet. Már alacsony sebességtől is működik, így országúton városokat átszelve sem kell kikapcsolni a rendszert, elegendő, ha mindig alátoljuk az általa kívánt fokozatot, beállítjuk a kívánt tempót, s kormányzunk, a gázadásról és fékezésről gondoskodik helyettünk, ám vigyázat, állóra fékezést nem kínál, már csak a manuális váltó miatt sem.
Súlyos jelenség, több mint 1,7 tonna
Sport pedálok az OPC-Line részeként
Régebben a Saab 9-5-ben dolgoztatták ezt a motort 5 lóerővel alacsonyabb névleges teljesítménnyel
Gyere kislány, gyere, infinityn szól itt a zene!
A kétliteres dízel biturbó nem új konstrukció, a GM nemrég elaltatott, majd mostanában feltámadni készülő svéd almárkájánál már foglalkoztatták korábban. Mivel soros négyhengeres motorról beszélünk, a két turbófeltöltő - egy kisebb és egy nagyobb - egymás után, egymás munkáját segítve, kiegészítve helyezkedik el a táplálékláncban. A kisebbik már alacsony fordulaton életre kel, és szorgos pörgésével igyekszik kiküszöbölni a dízelmotor lustálkodását, a középtartományban egyszerre ketten küzdenek a nagyobb, testesebb nyomatékért, majd a görbe felső harmadában a kicsit már kiveszik a munkából, nehogy túlpörögje magát, s idő előtt kilehelje lelkét. A vicc az, hogy annyira lineárisra hangolták működésüket, hogy vezetés közben nem is igazán érezni, hogy feltöltött motornak adjuk a gáz(olaja)t.
Helykínálat? Nem rossz, bár hátul magas utasoknak szűkös lehet az ötajtós plafonja
Gyerekesek örülhetnek a cica nélküli cicás napvédőknek
A menet számai sem egetverőek, a 8,7-es gyorsulás nem présel az ülésbe, autópályán viszont jó hasznát vesszük a tartalék lovaknak, még 120-130-ról is lelkesen gyorsítana tovább hatosban, ha a szabályok engednék. Így viszont be kell érnünk azzal, hogy az előzésre lassan elénk ugró, majd lomhán visszamászó kamionoknak megalázó dinamikájú gyorsítással jelezzük, legközelebb inkább nézzenek tükörbe, mielőtt cselekednek. Hangját is jól eldugták, kerregése csak kívülről fájdalmas, az utastérben kellemesen alacsony adatokat rögzítettünk, s nem csak műszerrel, füllel sem hat tolakodónak a kétliteres működése. Tesztautónk felszereltsége Sport, ami elég magas szintet jelöl, ha valami hiányt kellene említeni, akkor a kamerás tolatóradar - pittyegő van - és talán az intelligens kulcs és motorindító rendszer ugranak be: előbbi nem hiányzott, bár elérhető, utóbbi viszont nincs, és ez főleg annak fényében szomorú, hogy a konszerntárs Chevynél a kisebb, olcsóbb autók is bírják ezt a hasznos kiegészítőt. Szóval kinek való ez az Insignia?
Gondoljanak egy extrára! Benne van
Ezután a far után megfordulnak
Gazdag embernek, olyannak, aki sokat jár autópályán, s az sem árt, ha ennek jó részét Németországban teszi. Vételára ugyanis 11 920 000 forint. Ötajtós, azaz 530 literes csomagtere könnyedén pakolható. A váltója pontos, de opelesen csiszolatlan, adaptív, hangolható futóműve igen kellemes, jól palástolja a tömeget, a kormányzás - formás OPC-s kerékkel - pontos, fékei rendben vannak. Külseje ízlés kérdése, motorja erőteljes, de nem kiemelkedően, és két literrel két turbóval túl takarékos sem lehet. Városban, stop-starttal, de nem óvatoskodva, simán 8 liter fölött nyakal, autópályán normál tempóval 6,5-7 literrel lehet végighasítani 100 kilométert. Országúton még lejjebb lehet vinni, de ehhez felesleges a BiTurbo, bármelyik dízel tudni fogja. Annak jó, akinek időnként szüksége, kedve és lehetősége is van arra, hogy hosszabb távon 200 km/h vagy afeletti tempóval tolja egy extrákkal teletömött, kényelmes középkategóriásban. Önök sok ilyen embert ismernek?
Opel kezelőszervből nem könnyű újat mutatni
szerintem annak kell automata váltó aki fizeti a gázolajat és a benzint
szerintem annak kell automata váltó aki fizeti a gázolajat és a benzint
[i]„Annak jó, akinek időnként szüksége, kedve és lehetősége is van arra, hogy hosszabb távon 200 km/h vagy afeletti tempóval tolja egy extrákkal teletömött, kényelmes középkategóriásban. Önök sok ilyen embert ismernek?” [/i]
Miért kellene sok ilyen embert ismernünk? Jól értem, hogy a kocsi létjogosultságát firtatja a kedves szerző?
Ez az autó ezzel a felszereltséggel és műszaki tartalommal éppen annyira „értelmetlen” mint egy M Packettes BMW 3-as, vagy egy S Line A4 Audi. A különbség csak annyi, hogy azok az autók M packet és S line nélkül is többe kerülnek ilyen felszereltség mellett. Csak az Audit néztem 11,8 millió mezei változatban, 177 lóval, hasonló felszereltséggel.
Egyszer egy kedves ismerősömmel beszélgettem az összkerekes OPC Turbo Insignia kapcsán, és ha vonakodva is de belátta, hogy azt a műszaki tartalmat amit az Opelék az OPC turbóval adnak az „megéri az árát” azaz nincs túlárazva. A Brembo fékeket a Haldexet, a turbós szörnyeteget, és a rengeteg innovatív műszaki újdonságot nem lehet olcsóbban adni.
Na most ha az Opel 11,5 -ért adja azt amit a premium gyártók 12,5 – 13,0 -ért akkor azt hiszem rendben vagyunk.
Azt készséggel elismerem, hogy ezt az autót nem a magyar piacra szánták, és nem itt várnak eladási rekordokat. Viszont idehaza is sok 3-as BMW-t, A4-et, és C Klasse-t látok hasonló felszereltséggel, így felvetődhet a kérdés, milyen alapon vonjuk kétségbe az OPC line Biturbo CDTi Insignia létjogosultságát?
Kell az autómata váltó!
Most ez hogy is van? Ez a motor akkor annyira új , hogy a 2.0multijetre raknak 2 turbót vagy csak elvan írva mert ugyan az 1.9multijet motorból van dupla turbós. A Saab is alkalmazta az 1.9multijet (TTiD) motort 180Le-vel. Régen amikor még csak bemutatás alatt állt az insignia már akkor behintették hogy lesz 1.9CDTI (multijet!) 212Le-vel és 400Nm-el. Ebből lett úgy látszik 195Le és 400Nm. A mostani Lancia deltaban már mióta megjelent azóta van 1.9-es 190lovas multijet 400Nm-el 1400ford/perc-től!
Üdv minden kedves olvasónak! A cikkhez mint Opel értékesítő szólnék. Az ár listaár és szinte bárki flottázható, akinek van egy őstermelői igazolványa, vagy egyéni vállalkozó, esetleg közalkalmazott, orvos, ügyvéd, vagy szakmai kamarai tag! Flottakedvezmény 20%! Ugye így már nem is drága! A cikk írójának írom, hogy így félrevezető a cikk és drágának titulálják az autót!
Redzoli Pécs