Nem csak többet szennyeznek, hanem a parkolóhelyekből is többet fogyasztanak a szabadidő-autók
A múlt hónapban hagyta jóvá a párizsi vezetés azt a rendeletet, amely nagyobb sarcot vet ki a SUV modellekre. A javaslatot az EELV nevű zöld párt nyújtotta be, akik csökkenteni szeretnék a városi szennyezést. A francia fővárosban is egyre több ilyesfajta jármű szaladgál, az elmúlt négy évben 60%-kal nőtt a számuk, bár arányuk még nem olyan nagy. Az 1,15 millió párizsi autónak mintegy 15%-át teszik ki a SUV modellek.
Párizs célja elsősorban nem a pénzbehajtás, hanem a nagyméretű személyautók távoltartása a várostól
A városvezetés véget szeretne vetni annak a gyakorlatnak, hogy egyre nagyobb autók terpeszkednek a városban, amelyek ráadásul jobban is szennyeznek. A törvény 2024 első napján lép életbe, bár az egyelőre nem tisztázott, hogy pontosan mely típusok esnek a szabályozás hatálya alá. Kivételt képeznek ezalól az elektromos meghajtású crossoverek, illetve a nagytestű családi autók, vélhetően utóbbi kategóriába esnek az egyterű járművek. Lyon, a harmadik legnagyobb francia város szintén idén hozott egy ehhez nagyon hasonló rendelkezést, a jövő évtől kezdve ott is drágább lesz a SUV-ok parkoltatása. A villanyautó tulajdonosoknak havi 15 eurót kell majd fizetni, míg az 1725 kiló feletti járművek után 45 eurós (17 ezer forintos) díjat számítanak fel.
A példa ragadósnak tűnik, Párizs és Lyon után Grenoble lehet a következő város, ahol drágább lesz a SUV-ok parkolása