Drágább lesz az E85 üzemanyag
Új jogszabályok keserítik az autósok életét
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Temérdek bosszantó, pénztárca-apasztó törvénymódosítást fogadott el a parlament tegnap. Változik a regisztrációs adó és az E85 üzemanyag jövedékiadója is.
Már szeptembertől nehezedik a külföldi rendszámmal vezetők élete, noha nem hazai rendszámos autót magyar sofőr továbbra is vezethet, ám csak 30 napig, írásos, a kezdőnapot is megjelölő engedéllyel. Ezt követően csak a külföldi munkavégzésüket, illetve életvitelszerű kint tartózkodásukat igazolók úszhatják meg a súlyos bírságolást. A hivatalok nem csak fenyegetéssel, kedvezménnyel is csábítják a magyar tulaj nevére külföldön regisztrált autók "hazahozatalát", illetve itthoni forgalomba helyezését, aki június 15-ig rendelkezett ilyennel, az az év végéig "féláron" kalkulált regisztrációs adóval jegyezheti be autóját - azaz ismét jól járnak az ügyeskedők.
A használtautó-vásárlók életét egyszerűsíti azon passzus, amellyel mostantól az ügyfélkapuval rendelkezők bárkinek az autójáról lekérdezhetik, hogy azon van-e elidegenítési tilalom, forgalmi korlátozás.
Talán a regisztrációs adó változásánál is fontosabb, és még fájóbb újdonság, hogy az eddig jövedékiadó mentes E85 üzemanyagra literenként nettó 40 forintos plusz teher került elfogadásra. Magyarán a spórolást eddig is alig jelentő, a benzinhez mérten szerényebb károsanyag kibocsátást eredményező E85 (85% alkohol, 15 % benzin) üzemanyaggal autózás a jövőben úri hóbortnak számíthat - vélhetően a plusz sarcot a forgalmazók, illetve az előállítók is érvényesíteni fogják.
Szégyen ez már ami a benzin árakat illeti, és most már az etanol nak is löttek,eddig még megérte felesbe járni az a pár km plusz ért ,de igy már tuti nem veszek többet e85-t.kenjék a hajukra.Ebböl a netto 68 bol igy is müvészet vollt fenntartani a verdát. Valoszinüleg elado sorba fog kerülni,mert igy értelme nemsok lessz az auto tartásnak. Z.Zoltán
Jól van. Akkor a cukorgyártásunk után, most a Hungrana-t is tönkrevágjuk, meg a kukorica-termelö parasztjainkat. Mert hogy a kutyának se kall az E85 mostantól, az tuti.
Bocs, MIKORTÓL lesz drágább az E85?
Mennek is szépszámmal. Szinte alig van olyan ismerősöm, akinek családjában ne lenne olyan, aki külföldön próbál szerencsét. Mondhatjuk azt, az elvándorlás tömeges. Akik ebbe a cipőbe egyszer beleléptek, kicsi az esély rá, hogy valaha is hazaköltöznek.
Világos!
Gyurcsány barátod megmondta: el lehet menni kérem!
Ha utánanéznél volna tudhatnád, hogy már most is meg van adóztatva az üzemanyag adója.
Magyarországon az üzemanyagokat háromféle adó sújtja. Az úgynevezett készletezési díj nem nagy szám, egy 50 literes tankoláskor mindössze egy üveg sört bukunk ezen (3,38 ft/liter), ellenben a jövedéki adó literenkénti 103,50 forintja az annyi mint_ 5175 forint per tankolás. A dízelesek persze kacaghatnak, ötven literes tankjuk feltöltése után csupáncsak 4250 forint jövedéki adót fizetnek Állam Bácsinak (85 ft/liter).
De itt jön az igazi svédcsavar, a magyar gazdaság irányítói kitalálták a megadóztatott adó fogalmát, így a jövedéki és készletezési adóval terhelt árat tekintik nettó árnak, erre cuppantják rá a nemzetközi viszonylatban szintén magas, 25 százalékos áfát.
Hogy tisztán lássunk, újabb matematika következik, elő a kalkulátorokkal. Február 12-én a következőképp nézett ki a 95-ös benzin árszerkezete. A nettó ár 85,52 forint volt, ehhez jött 3,38 forint készletezési díj (fix) és 103,50 ft jövedéki adó (fix). Eddig 192,4 forintnál járunk, jöhet az áfa, és meg is van a 240,5 forintos benzinár. Szóval, ha ötven litert tankoltunk, az államkassza 7749 forinttal gyarapodott.
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/banzinar/
Persze, mert ez E85, NEM benzin.
Ha átalakítás nélkül valahogy megy az autód vele, az ajándék és nem hiba.
Abban hasonlítanak, hogy mindkettő éghető, de annyira különböznek, mint a dizel és benzin.
Hibás felfogás.
Hát eddig is szar volt a minősége /rángat, nem indul,…/de ezek után csak idióta tankolhat
a túlköltekező és rabló képviselők miatt!!!
Érdekes az Államigazgatásban tevékenykedők, mind azok, akik az adónkból kapják a kiemelt juttatásukat, ahhoz az eredménytelen munkához, amit végeznek gépkocsi igénybevételére jogosultak, költségtérítést kapnak, de miért? Míg, akik az értéket megteremtik, és minimál bérjuttatásban részesülnek, sajátköltségen, használják, a gépjárműveket azokra vonatkozik ez a kedvező jogszabályi szabályozás, a benzin ára, a regisztrációs adó stb. Míg az élet és halál Uraira nem. Az Államigazgatásban tevékenykedőknek sem kéne, járjon, semminemű jutatás rögtön másképp kezelnék a dolgot. Panaszkodnak, hogy a jogszabályokat kijátsszák az emberek, azon nem gondolkodtak el az illetékesek, hogy az Ők eszemet szabályozásának, MOHOSÁGUKNAK az eredménye, a törvényesség megkerülése. A gittegyletek a PÁRTOK működését is mi finanszírozzuk, na de meddig? A nagy okosok tartsák el magukat a befizetett tagdíjúkból.
Nekem is gyanús hogy már megint a MOL keze van a dologban, mert oké hogy “szegény” az ország de ezzel a jövedéki adó növeléssel tuti nem lesz gazdagabb, a MOL-nak viszont hozhat egy fogyasztási változást amiből tud profitálni s azt szétosztják fű alatt,mi meg még csóróbbak leszünk….remek,egyék ki a vetést.
Amikor az egész világ azt szajkózza hogy NE szennyezzük annyira a levegőt akkor minden környezetbarát üzemanyagnak adómentesnek kéne lenni.Aki elektromos motort,autót használ annak felemelik a villanyszámláját vagy külön adózik kg/kW arányban?Ettől a haszonleső-pénzbehajtó uzsorás,idióta kormányunktól még ez is várható.
Nesze neked környezetvédelmet, és megújuló energiaforrásokat támogató világ! Én csak azt az egyet nem értem, hogy egy olyan országban ahol az átlagkereset 125000 HUF körül mozog miből fogják az emberek kifizetni az 500000 HUF-nak megfelelő eurós átlagkeresetű országok árait!? Hová változhat még ez? Azon csodálkozom, hogy még egyáltalán van olyan fiatal aki ebben az országban képzeli el a jövőjét! Én elhiszem, hogy bizonyos körökben éhesek a nagy pénzre, de éhendöglött emberek zsebéből nem lehet forintot kihúzni!! Nem lenne egyszerűbb, hagyni hogy éljenek az emberek emberhez méltóan, és akkor lehet, hogy szívesebben és többet vásárolnának mindenből! Egy biztos, ha sokáig szítják a tüzet egyszer lángra lobban!
P-s rendszámmal furókázó 10+ millás autók rulez!
SEHOL európában nincs ekkora mérkétű adó BIO üzemanyagon, mint itt.
Versenyképességet hátráltatja? Kiét?
Jah! MOL!
Jogos a kérdés!
A törvény hatályba lépéséről egyelőre sajnos sehol sem találtam információt, feltehetően még az “ügyfélkapunál” sem tudnak róla. Természetesen a tegnap megszavazott törvén nyilván később életbe lépő módosításokat tartalmaz.
Üdv,
Katona Mátyás
Csak érdeklődnék, hogy mi az a jogszabály ami rendelkezik a gépjármű rendszámáról, regisztrációjáról és a vezethetőségéről ?
Lehet én vagyok a naiv, vagy nagyon tudatlan. Érvényes műszaki vizsga, rendezett felelősség biztosítás, rendezett adó, érvényes vezetői engedély és kész.
Uniós irányelvekkel mi van? Szabad vásárlás, szabad lakóhely választás, szabad munkahely választás.
Az életvitel szerű tartózkodás szerintem Angliában igazolható az Unión belül, hisz az egy sziget.
És már megint a fordított jog a használó bizonyítsa, hogy nem vétett és nem fordítva. Az államnak kéne bizonyítani a jogszerűtlenséget.
A “hivatalnak” egy javaslat: Ne legyen regisztrációs adó és akkor majd nem éri meg külföldön regisztráltatni.
Szintén egy javaslat mert szerintem azért felháborító, hogy még nincs 1000 Ft/liter bármilyen üzemanyag. Adóztassák meg az üzemanyagot terhelő adót is.
helo,helo,helo !! autós portálon nem politizálunk!!!
Nagyon üdvözlöm azok akik erre a bandára szavaztak és hatalmat adtak a senkiházi, népnyúzó, banditák kezébe….
Nesze nektek Fidesz szavazók…..
Ez az ország lehúzza rólunk még az utolsó bőrt is,tiszta szégyen már itt maradni is…
A sok megszorítás a végén azt fogja eredményezni,hogy mindenki pisztollyal fog a zsebében járkálni,mert csak rablás és betörés lesz…Gratulálok a milliókból élő törvényhozóknak!
Így már pláne nem lesz értelme E 85-öt tankolni.