Ahogyan a Vauxhall, úgy az Opel is néhány éven belül átáll kizárólag villanyautókra - ennek első és fájó lépése, hogy Combo és Vivaro Life sem kapható már belső égésű motorral
Az elmúlt években sorra jöttek a gyártóktól az ígéretek, hogy néhány éven belül csakis elektromos modelleket fognak kínálni. Ez jól hangzik, ugyanakkor sokkal drágább modelleket hoz. És itt nem a jövőről van szó, hanem a fájó jelenről, a hazai konfigurátorokból, márkaoldalakról is eltűnt a belső égésű motorral szerelt Peugeot Rifter és Traveller, az Opel Combo Life és Vivaro Life, illetve a Citroën Berlingo és SpaceTourer, ezek már kizárólag 100%-ig elektromos meghajtással rendelhetők - nem néhány éven belül, még csak nem is a következő hónapoktól, hanem már most, azonnal.
A Peugeot platformjain a PSA többi márkája is versenyképes villanyautókat gyárthat
Angliában a döntést azzal indokoltak, hogy, hogy a brit autóiparosok szövetsége szerint 2021-ben 74%-kal nőtt a villanyautók iránti kereslet az országban az előző évhez képest, és a tavaly eladott összes autó 19%-a már emissziómentes volt (nálunk 6% az arányuk), ami rekordérték. Mindhárom modellpáros városi használat mellett élhető hatótávot nyújt, az egyterűek 280 km-t tudnak, a kisbuszok 230-at, amivel talán szintén magyarázható a sűrű töltőhálózattal ellátott Egyesült Királyság vásárlóinak érdeklődése a PSA modelljeit tekintve. A Stellantis az EU piacán ugyanakkor a híres CO
2 korlát miatt is kénytelen a villanyautók felé menjen. A villanyautók terjedését mind a gyártók, mind az egyes államok számos helyen segítik, hiszen az elektromos hajtással már a kisebb modelleknél is 13-14 (!) millió forint körüli alapárakkal kell számolni. Hazánkban jelenleg nincs, villanyautó-vásárlási támogatás, december közepén csökkentették a brit támogatás összegét és szigorították az arra jogosult autók követelményeit is. Ez utóbbinak eleget téve mindhárom márka lejjebb is árazta egyterűjét és kisbuszát, hogy még éppen beférjenek a támogatásra jogosult sávba. Ezáltal a gyártók és a kereskedők vállalják magukra a kisebb arányú nyereséget a vásárlók javára, csakúgy, mint amikor hazánkban is jelentős árkedvezményekkel szolgáltak a szalonok a frappánsan alacsonyra belőtt villanyautó-támogatási árhatár alá csökkenés érdekében. Az egyterűk kapcsán jó hír a magyar nagycsaládos vevővknek, hogy az idei év végéig a 2,5 millió forintos támogatás hajtásmódtól függetlenül igényelhető a 7-9 üléses verziókhoz, ezzel és a márka saját kedvezményével a 15,1 millió forintról startoló Peugeot e-Rifter L2 Active Pack például 15,1 millió forint helyett 10,838 millió forintért vihető..
Ahogyan hazánkban és az EU piacain is már csak tisztán elektromosan és zöld rendszámra jogosultan kapható, a kék ë betű (és a rendszám kis zöld csíkja) nélkül az Egyesült Királyságban nem lehet már utasszállítós SpaceTourert kapni
A hat modell esetében mindegyiknél csak a személyautó változatokra érvényes a zöldítés, amelyikből létezik áruszállító dobozos kivitel, ott továbbra is elérhető a robbanómotor, és ugyanez igaz néhány speciális átalakításra is a személyautós verzióknál, például a kerekesszékesre. Mindhárom márka elektromosítási stratégiájának követését hozta fel a döntés magyarázataként, legtöbb modelljükből már kínálnak tisztán elektromos vagy konnektoros hibrid kivitelt, és ez csak bővülni fog a közeljövőben. A Vauxhallnál például jön idén az új Astra kombijának konnektoros hibridje, jövőre pedig az Astra-e villanyautó, ugyanígy a Peugeot-nál a 308-ból is lesz emissziómentes változat.
Mekkora értelmetlenségeket szül az EU co2 flotta szabályozása…..
Egy 7-9 személyesben nyilván többen is utaznak, azért vesznek ilyet, így fajlagosan kifejezetten jó egy ilyennek a kibocsátása, jobb mint egy kis autó 2 fős használata..
Másik hogy egy ilyen jármű multifunkciós célú, egy szakember használhatja a munkájához úgy h párhuzamosan a családi autó szerepét is betölti egyszerre