Már belső égésű motoros autóval is lehetünk az átlagnál környezettudatosabbak, ha a Shellnél tankolunk. Ennek azonban ára van
A villanyautó a legtöbb esetben szerényebb környezeti terhelésű, ám drágább, mint a belső égésű motorosak. Akik autóból most még ilyet használnak, e hét keddtől a Shellnél a vállalat karbonsemlegesítési szolgáltatásának igénybevételével választhatnak, hogy kívánnak-e környezettudatosan autózni, némi felárért.
A Shellnél hagyományos üzemanyagot tankolók literenként 6 forintért, tehát 40 liter tankolásakor 240 forintért választhatják azt, hogy ellensúlyozzák az üzemanyag felhasználása során keletkező szén-dioxidot. A befolyó összeget ugyanis olyan programokba fekteti a vállalat, amelyek a keletkező üvegházhatású gázok elnyelésében szerepet játszó ökoszisztémák védelmét, helyreállítását és létrehozását támogatják - ismertette Bujdosó Andrea, a Shell Hungary Zrt. Magyarországért és Szlovéniáért felelős értékesítési menedzsere a társaság online sajtótájékoztatóján.
Mint azt megtudhattuk, a Shell világszerte hajt végre, illetve tervez további befektetéseket, amelyek egyebek mellett a mocsaras, füves és mezőgazdasági területek védelmét, valamint a természetes erdővédelmet szolgálják. Bujdosó Andrea kiemelte, hogy kizárólag olyan megoldásokat választanak, amelyek a legjobb minőségű semlegesítést jelentik. A programba magyarországi projektek is bekerülhetnek, már ha lesznek olyanok, amelyek megfelelnek a legmagasabb minőségű szabványoknak. A projektek közül példaként említette a perui Cordillera Azul erdőterület és az indonéziai Katingan tőzegláp megóvását.
A Shell karbonsemlegesítési szolgáltatása eddig 15 országban elérhető, például Németországban, Ausztriában, Kanadában, Dániában, és Magyarország után újabb országokban vezetik majd be - mondta Kapitány István, a Shell globális alelnöke.
A program összesen 4 millió tonna szén-dioxidot váltott már ki, ami mintegy 8 millió fa szén-dioxid-megkötési képességével egyenértékű.
A globális alelnök közölte: a tapasztalatok szerint a vásárlói reakciók pozitívak, van olyan ország, ahol a vevők több mint 10 százaléka döntött úgy, hogy részt vesz a programban. Magyarországon is a kétszámjegyű részvételi arány elérése a vállalat célja.
Sivatagba homokot!