Az egyedi előírások miatt drágább lehet a villanyautók javítása
A biztosítótársaság az elektromos töltőcsatlakozóval rendelkező, jelentős elektromos hatótávolságú járműveket ért károkat elemezte a 2018. és 2020. közötti időszakban. „
Az elektromos gépkocsik külsőre alig különböznek a hagyományos meghajtású járművektől. Az akkumulátor miatt azonban nehezebbek és általában merevebb szerkezetűek is. Az akkumulátort baleset esetén a lehető legjobban védeni kell a sérülésekkel szemben. Ezért az elektromos gépkocsik kialakítása a külső karosszéria lemezek alatt eltér a hagyományos meghajtású járművekétől” – magyarázta Carsten Reinkemeyer, az AZT biztonsági kutatásokkal foglalkozó részlegének igazgatója.
Az Allianz a káreseteket vizsgálva jutott arra a következtetésre, hogy villanyautót javítani drágább
A tanulmány szerint a baleseti károk javítása jóval drágább lehet a belsőégésű motoros autókhoz képest egy villanyautó esetében, hiszen a vonatkozó szabványok és gyártói előírások eltérőek. Például gyorsan eljuthatunk a totálkárig, amennyiben a gyártói előírások megszabják, hogy az akkumulátort kötelező leselejtezni a légzsák kinyílásának esetén. Még egy nyest által megrágott nagyfeszültségű kábel javítása sem megoldott jelenleg. Márpedig ez jelentősen növeli a kárköltségeket. A javításhoz szükséges kábelkészlet akár 7000 euróba is kerülhet. Van azonban más megoldás: egyes gépjárműgyártók cserélhető védőburkolatot használnak, ami akár 97 százalékkal is csökkentheti a javítási költségeket.
Az utólagos kiadások is magasabbak lehetnek
A súlyosan károsodott elektromos járművek tulajdonosai a javítási költségeken túl további kiadásokkal is szembesülhetnek. Elméletileg elektromos járművet csak olyan szerviz javíthat, amely minősítéssel rendelkezik a gyújtószikra-mentes nagyfeszültségű járművek javítására. Ha a gyújtószikra-mentesség a károsodás mértéke miatt nem garantálható, akkor a szerviz személyzetének képzettsége nem elegendő. A hagyományos meghajtású járművek baleseti kárainak javításához képest az is eltér, hogy az akkumulátor még akkor is nagy mennyiségű energiát tárol, ha maga a rendszer már nem működőképes, így a tűzvédelmi óvintézkedések további költségekhez vezetnek. Ugyanakkor a tanulmányból az is kiderült, hogy nincs magasabb tűzkár valószínűség az elektromos járművek esetében a hagyományos benzines, illetve dízelhajtású járművekhez képest.
Nem tűzveszélyesebbek a villanyautók a belsőégésű motoros járműveknél
Hogy is tartja a mondás?
Ha van pénzed…