Drága jegy a vidámparkba – Renault Twingo teszt
Renault Twingo 1.2 Dynamique teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Megújult a Twingo, kicsit tán többnek is akar látszani annál, mint ami: egyszerű, remek, főleg városi használatra ideális kisautó. Kár, hogy gazdagon extrázva már igen drága.
A tapasztaltak alapján nem csak a hölgyeknek jön be a frissített Twingo, ám olyan - férfiember - is akadt, csak szerkesztőségen belül, aki szerint sok ez a forma. Mondván a kevesebb (lámpa) néha több
Nos, a hátuljára talán tényleg nem kellett volna odabiggyeszteni azokat a pluszlámpákat...
Jó hír a kis tetőszárny láttán grimaszolóknak, hogy feláras extra, a megannyi pilács viszont alap. Nappali menetfényestül, ködlámpástul. Az embléma elképesztő méretű
A Twingóhoz már-már kötelező panorámatetőért sokat kell fizetni, de talán ez az extra, amire megéri költeni
A szürkeséget zongoralakk-féleség és itt-ott piros varrás oldhatja, az anyagminőség átlagos, a csak magasságában állítható kormány mögötti fordulatszámmérő a Dynamique szint privilégiuma. Tárolórekeszből és pakolóhelyből annyi van amennyi kell, még ugye a műszerfal tetején is
Mindazonáltal nem árt tudni, hogy az alufelnit, a hátsó szárnyacskát és az ablaksötétítést tartalmazó Pack Look csomagért 190 ezret, hogy CD-t is nyeljen a hifi, s hogy automata legyen a légkondi, 90 ezret, a panorámatetőért 225 ezret, a csini metálfényért 100 ezret, az oldalsó díszcsíkért 20 ezer forintot kér a Renault, továbbá az ESP-ért még 110 ezret kéne leszurkolni, a volán csak tengelyirányban állítható, a két első elektromos ablakemelő pedig nem automata. Amennyiben a tisztelt vevő alapfelszereltségű Twingóra szavazna, olyasmikről például bizonyost lemondhat, mint oldallégzsák, állítható magasságú szervokormány, fordulatszámmérő, légkondi, a vezetőülés magasságban állíthatósága, vagy a két, különálló, dönthető, sínen csúsztatható hátsó ülés.
Minimércével elöl-hátul normálisan elférni, a vezetői pozíció viszont magas, az ülőlap pedig rövid. A hátulról/hátra ki/beszállás nem macerás, az első székek visszaállnak a helyükre
Pedig a sínen csúsztatható hátsó sor jó dolog. Ha (ugye legfeljebb) négy felnőtt utazik az autóban, s kell a lábtér, megoldható. Ilyenkor 165 literes a csomagtartó. Amennyiben a poggyászoké a főszerep, 230 literesre alakítható, ülésdöntéssel meg közel egyköbméteresre. Ötletes, hogy a kalaptartó zsinór nélkül is felemelkedik a harmadik ajtó felnyitásával, nem úgy, mint a Swift vagy - szégyenszemre - az up! esetében is.
Dynamique ellátmánnyal széria a két önálló hátsó ülés - dönthetőséggel és sínen csúsztathatósággal, így használható méretű raktér is nyerhető
Az általános helykínálat a kis méretek ellenére is megfelelő, az ülések formázottságára, tartására sem lehet panasz. Viszont lapjuk rövid, a sofőr meg magasan trónol, s így holmi gibbonpózban muszáj vezetnie, ha valamiért a kormányt és a pedálokat is biztonsággal el kívánja érni. Miután csak elhelyezkedett, legott vigyorgásba kezd, hiába termel mindössze 75 lóerőt és 107 Nm nyomatékot az 1,2 literes, 16 szelepes kis benzinmotor. Nem a 12,3 másodperces 100-as sprintidő, nem is a parádés rugalmasság, hanem az élénk gázreakció, az őszinte, manapság ritka spontaneitás az, ami szerethetővé teszi a Twingót - kell a fenének egy korszerűbb technika turbóval, stop-starttal, váltási segédlettel, fékenergia-visszanyeréssel meg - papíron - túlmotorizáltsággal...
Lehet, hogy az egyedi kilincs és a panorámatető a Twingo védjegye, de azt is jó megjegyezni vele kapcsolatban, hogy szórakoztató a vezetése. Tud felnőttesen egyenesen menni, szeret kanyarogni, imádja, ha "bántják", nem olyan nehéz, tunya és tompa, mint a mai autócsodák zöme
Semmi extra, csupán egy remek kis benzinmotor 4 hengerrel, 75 lóerővel, élénk gázreakciókkal és 6 liter körüli étvággyal. Az 1,6-os, 133 lovas RS-re még várni kell egy csöppet. Dízel egyelőre (?) nincs, nem is baj. Nehezítené súlyban, orrnehezítené kanyarban és drágítaná is
Hogy hátul csak dobfékes? Hogy csak négyszemélyes? Hogy nem 6 fokozatú a váltója? Hogy kicsit újan is zörög? Hogy a védjegyesnél praktikusabb lenne egy klasszik kilincs? Fontosabb, hogy a hátulról/hátra ki/beszállás az átlagosnál könnyebb, s az első székek visszatalálnak az eredeti állásukba. Fontosabb, hogy egész jól kilátni minden irányba, s még egyszer: a bénácska üléspozíció ellenére üdítő a Twingo vezetése. Azé, a paprikás RS változatával csak később jelentkező faceliftes Twingóé, amely végül az árával sajnos veri a lécet, hiszen a 2,3 milliós alap szódával még elmegy, ám Dynamique szinten már 2,74 millióba fáj, tesztautónk pedig sokkal több mint 3 milliós volt. Ennyi pénzért nagyobb autókat is kapni, akár házon belül egy Cliót, vagy szedánbarátoknak egy Thaliát. Ők persze soha nem fognak így vidámkodni - a bulit a Twingo csinálja.
Stimmel, de az Alto sokkal kisebb belülről.
A színhez hozzászólva nekem kimondottan tetszik,egy kisautónak nem áll jól a sötét elegáns szín! Régebben a kocsiknak volt szine,mára ez az ujjabb gépeknél szürkére a sötét metálzöldre,metálkékre-bordóra és fehérre korlátozódott!Elvétve van uj autóban fekete is,de azt inkább már Németből hozták!Ami ezen felül van más szin az az autók kb 15-20%-a.Ahogy egyik ismerősöm magyarázta a sötétkék Twingó vásárlása után ,ebben a színben már majdnem Clio!Aha,mondanánk ha a Clio S-merci kategóriás lenne,a Twingó meg E-merci.Az biztos ,hogy idehaza nem mernek élénkebb színű autókat vállalni.Nem is érdemes,hiszen egyik ügyfél fél éven túl árult nyomott áron egy kifogástalan de natur krém szinű Honda Jazz-t,vagy a másik egy élénk sárga Skodát csak a szinük miatt!Amúgy a cikkben szereplő Twingón nem tetszik,hogy a díszléc második fele mattfekete,de ez ízlés dolga.
Inkább Spasch, mint Altó, az a kategória társa, és még sok mindenben jobb is a Tvingónál.
Nekem ez bejön, sőt még jobban is tetszik mint az ős, vhogy ez így a 21. századi twingo.
Azon meg felesleges vitázni, hogy mi szar és mi nem én már úgy vagyok vele, hogy mindegy. Olasz francia német japán, tökmindegy, mindegyiknek megvan a kehe. Ha van lové megvenni, szervízelni, TANKOLNI, akkor mindegy.
Nem mondtam, hogy tönkremegy, de az Alto többet kibír!
Inkább Suzuki Alto. Az olcsóbb és megbízhatóbb. Olcsóbb a fenntartása.