Vége a bérelhető rollerek rendbontásának Párizsban?
A Párizsban most először tartott
"állampolgári voksoláson" az 1,3 millió választásra jogosult közül 103 ezren vonultak az urnákhoz szombaton és vasárnap, azaz a részvétel 7,46 százalékos volt. Anne Hidalgo polgármester ennek ellenére még a szavazás előtt elkötelezte magát arra, hogy
"mindenképpen és egyszerűen tiszteletben tartja a voksolás eredményét, bármi is legyen az."
Abban igaza van a polgármesternek, hogy a lehetőség a rollerek támogatóinak is adott volt a szavazásra, ám az is egyértelmű, hogy ilyen alacsony részvétel mellett az eredmény valószínűleg nem reprezentálja a teljes lakosság akaratát. A párizsi városvezető azonban maga is a betiltás mellett kampányolt a szavazás előtt. A szolgáltatók jelezték, hogy a voksolás eredményének egyelőre
"semmilyen közvetlen hatása nem lesz arra a havonta 400 ezer emberre", akik a bérelhető elektromos rollerekkel közlekednek.
Párizsban is komoly probléma, hogy a felhasználók csak úgy ledobják a rollereket használat után
Az elektromos meghajtású rollerek négy évvel ezelőtt jelentek meg a francia utcákon: mintegy 2 millióan saját tulajdonú rollert használnak, több százezren pedig a bérelhető változatokkal közlekednek a nagyvárosokban. Párizsban mintegy 15 ezer ilyen roller áll rendelkezésre, amelyeket három szolgáltató, a Lime, a Tier és a Dott működtet. A szerződésük augusztus 31-én jár le, így szeptembertől Párizs lehet az első európai főváros, ahonnan teljesen kitiltják a bérelhető elektromos rollereket. A francia televíziók rendszeresen beszámolnak a gyalogosok és a sokszor száguldó rollerezők közötti balesetekről, Párizsban pedig a bérelhető rollerek folyamatosan gondot okoznak az önkormányzatnak azzal, hogy az egységes szabályozás hiányában az emberek bárhol leteszik őket használat után.
A saját rollerrel rendelkezőket nem tiltják ki, de múlt szerda óta rájuk is szigorúbb szabályok vonatkoznak
A francia kormány egyébként múlt szerdán a korábbi 12 évről 14 évre emelte az elektromos roller használatának alsó korhatárát, a motorkerékpárokhoz hasonlóan, és kötelezővé tette, hogy az elektromos rollereket féklámpával és irányjelzővel kell felszerelni. Az elektromos rollereken Franciaországban 2019 óta kizárólag egy ember közlekedhet, tilos velük a járdán haladni és parkolni. A szabálysértőket az eddigi 35 euró helyett ezentúl 135 euróra büntethetik a rendőrök. A sisak viselésének kötelezővé tételét egyelőre nem rendelte el a francia kormány, de a közlekedési minisztérium szerint napirenden van a kérdés.
Forrás: MTI
Azért hihetetlen, hogy nálunk nem lehet egy normális és betartatható szabályozást csinálni.
A rolleresek nagy része fel se fogja, hogy a járdán 30-al suhanva mekkora veszélyt jelentenek nem csak másra , de saját magukra is.