Apróságaitól igazán dögös az Octavia RS, az új modell az eddigieknél jobban változott
Könnyen párosítunk bizonyos elnevezésekhez brutális sportautót, és így van ez a Skoda RS modelljeivel is. Ebben az esetben viszont ne tévesszen meg senkit, az RS nem azt jelenti, mint például az Audinál, vagy a Fordnál. Itt is épp ugyanúgy a márka rali sportban szerzett tapasztalataira és nem épp szerény történelmére utal, de a Skoda vásárlókat pont nem egy kihasználhatatlanul erős autóval szeretnék levenni a lábukról. Az Octavia RS mindig is egy sportosabb szedán modellt takart, amiből az előző két generációnál már készült kombi is, és így van ez most is.
Az új Octavia RS tökéletesen követi azt az irányvonalat, amit 2001-ben elindítottak az első generációval.
Külsőre és belsőre is szolidan sportosított, erősebb technikával ellátott, de még mindig inkább kényelmes és főként praktikus autót takar a megjelölés, amit nem mellesleg vezetni is éppen elég jó élmény, ha megkergetnénk egyszer-kétszer.
Az új RS embléma ezen a modellen debütál
Metál fekete kiegészítő elemeket és feliratokat kap az Octavia RS
Az új Octavia formája nagyon hasonló az elődéhez, ám a dizájn még annál is sokkal prémiumosabbra, hogy konszernen belül maradjunk, eléggé audisra sikerült. Az RS egészen apró trükkökkel tud dögösebb lenni, mindig is ez volt a recept. Két új lökhárító, itt most jelentősen nagyobb légbeömlő imitációkkal elöl és látványos bevágással a hátsó két szélén. Egyedi felniket is kapott, amik az előzőhöz hasonlóan kéttónusúak és esztergáltak a fémes csillanás végett, ezek egyébként önmagukban is kimondottan jól mutatnak. Nagy újdonság, hogy a krómozott elemek az új RS-re már metál feketében kerülnek rá, beleértve az összes modellmegjelölést is. Szintén most először jelenik meg az új RS embléma, mely már csak piros karaktereket tartalmaz. A lépcsőshátú fazonon kimondottan jól mutat a szolid hátsó légterelő, de fontos tudni, hogy ilyen még a kombihoz is jár az eddig említett apróságokkal együtt. Ezeket ugyan újragondolták, de egy valami hiányzik, méghozzá a különleges szín a kínálatból, az első sárga, a második piros és a harmadik metál zöld Octavia RS után most ismét a piros a legharsányabb elérhető szín.
A pirosra festett féknyergek és a hátsó légterelő is alapból szerepel rajta
Nagy trükkje, hogy szedánnak néz ki, de ötajtós, ezért nagyon praktikus az Octavia, ami az RS kiegészítőkkel minden eddigi verziónál dögösebb
A
Skoda Schiller tesztparkjának legfrissebb darabját fehérben rendelték, amin az új fekete elemek még kontrasztosabban hatnak, valamint a felnik mögül kivillanó piros féknyergek is szinte virítanak. Ezektől az apróságoktól lesz olyan az Octavia, amire mindig jó visszanézni a parkolóban, mert ad egy kis sportautós dögösséget a mindennapokban. Az RS-hez mindenképp járnak az új adaptív LED fényszórók és a ledes ködlámpasorok is az első lökhárítóban.
Dizájn tekintetében most a belső az, ami nagyot változik az RS felszereltséggel.
Az új Octavia díszbetétei alapból is készülhetnek szövetből, de ebben az esetben Alcantarát használ a gyártó, ami a műszerfalon és az ajtókárpitokon is elég nagy mértékben megjelenik. A korábbihoz hasonlóan szerepel az alul lapított, lyuggatott bőrrel bevont sportkormány és az egybeépített fejtámlás sportülések is. Varrás természetesen csak piros cérnával készülhet, karbonszálas műanyag mintát is találunk, de az Alcantara hangsúlyosabb és piros (vagy más színre is állítható) hangulatvilágítás is szerepelhet az utastérben.
Hagyományos szövet helyett Alcantarát használnak az RS műszerfalán, a hangulat kimondottan sportos így
A lyuggatott borítású sportkormány, az Alcantara és a piros varrás is egészen harmonikus összképet ad
Hangulatában a beltér talán most a legsportosabb és a leginkább megváltoztatott az alapverziókhoz képest. Ez most azért is lehetséges, mert a 12,3 colos műszeregység és a 10 colos multimédia kijelzőjének témája is változtatható. Utóbbinak háttérképe személyre szabható, így ha a piros témát választjuk, még inkább belekerülünk az Octavia RS sportos hangulatába. A műszeregység nézeteit kibővítették egy csak ebben a modellben elérhető verzióval, amin a sportos hatás kedvéért a fordulatszámmérő a ’80-as évek stílusában vízszintes, és középen helyezkedik el. A hangulata ennek is sokat dob az élményen, és a variálhatósága így is megmarad, vagyis a két oldalán lévő információs sávot kedvünkre változtathatjuk. Menetadatok mellett iránytű, pillanatnyi teljesítmény és nyomaték adatokat tehetünk ki, valamint víz-, olaj- és váltóolaj-hőmérséklet kijelzést is, ami sportmodellben nem hátrány, egy ilyen Skodánál leginkább csak hangulatfokozó elem.
A piros varrás mellé a hangulatfényt és még a multimédia témáját is pirosra állíthatjuk, így igazán más az összkép, mint a hagyományos Octaviákban
Hatalmas érték a hátsó lábtér és a csomagtér, ezek nem változnak, az első ülések igen, sportosabbak, elég jó tartásúak, és nem is néznek ki rosszul
Legnagyobb újdonságként az Octavia RS készülni fog plug-in hybrid hajtáslánccal, ám a Skoda Schiller tesztautója még a hagyományos verziók közül való. A benzines, 245 lóerős TSI motorral szereltet tudták elsőként csatasorba állítani, a plug-in mellett egyébként dízel is elérhető lesz, ahogy a korábbi generációk esetében is volt. A 2,0 literes TSI motorhoz az Octavia RS-ben mindenképp hétfokozatú duplakuplungos automata váltó társul, és csak elöl hajthat. A motor hangja önmagában erős, semmiképp sem sportos, de méretéből fakadóan öblösen szól, érdekes módon a kipufogórendszerről ez egyáltalán nem mondható el. Ennek pótlására szolgál a hanggenerátor, ami a Kodiaq RS-sel ellentétben kifelé nem, sokkal inkább befelé szól az audiorendszeren keresztül. Az Octavia RS normál módban indul, és már ebben is aktív a hanggenerátor, Sport módban pedig még inkább erősebb lesz. Ez a szintetikus hang leginkább V8-asra emlékeztet, így kevésbé illik az autó karakteréhez. Akit ez zavar, azoknak szól az Individual mód, ahol ezt külön ki tudjuk kapcsolni, minden más beállítást pedig Sportosra tudunk állítani, így meglesz a motor, a váltó és a futómű kemény karaktere, de hallgathatjuk a sziszegő turbómotor saját hangját, ami nem erős, de legalább valódi.
A digitális műszeregység sportos kinézetet is kapott, a váltó kapcsolója már csak egy apró billenőkapcsoló
Családi szedánnak kimondottan gyors, a hajtást ügyesen összehangolták, és a futómű is lehet adaptív
Futóműve felár ellenében aktívan változtatható keménységű lengéscsillapítókat kaphat. A tesztautóban ez az opció szerepel, így, ahogy én is, bárki kipróbálhatja, mekkora mértékben változik Comfort és Sport között. A különbség könnyen észrevehető, a ringatóan kellemes rugózásból jólesően feszesre képes húzni a gátlókat egy gombnyomásra, mármint érintésre a kijelzőn. A hajtáslánc eléggé egyben van, a turbómotor erősen húz és a váltó is ügyesen követi. Ugyanakkor ezen is érezni, hogy az Octavia RS nem az éles autózásról szól, sokkal inkább egy éppen elég erős szedán, amivel szemtelenül gyorsan hagyhatjuk magunk mögött a forgalom többi tagját. Ordító különbséget érezni azonnal a kormányzás rásegítésén, ezt itt két kézzel érdemes fogni, mert nehézre lett hangolva, és a vastag sportkormány is ezt vetíti előre. Éppen eléggé közvetlen, hétköznapokon kényelmes vele terelgetni az Octaviát, de sportos stílusnál így egy kicsit többet tud adni az élményből. Hátul többlengőkaros futóműve kanyarban is nagyon stabil futást ad, ugyanakkor még a Bridgestone sportgumik sem helyettesítenek akár egy elektronikusan vezérelt önzáró difit. Jó kanyarodni az RS-sel, de a kanyarvadászok sztárja nem ez lesz, az élmény viszont így is sokkal jobb, mint a hétköznapi autók többségénél.
Hangja nincs túl sok, az utastérben viszont hanggenerátort hallgathatnak a bent ülők
Masszív, jól összeszerelt és kimondottan jó minőségérzetű sportos modell az Octavia, ezekben javult leginkább
Minőségérzete a legnagyobb fegyvere, ezen a téren változott leginkább.
Elég csak megnézni a beltérről készült fotókat a részletgazdag kidolgozás megértéséért, de az anyaghasználat is most lett igazán jó. Nem rosszabbak a műanyagok, mint bármely másik VW termék esetén, és az Alcantara, a fényes belső kilincsek és a hangulatvilágítás most egy kicsit magasabbnak éreztetik az Octaviát kategóriáját illetően. Összeszereltsége és a karosszéria merevsége is kimondottan jó, ha még egy kicsit több zajszigetelést kap, minden joggal viselhetne VW, vagy Audi emblémát is. Vezetéstámogató rendszerei is ezt sugallják, a legfontosabbakból, mint a vészfékasszisztens és sávtartó már alapfelszereltségként kap, a Travel Assist csomagban pedig adaptív tempomat és fejlettebb sávtartó is szerepel araszolás asszisztenssel együtt. Alapáras a kulcs nélküli nyitás és indítás az RS-hez, valamint a ledes fényszórók, a Columbus multimédiát pedig a 10 colos kijelző és az új, egészen gördülékenyen használható kezelőfelület, valamint a vezeték nélküli Apple CarPlay miatt érdemes megfizetni. Az Octavia RS indulóára kicsivel kevesebb, mint 12,7 millió forint, a
Skoda Schiller tesztautója pedig szinte teljes felszereltséggel a 16,8 milliós listaár helyett 13 490 000 forintba kerül kedvezményesen. A tesztkör alapján egyértelmű, hogy a Skoda pontosan ugyanazon a vonalon halad tovább, amin az eddigi Ocatvia RS-ekkel. Az új modell is éppen annyira sportos, amennyire egy mindennapi autónál éppen jól esik, és pont annyira gyors és stabil, amivel már lehet egy kiadósat autózni is.
A 245 literes benzines és DSG-s kivitel kipróbálható a Skoda Schillernél
Értékelés
Pozitív
Minőség, összeszereltség, vezethetőség, beltér kialakítása és hangulata, kormányzás, futómű
Árak
Tesztmodell alapára
12 676 000 Ft (2020.10.12.)
Tesztautó ára
13 490 000 Ft (2020.10.12.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1984 cm3
Teljesítmény:
180 kW (245 LE) 5000-6500 1/min-nél
Nyomaték:
370 Nm 1600-4300 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,7 s
Gyári vegyes fogyasztás:
6,5 l/100km
Méretek
Karosszéria-kivitel:
ferdehátú
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
1984 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (7 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
370 Nm 1600-4300 1/min-nél
Teljesítmény:
180 kW (245 LE) 5000-6500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,7 s
Gyári vegyes fogyasztás:
6,5 l/100km
„A 2,0 literes TSI motorhoz az Octavia RS-ben mindenképp hétfokozatú duplakuplungos automata váltó társul,”
Nem úgy volt, hogy lesz kézi váltós is?
Jelen állás szerint mindenképp DSG váltós.
Végülis csak lett belőle kéziváltós. Viszont az az érdekes, hogy az angol és német tesztekben azt mondják, van benne zárható diffi, és a gyári bemutató videóban is azt mondják, hogy a benzinesben van. Létezik, hogy hozzánk anélkül hozzák? Még opciós listán sincs. Ennyire semmi piac vagyunk?
Honda civic type r azthiszem méltó ellenfél , árban és lóerőben is. /320 paripa/ 14 miskáért msr lehet vslasztani.
Szerintem egy I30 N is jobb választás.
Az i30N sportosabb, gyorsabb, agresszívebb, kisebb és jóval olcsóbb. Nem igazán egy kategória. Ennek már nagyon elszállt az ára. Egyszerűen nem ér annyit amennyibe kerül. Eddig is drágának tartottam, de ez most mindent visz!
Dehogy jóval olcsóbb az i30n, 9millió fölött van, és abból egy fillért nem engednek, ellenben vw csoportos autót itthon nagyjából senki nem vesz listaáron, csak a trollok szoktak ezen lovagolni. Nyílt titok hogy személyesen megadják a dr.-jogász-őstermelős kedvezményt, ami kb. listaár -20%, 10M alatt már belehet ülni egy vrs-be. Az i30n egy pattogós, kőkemény, hangos, hétköznapokban használhatatlan autó, és még hely sincs benne…. az octaviaba legalább az van, de cserébe annak meg az infotainmentje egy rakás hulladék.
Attól függ mire kell. Ebből van kombi is, az összes többiből nincs. Szóval ha kell nagy csomagtartó, akkor nincs ellenfele.
Még hogy méltó ellenfél? Megalázó az összehasonlítás a Honda számára. 🙂
jól néz ki, bár vannak vicces megoldások (azaz olcsó) mint a volvo stílusú hátsó felírat, vagy szemből ez a bmw-s jelleg. oldalról jól néz ki, de kevésbé egyedi és nem is túl előremutató a design, illetve kb mintha vonalzóval tervezték volna, ez kicsit fantáziátlan.
mindezek mellett 13-16 millióért hát….mit is mondjak, túlárazott. biztos, hogy nem vennék egy előlkaparós gépet ennyiért. ha jól tudom ott a fóka rs, 350 ló awd….a belseje játékautósabb a külseje viszont vagányabb és a teljesítménye persze sokkal jobb, csak így hirtelen. de egy 220 lovas a3 sedan kottró is jobb (kifuto szeria pár ezer km-el, garival kb új).
szóval számomra közömbös, de nyilván van olyan akinek tetszhet…nem gyártanák, ha nem lenne.
Gyári infók szerint lesz belőle kézi váltós. Márpedig erős benzines, kézi váltós kombit senki más nem árul, így nem lesz alternatívája, ha valaki ilyet keres.
Ford focus st 2.3 turbó kézi váltóval, és kombi is van. Elég jó alternatíva.
Már rég nem rendelhető a CO2 értékek miatt.
Szerintem jó lett, bár egy ütősebb szín sokat dobott volna. Az, hogy most valakinek a Honda vagy a Hyundai szimpatikusabb, esetleg egy Ford ST, az már csak ízlések és pofonok kérdése, meg persze „vallási” :). Nekem pl. soha nem kellene Honda Civic, mert egyszerűen nem tetszik a formavilága. A Ford ST az már érdekes lehetne. De van akinek meg pont a Honda tetszik. Igazából nagy különbségek nincsenek.
Tavaly még 11.9 ért vadiúj E mercit adtak 9 seb automata 4 kerékhajtás.Azért az komolyabb autó.
Én tavaly előtt vettem egy hasonló kombit, mondjuk nincs benne sávtartó és holttér figyelő, de csak 9,4 millába került. Tényleg nagyon élményszerű autó, ha nem hajtom meg, a fogyasztás sem sokkal több, mint az előző 1,4-es tsi-mé, de ennyiért már nem venném meg.