Sok fényes fekete elem ad kontrasztot az élénk karosszériának, ami 21 colos alufelniken is gördülhet
Nem is olyan régen mutatták be a Škoda első igazi villanyautóját, az
Enyaq iV-t, és máris kínál hozzá optikai tuningcsomagot a gyártó. Szükség is van rá, elvégre az elektromos autózás kezdetén muszáj jól kinézniük az első daraboknak, hogy egyre többen kapjanak kedvet a villanyautókhoz. De azért is fontos ez, mert az Enyaq nem éppen egy olcsó kocsi (alapváltozata is majdnem 16 millió forint), ebben az árkategóriában pedig az ügyfelek már elvárják a prémium minőséget - arról nem is beszélve, hogy a villanyautók gyártása még a legjobb esetekben is csak csekély nyereséget hoz a gyártóknak, a kis költségű, ám jó pénzért eladható extrák viszont segíthetnek ezen a helyzeten.
A márka- és modellfeliratok is fekete színezést kapnak
A Sportline felszereltségű Enyaq újdonságai főként vizuálisak, kívül és belül is megvadították a csehek. Hiába számít egy közepes méretű SUV-nak, 20 vagy akár 21 colos felnikkel is rendelhető, ami néhány éve még a luxusterepjárókon volt csak elérhető. Nem csak méretben, stílusban is exkluzívak a Vega és Betria fantázianevű keréktárcsák. Fényes feketére fújták elöl a Škoda "hűtőrácsot", a tetősíneket, az ablakkereteket és a diffúzort, illetve a modellfeliratot is. Oldalt a küszöbborítások viszont fekete helyett a karosszéria színét kapják, az első kerékjárati íveken pedig diszkrét Sportline felirat díszeleg.
Sportos és aerodinamikus is a fűrész hatású felni
Technológiában is sokat hoz a Sportline, alapáras a mátrix-LED fényszóró elöl, ami valós időben takarja ki a szembejövő forgalmat, sőt, még az erős fényt visszaverő táblákat is. Az egyetlen nem optikai változás a sportfutómű: elöl 15, hátul 10 mm-rel lejjebb ültetik a karosszériát. A dinamikus vezetést elősegítő futómű ráadásul bármelyik motor-hajtáslánc kombinációhoz elérhető: a hátsókerék-hajtású alapváltozat 62 kWh-s kapacitású akkumulátorához és 132 kW-os teljesítményű villanymotorjához, vagy a szintén hátsókerekes, 82 kWh-s telephez és 150 kW-os erőforráshoz, illetve az ugyanezen aksit összkerékhajtással párosító, 195 kW-nyi teljesítményt produkáló első és hátsó villanymotorral felszerelt verzióhoz is (hatótávban a közepes párosítás tudja a legtöbbet, WLTP szerint 520 km-t).
Alapáras a Sportline-nál a háromküllős multifunkciós kormánykerék
Belül sem hagyták érintetlenül az Enyaq Sportline-t, karbonhatású díszbetétek vigasztalják azokat, akiknek nincs pénzük igazi szénszálas elemekkel felszerelt kocsira, illetve a háttámlába integrált fejtámlájú, Suedia mikroszálas huzatú sportülések segítik a sofőrt a sportos vezetésben. Alumínium (hatású) pedálok is díszítik még az utasteret, az alapváltozatokénál jobb minőségű, és a Škoda Design Selection által válogatott anyagok borítják a legtöbb felületet. Még a szőnyegeket is feldobták, a nagyrészt fekete színű elemeket szürke csíkozás töri meg csakúgy, mint az üléseken is. Elengedhetetlen a sportkormány, a háromküllős, multifunkciós egységen bőrborítás és Sportline felirat található.
Nem bőr, mégis nagyon finom anyag borítja a sportüléseket