Dögös harmincas? Mazda CX-30
Tervezett népszerűség - Mazda CX-30 G122 Plus teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Másként jár a kikövezett úton a Mazda, különleges eszközöket alkalmaz, amik kétség kívül működnek. Az érzelmeknek parancsolni szinte lehetetlen.
A símulékonyság a kulcsszó és ez nem csak a Mazda formatervére igaz, hanem a márka filozófiájára is. Olyan autót építenek, amit garantáltan el is fognak tudni adni, a vevők vágya mindennél fontosabb. A potenciális vásárlók pedig crossovert szeretnének, hiába csinos az új 3-as, ha magasabban szeretnek ülni, többet akarnak látni az előttük lévő útból, kényelmesebben szeretnének beszállni és egy picit mutatósabb gépet is szeretnének kapni a pénzükért.
A CX-30 most egy különös modell a Mazdánál, crossovereik között egy érdekes kompromisszum a nem szokványos külső és a használható méretek tekintetében.
Tengelytávolsága rövidebb, mint egy 3-asé, belül mégsem érezni kisebbnek és csomagtere is 430 literes alapesetben, vagyis családinak is abszolút beválhat.Mégiscsak a külső az egyik legfontosabb szempont a Mazdánál, a Kodo dizájn második generációja most kellemesnek hat, és van egy olyan tippünk, hogy nehezen fog öregedni. Javarészt a 3-asról ismerősek a vonásai, a karosszéria körvonalai is inkább egy hagyományos csapotthátút adnak, mintsem az egyszerű, bakancs formájú crossover dizájnt, mint a CX-5. Robusztusságát fényezetlen műanyag szoknyái és kerékjárati ívei adják, a kontraszt így nagyon erős a kisimult felső és a borostás, favágó stílusú alsó részeivel.
A Mazda Emil Frey Soul Red Crystal fényezésű tesztautója legjobb arcát mutatja.
A szín már akkor egybeforrt a Mazdával, amikor a Kodo dizájn megjelent, ezért hívják sokan Kodo bordónak, vagy Mazda pirosnak, tény, hogy a legjobb választás hozzá.Némileg változtattak a Mazdánál a felszereltség struktúráján, korábban meghatározott szinteken voltak elérhetőek az autók, az új 3-as és CX-30 viszont már tetszőleges felszereltséget is kaphat az alap csomagok felett. Ugyanakkor már alapból is jelentősen jobban felszerelt, mint a kategóriatársak. A CX-30 is szériában kap ledes első és hátsó fényszórókat, valamint projektoros, egyenesen a szélvédőre vetítő head-up kijelzőt. Mindenképp jár adaptív, távolságtartós tempomat, vészfékrásegítés, sávtartó asszisztens, automata távfénykapcsolás, navigáció és táblafelismerő rendszer, emelkedőn elindulást segítő és fáradtságfigyelő is, valamint városi vészfékezőrendszer gyalogosfelismerővel.
A gazdag alapfelszereltség része továbbá a holttérfigyelő rendszer is, melyet hátsó keresztirányú-forgalomfigyelővel egészítettek ki.
A kényelmi funkciókat magasságban is állítható utasülés, kulcs nélküli indítás és 8,8 colos kijelzővel szerelt multimédiás fejegység elégíti ki.A Safety csomag tartalmazza a Mazda legfrissebb vezetéstámogató rendszereit.
A kibővített, kamera alapú fáradságfigyelőt, első keresztirányú forgalomfigyelőt és a kibővített hátsót, valamint a fejlettebb városi vészfékasszisztenst.Motorok tekintetében a CX-30 esetén is az új Skyaktiv-X a legérdekesebb, használat tekintetében viszont az alap G122 is kellemes választásnak tűnhet.
A Mazda szívómotor konstrukciói nem véletlenül népszerűek, ebben a kategóriában nemhogy nem jellemző, de más márkánál nincs is szívómotor. Ha említenünk kéne konkurenst, csak a Subaru XV jöhetne szóba, de az mindenképp összkerékhajtású, a CX-30-hoz viszont csak rendelhető, ugyanakkor hamarosan már a 150 lóerős motor is érkezik, csak összkerékhajtással. A G122 egy klasszikus szívó benzinmotor. Kétliteres, ami úgy teljesíti a mai károsanyag-kibocsátási normákat, hogy teljesen ellentmond a downsizingnak, vagy a turbónak, ezzel a hagyományos konstrukciókat előnyben részesítő vevőknek kedvezve. Az Emil Frey tesztautója automataváltós, a hatfokozatú bolygóműves szerkezet népszerű a vásárlók körében. Gyorsan is kapcsol, valójában észrevétlenül teszi a dolgát, akadásmentesen vezeti át a teljesítményt váltáskor is, igazán pihentető vele a CX-30 vezetése.Igaz rá ugyanaz, ami a 3-asra, hogy átjárja egyfajta súlyozott érzet mindenét, amitől komoly hatása lesz.
Kicsivel több mint 7,6 milliós alapára bőséges kezdő felszereltségét tekintve korrekt, ám a tesztautó ára közelebb került a 11 millióhoz. Ezért egy, a kategóriához képest jelentősen kirívóbb formatervű és egészen más vezetési élményt adó autót kap, aki beleszeret, ami valljuk be, nem nehéz. Ha kipróbálnád ezt az autót, keresd bátran az Emil Frey Mazda szalonjában!
Nem szívlelem a Suzukit, de az SCross – a műanyag belteret leszámítva – ugyanezt tudja, viszont feleannyiba kerül..
Sőt, a turbós motor karatkere miatt sokkal erősebbnek érződik.
Azért egy Suzukihoz nem hasonlítanám. A Suzuki ehhez képest teljes fapad. Ha álló helyzetben beleülsz, vagy csak benézel, már akkor ég és föld. Az anyagminőség, az összeszerelés, minden.
Ezt a Mazdát nehéz elhelyezni, hiszen a SUV piacon a B szegmensben ott a CX-3, a C szegmensben pedig a CX-5. Ez a CX-30 meg a kettő közé érkezett. B-nek már nagy, C-nek meg kicsi. Másrészt nincs turbo motorja. Ha az árát nézzük, akkor ennyi pénzért lehet venni egy jól felszerelt (1.6 T-GDI, 177LE, bőr, automata, négykerék, egyéb extrák) Hyundai Tucsont, ami mindenben nagyobb, erősebb, nyomatékosabb a motorja.
De nyilván ebből a Mazdából is eladnak majd párat a márka fanatikusainak.
Nem szíveled a Suzukit. A többivel egyetértek.