Kissé kacifántosan indult a bemutató, mert a navira hagyatkozva próbáltam becserkészni a helyszínt adó filmstúdiót, de házszám hiányában, naná, hogy az utca másik felén forgolódtam – több kollégához hasonlóan. Kis összefogással megoldottuk a szituációt, és célhoz értünk. Ekkor jött a következő meglepetés, a biztonsági őr valamiért megasztárnak nézett, és rossz helyre irányított. Mint kiderült, egy tehetségkutató verseny felvételei is ebben a stúdiókomplexumban zajlanak, így mielőtt elszállhattam volna magamtól, rá kellett jönnöm, ezen a környéken bizony az egységnyi területre jutó megasztárok száma kiugróan magas. Pech. A bemutató alatt aztán kiderült, véletlenek most sincsenek, mert a Hyundai támogatja a vetélkedőt, ezért lettünk pont ide meghívva.
Az i jelű modellek a Hyundai modern, európai tervezőközpontban született, a kontinens vásárlói igényeihez igazított járművei. Az i30 kompakttal 2007-ben megnyitott sor ma már szép hosszú, és amint a cég PR szakembere elárulta, a jövő is sok izgalmas újdonságot tartogat, de a főszereplő most az ix20, amely az x ellenére nem összkerékhajtású. Az ix35 és ix55 ismeretében eddig azt hittük, a SUV jele az x, ám Hyundai megcsavarta a dolgot, és mint megtudhattuk, az egyterűire biggyeszti fel az x-et. Maga a Rüsselsheimben tervezett autó Csehországban, Nosovicében, a KIA Venga testvérmodellhez hasonlóan a Hyundai legújabb európai üzemében készül, négyféle motorral, kilenc- külső, és hétféle belső színben.
4,1 méteres hosszával az ix20 nem nőtt túl hosszúra, de a rendelkezésre álló helyet remekül kihasználták a mérnökök. Hála a 2615 milliméteres tengelytávnak, a szemünk láttára foglalt helyet az autóban négy 190 cm környéki magassággal megáldott férfi, és nem kellet nekik kuporogni. A kedvező helykínálat mellett az utastér variálhatósága ugyancsak az ix20 adu ászai közé tartozik, a hátsó ülések tologathatósága praktikus részlet, és családos szemmel megnyugtató a 440-1486 liter közötti befogadóképességgel rendelkező csomagtartó. A biztonsági tartozékok listája megnyugtatóan hosszú, persze, ez érthető, mivel a Hyundai ötcsillagos minősítést szeretne elérni az Euro NCAP törésteszten. A relatíve tartalmas alapfelszerelésen túl (légkondicionáló, elektromos ablak és tükör, központi zár, aktív fejtámla, USB csatlakozó a hifihez, stb.) a manapság leginkább vevőcsalogatónak mondható extrák sem hiányoznak, így a panoráma üvegtetőtől kezdve, a színes navigáción keresztül a kanyarkövető fényszóróig minden kapható.
Két benzin-, és két common-rail (CRDi) dízelmotor (U2) alkotja az ix20 motorkínálatát. A teljesítmény szerinti alapot az 1,4-es, 77 lovas CRDi LP jelenti, ezt követi egyaránt 90 lóerővel az 1.4 CRDi HP, illetve a benzines 1.4i, míg a csúcson a benzines 1.6i található 126 lóerővel – ez utóbbihoz automata sebességváltó is kérhető. Dicséretes, hogy az automataváltós konfiguráción kívül az összes motor rendelhető környezetbarát üzemre hangolt, csekély szén-dioxid kibocsátású Blue Drive kivitelben, és ezeket az autókat felszerelik ISG start-stop rendszerrel, AMS generátorvezérléssel, valamint kisebb gördülési ellenállású gumiabroncsokkal. Az ún. U2 jelzésű dízelmotorokkal kapcsolatban kiemelendő a 30 ezer kilométerenként (vagy évente) esedékes karbantartás.
Úgy tűnik, a Hyundainak sikerült jó árakat kitalálni, az ix20 versenyképesnek tűnik. Mint említettük, a legegyszerűbb, jelen esetben Life névre keresztelt változat sem fapados, amely a kisebb benzinmotorral 3,49 millió forintért már elvihető. Az általános igényeket jól kielégítő Comfort kivitelek - motortól függően - 3,99 és 4,59 millió forintba kerülnek, de hogy érezzük, a cégnél nem veszítették el a realitásérzéküket, a sok mindennel telepakolt, 1,6-os, automataváltós Style is megáll 5,09 millió forintnál. A vadonatúj kiskategóriás egyterű ráadásként a Hyundai igazán vevőbarát Tripla 5 csomagját is megkapta, amely ötéves, kilométer-korlátozás nélküli általános garanciát, ötévnyi asszisztencia-szolgáltatást, valamint öt éven át érvényes, évenként egyszeri ingyenes átvizsgálást tartalmaz.