Carlos Ghosn egykor az autóipar üdvöskéje volt, mára negatív imázsa lett
Emlékezetes marad az autóipar egyik legnagyobb botránya, amikor a Nissan feljelentette saját vezérigazgatóját, ami végül ahhoz vezetett, hogy a japán rendőrség őrizetbe vette Carlos Ghosn-t. A nyomozás viszont nem ment gördülékenyen, Ghosn-t négyszer is letartóztatták a hatóságok, hogy ne kelljen elengedniük addig, ameddig létre nem jött a jogalap a szabadságától való tartósabb megfosztására. Az ENSZ azóta állást is foglalt erről a cselekedetről, szerintük ezzel megsértették Ghosn jogait és helytelenül jártak el. A volt vezérigazgató nem igazán bízott a japán igazságszolgáltatás pártatlanságában, így nem is várta meg, hogy a szigetországban tárgyalják az ügyét - szabadlábon volt a bírósági procedúra idején, amikor egy audiofelszerelés tárolására használt dobozban csempészték fel egy magángépre. Japánból így Libanonba, származási országába szökött, ahonnan azóta sem adatták ki, jelenleg is ott tartózkodik (éppenséggel abban a házban, amit a Nissan újított fel, elmondása szerint ezt nyugdíjazásakor vette volna meg a cégtől).
Összeolvasztotta volna a Renault-t, a Nissant és a Mitsubishit a Fiat-Chryslerrel - a japánoknak állítólag ez nem tetszett
Máshol nem is nagyon tartózkodhatna, az Interpol elfogató parancsot adott ki ellene. Az
Automotive News Europe szerint viszont Ghosn tisztára akarja mosni a nevét: májusban a libanoni hatóságoknál jelentette fel a Nissant, valamint két másik céget és legalább egy tucat magánszemélyt, köztük azokat, akik a Nissannál állítása szerint közreműködtek az ellene indult hadjáratban. Ghosn rágalmazással, becsületsértéssel és hamis bizonyítékok gyártásával vádolja ellenfeleit. Hosszú csatára számít, de vissza akar vágni, szerinte ugyanis az ügy óta a nevéhez olyan hamis állítások kötődnek, melyek élete végéig hátrányosan fogják őt érinteni.
Összesen több mint egymilliárd dollárra perli ellenfeleit Ghosn, ami szerinte rendelkezésre áll a Nissannál, elvégre hatalmas cég, szerte a világon rendelkezik eszközökkel. Kérdés, hogy a libanoni igazságszolgáltatással mennyire fog együttműködni a japán, ha a szigetországban ugyanis nem adnak Ghosnnak igazat, akkor nehezen tudja érvényesíteni a kárigényét. Ghosn szerint az ellene kitervelt akcióra azért került sor, mert a Renault és a Nissan vezérigazgatójaként össze akarta olvasztani a konszernt a Fiat-Chrysler csoporttal. Ez a Nissannál egyeseknek nem tetszett, ezért kidolgozták azokat a vádakat, amire hivatkozva a rendőrség őrizetbe vette őt. A Nissan szerint Ghosn nem vallotta be a cégtől kapott összes juttatását, ezáltal kárt okozott a cégnek.
A japán igazságszolgáltatás fekete napja volt amikor Ghosn-t letartóztatták. És utána csak rázták a pofonfát…
Szerintem az összes NISSAN részvényes bánja hogy Saikawa valaha esélyt kapott.
és a durva az hogy ez messze nem egy dízelbotrány csalás szint, és a winterkornflakes is megússza letöltendő nélkül
Mintha nem Ghosn nevéhez fűződne a Nissan megmenekülése.
Bár ki tudja így meddig tart ki a cég na meg a Renault is.
Mégha ügyeskedett is, simán elnézhették volna neki a jó teljesítményéért.
Mi a jó-úristen köze van egy túlfizetett „managernek” egy akkora cég sikerességéhez?
Semmi!
Ez c.gó tetű durván „fejte” a cégét, pedig dollár milliókat kapott legálisan is.
Pedig a lényeg pont az hogy ki vezeti a céget.
Ghosn előtt a Nissan egy olyan pénztemető volt amit a szó szoros értelmében bottal sem piszkáltak. A beszámolók szerint pár érdeklődő cég (pl Mercedes) belenézett a könyvelésbe és annyit mondott, ez a cég menthetetlen. Évente Milliárdokat égetett el a Nissan a vége felé (dollárban!).
Aztán érkezett Ghosn a Renault milliárdjaival, és pár év alatt egy nagyon nyereséges vállalatot csinált a Nissanból.
Na ezért fontos hogy ne valami léhűtő vezesse a céget. Ghosnnak olyan munkatempója volt amit senki se tudott volna utána csinálni. Egyszerre volt két cég vezérigazgatója és a világ két fele között ingázott (gyakorlatilag a repülőgépén élt).
Aztán érkezett a helyére Saikawa és kb minden xarrá ment. A leggerinctelenebb húzásokat csinálta meg (pl a Mitsubishivel), de a csúcs amit Ghosn ellen csinált.
Úgy tűnik a japánok vérében van a Pearl Harbor szintű sunyiság…
Á nem, gondolom Carlos Tavares óta nem is indult meg a Psa vagyis Sellantis ázsiója. 🙂
A téli cornflakesnek is köze van ahhoz hogy a VW ekkora cég lett, csak vele még jobban elszállt a ló.
Manapság ez van lesznek választások is idehaza megint hm.
Ahogy Trump is megúszhatja bárki megúszhatja manapság.
Tavares egy hasonló kaliberű cégvezető, de ilyenből kevés akad. Sokat elárul róla hogy nem kezdte el fúrni Ghosnt, hanem otthagyta a céget hogy szabad kézzel építhesse ki a világ egyik legnagyobb konszernjét.
Nem értem miért hozod fel Winterkornt, VW esetében a sikerkovács Ferdinand Piech volt, aki igazi lánglelkű mérnök és fejlesztés-orientált sikermenedzser. Az ő tevékenysége nyomán lépett ki az Audi a VW árnyékából majd vált valódi prémiummárkává. Majd ő tette a VW-t igazi világbirodalommá egy csődtömegből (a beszámolók szerint a 90-es évek elején a VW nagyon rossz bőrben volt).
Kevés ilyen kaliberű ember van, Ghosn ilyen volt, és bizony Must is ez a liga. Viszont akadt j ópár titán aki elbukott, pl Pischetrieder vagy Jaqces Nasser, bizony ehhez szerencse is kell vagy pont azok az apró részletek amitől egy
Winterkorn igazán semmit nem tett ehhez hozzá a xakavaráson kívül (lásd Saikawa), és akadt egy csomó ember aki ezt sikeresen csinálta anélkül hogy elbukott volna (pl Marchione (FIAT), Alan Mulally, Mary Barra).
Trump nem rétem hogy kerül ide, ő nem tett le semmit az asztalra (azon kívül hogy mestere a xarkavarásnak). Volt egy csomó örökölt pénze és annál is nagyobb egója. És hajlandó volt a hülyékre építeni egy politikai kampányt. Nem kiemeleten gazdag de a saját vagyonát menedzsel és szeret felvágni vele.