Dízelmotorral is kellemes, de van belőle más is!
Benzines, dízel és konnektoros hibrid is lehet a DS 4 Crossback - a sátán üzemanyagával is kellemes
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Most még van a DS-nél dízelmotor is, viszont kitalálható, a modellfrissítés el fogja vinni a most vadonatúj DS 4-ből. Kár érte, de van jó hírünk is: még, egyben már megvehető.
Felismerhetően DS, de kellően egyedi dizájnt kapott a DS 4. A tesztautón is látható "rézarany" szín felármentes!
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4400 | 1866 | 1490 | 2675 | 430 (E-Tense: 390) |
Arcával a nagytesó DS 7 Crossbackre hajaz
Egyedi, pikkelyszerű dizájnt kaptak a hátsó lámpák
A LED fényszóró alapáras, az opciós LED mátrix teljesen adaptív, kanyarkövető
Kellően egyedi a beltér is, a műszerfal mindkét elöl ülőt kellemesen körülöleli, légbeömlők az ajtókba is kerültek
Hátul nem túl nagy, az első ülések kényelme - legalábbis a Rivoli csúcsverziónál - lenyűgöző
A Trocadero, Trocadero Cross, Rivoli és Rivoli Cross, valamint a Performance Line és Performance Line+ verziókkal szépen lehet felfelé lépdelni, sok más mellett akár masszázsfunkciós AGR üléseket, számos különféle bőrkárpitot is kaphatunk, a head-up display vizuálisan az autó elé 4 méternyire, összesen 21 colnyi szélvédőterületre vetíthet, kettes szintű önvezetés, félautomata sávváltás és távolságtartós tempomat, írásfelismerős kezelőfelület az új, "Iris System" infotainmenthez és a szegmensben egyedülálló módon még hőkamera is elérhető.
Pure Tech 130 Automatic | Pure Tech 180 Automatic | Pure Tech 225 Automatic | BlueHDi 130 Automatic | E-Tense 225 | |
Emissziós norma | Euro 6.3 | ||||
Hengerűrtartalom [cm3] | 1199 | 1598 | 1499 | 1598 | |
Hengerek/szelepek száma | 3/12 | 4/16 | |||
Váltófajta/-fokozat | automata (8) | ||||
Teljesítmény [LE] | 130 (5500) | 181 (5500) | 224 (5500) | 130 (3750) | 181 (5500); Rendszer: 300 LE |
Nyomaték [Nm] | 230 (1750) | 250 (1650) | 300 (1900) | 300 (1750) | 250 (1650); Rendszer: 300 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 11,6 | 8 | 7,9 | 10,9 | 7,7 |
Végsebesség [km/h] | 210 | 230 | 235 | 203 | 233 |
Kombinált fogyasztás - WLTP [l/100 km] | 5,9-6,1 | 6,5-6,7 | 6,6-6,9 | 4,8-4,9 | 1,3-1,4 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 135-139 | 146-151 | 123 | 100 | 29-32 |
Saját tömeg [kg] | 1353 | 1420 | 1419 | 1414 | 1653 |
A hazai sajtóbemutató rövid tesztkörére egy dízelmotoros Cross verziót vittem el. Bár az E-Tense 55 kilométeres elektromos hatótávot ígér, s alapáron ad 32 amperes töltési lehetőséget, így akár nem egész 2 órás töltési időt, én bevallom, szívesebben viszek egy 130 lóerős autót, mint egy 225 lóerőset. Meg aztán hiába hirdet 1,3-1,4 l/100 km kombinált fogyasztást, a valóságban úgyis a 4,8-4,9 l/100 km katalógusértékű dízel lesz a takarékosabb, hacsak nem töltjük fel a hibridet 50 kilométerenként, ami persze szintén nem utópia, akinek van otthon/a munkahelyén akár csak egy konnektora, az a hétköznapokban alighanem benzinégetés nélkül autózhat vele. A dízel viszont nagyon kellemes hosszútávfutó. 300 Nm nyomatékát 1750/perctől adja, a 8 fokozatú automata szépen váltogat hozzá, hangja jól szigetelt, csak intenzív gyorsításkor felerősödő.
Látványos (kamu) kipufogóvégeket kapott, a kilincsek a felsőbb felszereltségeknél automatikusan bújnak elő
a DS 4 az lett, aminek szánták: egy kényeztetően kényelmes kompakt.
A belépő benzinessel és a Bastille alapverzióval 9,69 millió forintról startol, a Bastille+ már 9,99 millió forintba kerül. A 130 lóerős benzineshez mérten a nyomatékosabb és nagyobb dízelmotor felára 700 ezer forint, a 225 lóerős, természetesen zöld rendszámra is jogosult E-Tense verzióé 3,5 millió forint. A felszereltségek sorában a Performane Line a Bastille+ szinthez mérten 1,24, a Trocadero 1,59 millió forint, ahhoz a Cross további 350 ezer. Utóbbiakhoz az 1,6-os turbós benzines hibridrendszer nélkül, 180 lóerővel is elérhető, a még jobban felszerelt Performance Line+ és Rivoli csúcsverziók 225 lóerővel is kínálják, az E-Tense egyébként ezt a rendszerteljesítményt a 180 lóerős benzinessel és 110 lóerős, 320 Nm nyomatékú, a váltóval egybeépített villanymotorral tudja.A DS E-Toggle névre hallgató elektromos váltókapcsoló előtt érintőpaddal irányíthatjuk az infotainment rendszert, tavasztól ez írásfelismerésre is képes lesz
9,69 millió forint az alapár, az E-Tense csúcsverzió a legmagasabb (Rivoli) felszereltséggel 16,59 millió forintba kerül, a dízelmotoros Rivoli tesztautó alapára 13,79 millió forint, de a tesztautó is kapott még bő 2 millió forintnyi extrát - a személyre szabásra bőséggel van mód