Dízellel kormolhat a BMW M5!
BMW 550dXM, avagy hamarosan jön a dízel M5!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az M5 típusnév nincs konkrét veszélyben, és még hiányzik a gyári áldás is, de ahhoz már túl sokan beszélnek a német sportlimuzin dízelváltozatáról, hogy ne történjen valami.
BMW 550dXM - jó eséllyel ez lehet minden idők egyik legfurcsább, mondhatni legbizarrabb müncheni típusa. Egyelőre még nem hivatalosak az információk - a BMW-nél diplomatikusan úgy nyilatkoznak, hogy vizsgálják a lehetőségeket -, de a gyárhoz közel álló források szerint egy szuperdízel van készülőben, amely a 7-es, az X5-ös és az X6-os mellett belekerülne az 5-ös sorozat karosszériájába is, de a csavar ott jön, hogy utóbbi autót kezelésbe venné az M Motorsport GmbH, amely az M5-ös fejlesztését végezte - innen az M betű. Ha belegondolunk, ez voltaképpen a gázolajos M5 megjelenését jelentené, ami a maga nemében történelmi pillanatként definiálható, hiszen az M jelölés ugyan sokféle modellre felkerült már az évtizedek során, ám dízelre még soha.
Az 550-es szám megtévesztő, szó sincs öblös, a példának okáért ötliteres, akár V8-as motorról, a mérnökök a jól bevált 3,0 literes, soros hathengeres egységet turbóznák fel - ezúttal nem csak nyelvi játék szintjén. A tri-turbó, azaz három (!) feltöltős blokkra vadonatúj hengerfej kerülne, Valvetronic szelepvezérléssel, és még tucatnyi műszaki nyalánksággal, és így adódna az 500-550 lóerő körüli teljesítmény, illetve a 680-700 Newtonméter körüli forgatónyomaték. Egy turbó felelne az alacsony fordulaton elérhető nyomatékért, míg a másik kettő magasabb fordulaton kapcsolódna be a munkába. Tekintettel a bődületes erőre, az xDrive összkerékhajtás valóban szükségesnek tűnik, hogy az első gázadásra ne füstöljenek el a hátsó gumik, és ha mindez megvan, az M5 látványcsomaggal kiegészítve valóban beköszönthet a sportdízel korszak a BMW-nél.
ez a jövő 1.4 120le régen nem ismerték ezt most ez a trendi!
az biztos nagyon durva lenne a diesel bmw xdM de nem lesz belőle szerintem semmi mert
a csúcsmodellel vetekedne azt meg nem engedhetik szerintem.
Egy motor élettartama a köbcentitől is függ, nem értem miért kell kis köbcentis nagy teljesítményű motorokat gyártani, mivel ezek élettartama igen kicsi ha kihasználják a teljesítményüket!
Ésszerűbb nagyobb motorokat gyártani aminek élettartama a duplája mint a kicsinek!
BMW, 50.000 km egy motorral, aztán csere!