Nem csak modernebb lett a frissítéssel a Berlingo, visszatért a legnépszerűbb hajtáslánc-opció is
Hátul kevésbé markáns a frissítés, de az autó orrának kimondottan jól állnak az új LED lámpatestek
Már az új logó díszeleg az orrán
Léteznek olyan autók, amelyeknek egyszerűen nincs hova tovább fejlődni. Elérték a csúcsot, és igazából nincs már szükség arra, hogy annál jobbak legyenek a saját célfelhasználásukra, mint amilyenek. Ilyen volt a Citroën Berlingo is annak idején, dízelmotorral. Ám 2022 óta kizárólag elektromos hajtáslánccal vásárolhatták meg Magyarországon, viszont ez most megváltozik, végre visszanyeri a legjobb formáját a franciák nagycsaládosa. A Berlingo új, modernebb arcot kapott a frissítéssel, ám a lényeg változatlan maradt. Az igazi különlegesség tehát, hogy ismét elérhető dízelmotorral is, többek között
az Emil Frey Citroën M5 Center kínálatában, ahonnan mi is elhozhattuk a tesztautót.
Az XL Berlingo teljes hossza 4,75 méter, tengelytávolsága 2,98 méter
Szemből nézve szinte teljesen négyzetnek tűnik az 1,85 méteres szélességével és 1,92 méteres magasságával
A képeken ráadásul a hosszú változat látható, ami egyértelműen a legjobb választás, ha 7 üléssel, valódi családi autóként szeretnék használni a Berlingót. Ezen a téren továbbra is gyakorlatilag verhetetlenek a haszonjármű alapú egyterű modellek, ennél nagyobb, vagy egyáltalán hasonló méretű utastér nem található egy crossover vagy SUV alternatívában sem.
A műszerfal is új dizájnt kapott, vége a kerek formák kizárólagos uralmának, már a szögletes, modernebb részletek is felbukkannak
Mindenfelé tárolóhelyeket találunk, ami az egyik legfontosabb szempont egy családi autóban
És ha már az utastér: itt is megjelent néhány újítás, de az alapok továbbra is ismerősek. Ilyen például a rengeteg tárolóhely felül, illetve a két ülés között, de még a műszerfal tetején is. Egy biztos, itt el fognak férni a család kacatjai anélkül, hogy bármiféle rendetlenséget vagy komolyabb figyelemelterelést okoznának út közben.
A műszerfalon 10 colos képernyők adják az információáradatot
A kétzónás automata klíma a továbbiakban is kap fizikai gombokat
A digitalizációval is a kor szellemét követi, a vezető előtti műszeregység például 10 colos, mellé a központi kijelző szintén 10 colos, és mindkettőn az új, modernebb dizájnt kapta a kezelőfelület. Az első ülések jól tartanak, fűthetők, a sofőrülés pedig nem csak magasságában állítható, hiszen a deréktámaszt is lehet tekergetni, hogy biztosan megfelelő legyen a komfort akár hosszabb távokon is.
A szövetülések anyagminőségére és párnázottságára továbbra sem lehet panasz
A helykínálat egyenesen bőséges ebben a változatban
Hátul is rengeteg lábteret és kényelmes üléseket kínál a Berlingo, amelyek könnyen nyithatók, dönthetők, akár egy pillanat alatt ki is vehetők, már ami a leghátsó sort illeti. A második sorban a három teljes értékű ülést ugyanis aligha kell bármilyen pakoláshoz eltávolítani, hiszen a csomagtérpadló vonalába csukódnak. Továbbra is akad kialakított hely a rolónak a két extra ülés mögött, illetve a pohártartót sem felejtették el a leghátsó sorból. Középen még a szellőztetés is külön állítható, illetve áramforrást is találunk a különböző, kisebb eszközök töltésére. Ha azonban nem csak egy telefonnak vagy táblagépnek kell az áram, akkor a 220 voltos csatlakozó az anyósülés előtt bújik meg.
A Berlingo orrában végre nem csak villanymotor érhető el, íme az évek óta hiányolt, 130 lóerős dízel
Az igazi sztár azonban a dízelmotor, amely gyakorlatilag "végtelen" hatótávval és szabadsággal szolgál azon családoknak, akik nem csak a városon belül használnák az autójukat. Az 1,5 literes, 130 lóerős, négyhengeres erőforrás a Stellantis általános dízelmotorja, már ami a személyautó-kínálatot illeti. Éppen ezért nem meglepő, hogy alacsony fordulattól nyomatékos, és még ebben a hatalmas karosszériában, kizárólag városi körülmények között használva sem szökik az egekbe a fogyasztása.
Hátulról kevesebbet változott, de innen nézve sem érződik idősnek a modell
Ám ez még nem jelenti, hogy a dízel Berlingo a betondzsungelben őshonos, a kizárólag városi használatra továbbra is ott az elektromos változat. Az 1.5 HDi igazi otthona még mindig az országút és az autópálya. Éppen ezért korrekt dinamikát kínál és könnyedén, kényelmesen tartja akár az autópályatempót is. A hosszú változat extra helykínálata is akkor jön a legjobban, amikor órákon át kell utazni az autóban, akár a lábtérről, akár a csomagoknak jutó többlet literekről van szó.
A csomagtartó 5 ülés mögött 850 literes
Két ülés mögött akár 2,7 köbméteres raktér is kialakítható
Még akkor is marad hely néhány nagyobb utazótáskának hátul, ha minden ülés használatban van
Árak terén sem szalad el a ló a régi-új motorral. A képeken látható XL karosszériaváltozat Max felszereltségi szintje alapáron 13,545 millió forintot kóstál, amelyre még téli csomagot és Techno csomagot, illetve dönthető és kivehető hátsó üléseket, valamint Kiama kék metálfényezést is kértek a tesztautó összeválogatásakor. Így a listaár 14,63 millió forintra jön ki a konkrét példány esetében. Ezen felül azonban a magánügyfelek 1,6 millió forint feletti kedvezménnyel vihetik haza a dízel Berlingót, ami tovább javítja a modell helyzetét a piacon. Egy biztos, mindenképpen jó döntés volt visszahozni a dízelt, mert így végre azoknak is lehetőségük nyílt ezt a modellt választani, akik túlnyomó többségben nem a városban használnák a családi hétülésest.
Árak
Tesztmodell alapára
13 545 000 Ft (2024.07.16.)
Tesztautó ára
14 630 000 Ft (2024.07.16.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1499 cm3
Teljesítmény:
96 kW (131 LE)
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9.80 s
Méretek
Karosszéria-kivitel:
zárt
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
1499 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (8 fokozatú) sebességváltó
Teljesítmény:
96 kW (131 LE)
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9.80 s
Visszahozták, de nem csak a 130 lovas dízelt. 100 lovasság és a 110 lovas benzinessel is megvehető. Az oka rém egyszerű: elektromosra redukálva a kínálatot a nullához közelítő eladásokat produkáltak.
“Árak terén sem szalad el a ló a régi-új motorral. A képeken látható XL karosszériaváltozat Max felszereltségi szintje alapáron 13,545 millió forintot kóstál, amelyre még téli csomagot és Techno csomagot, illetve dönthető és kivehető hátsó üléseket, valamint Kiama kék metálfényezést is kértek a tesztautó összeválogatásakor. Így a listaár 14,63 millió forintra jön ki a konkrét példány esetében. Ezen felül azonban a magánügyfelek 1,6 millió forint feletti kedvezménnyel vihetik haza a dízel Berlingót, ami tovább javítja a modell helyzetét a piacon. Egy biztos, mindenképpen jó döntés volt visszahozni a dízelt, mert így végre azoknak is lehetőségük nyílt ezt a modellt választani, akik túlnyomó többségben nem a városban használnák a családi hétülésest.”
Azzal egyetértek, hogy jó ötlet volt visszahozni a dízel változatot.
Az ára viszont nehezen emészthető, azzal együtt, hogy minden konkurens kocsi baromira megdrágult.
Nagycsaládos ismerősék 2020-ban gyakorlatilag ugyanezt a kocsit vették meg Peugeot emblémával (Rifter), valami 8,5 MFt-ért. (Mínusz 2,5 MFt nagycsaládos autóvásárlási támogatás, de azt most hagyjuk). Na az akkor bomba üzlet volt. Ehhez képest a mostani 13-14 milla az jó 60%-os áremelést jelent 4 év alatt. Ez már kicsit sok egy áruszállító furgonból kialakított, már-már korosodó modellért.
A Riftert párszor vezettem, tudja azt, amire egy középosztálybeli nagycsaládnak szüksége/igénye lehet, sok hely van benne a 3. üléssorban is, megfelelő a zajszigetelése, kényelmes a futóműve. A 130 lóerő az automata váltóval jól össze lett hangolva, józan használat mellett elegendő, sportolni meg nem egy dobozautóval kell. 🙂
Csak az ára, azt tudnám feledni. 🙂
Ha az árakat hasonlítjuk, akkor sajnos majdnem minden típusnál hasonló számokat kapunk. Mi 2020-ban vettünk egy akkor megjelent Renault Captur II-t. Az akkori ára 6,25 millió Ft volt, ráadásul akkor 0 % volt THM. Ma hasonló felszereltséggel egy Captur 9,35 millió Ft akciósan, metálfénnyel és azzal a pár extrával kiegészítve kb. 10 millióra jön ki. Tehát ott is megvan a 60% plusz. Ráadásul ma már a lízing THM sem 0%-os. Szóval ez a 60% plusz nem meglepő.