Dízelhibrid Mazda3 a horizonton

Mazda3 dízel 2.5 literes fogyasztással

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Úgy hírlik, dízelhibrid hajtásláncon dolgozik a Mazda. A 2,5 literes fogyasztást lehetővé tevő csomag két év múlva a Mazda3-ban debütálhat.


Japán sajtóinformáció szerint - első szigetországi gyártóként - dízelhibrid hajtásláncon dolgozik a Mazda. A rendszer valószínűleg nem az új 1.5-ös Skayctiv-D blokkon, hanem a nagyobbik, 2.2-es literes dízelmotoron alapszik, s az elektromos rásegítésnek hála akár 30 százalékkal is szerényebb fogyasztású lehet, mint a sima gázolajosok. Ez uszkve 2,5 l/100 km-es értéket jövendöl. Az első modell, ami talán már 2016-ban megkaphatja, a Mazda3 lehet. Európai forgalmazása is tervben van.
Hirdetés

A Mazda3 egyébként ugyan kizárólag Japánban, de már tavaly november óta kapható hibridként, benzines hibridként. Négyajtós csomagolásban, Axela néven, CVT váltóval. A Skyactiv-G 2,0 literes benzinmotort (is) használó hajtáslánc fogyasztása 3,2 l/100 km.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 04:07
    Permalink

    Nekem az az érzésem mivel ez dízel hibrid és nem benzines hibrid és újdonságnak számít,jelentősen nagyobb árkülönbségek lesznek mint a mostani benzi/benzin hibrid között,egyébként szerintem hibriden kívül lenne más spórolós technológia is.Még annyit hogy szerintem a magyar embereknek általában a magyar autó árak nagyon drágák,elméletben jól hangzik hogy pl renault fluence 3,5millió forint pl ,de azt a pénz össze is kell szedni.Én is vettem anno új kocsit legalább 10 évre de már azon gondolkodom vajon következőleg meg engedhetem e újra magamnak,az meg más kérdés hogy azt sem tudjuk mi lesz jövőre nem hogy még 10 év múlva.

  • 2017.10.29. at 04:07
    Permalink

    Már nincs akkora a különbség – még Mo-n sem.

    Toyota Yarisnál:
    – azonos teljesítményű, felszereltségű, automata benzineshez képest [b]850eFt[/b]
    – kicsit gyengébb teljesítményű, azonos felszereltségű, de elavult, régimódi 6 sebességes kéziváltós, büdös dízelhez képest [b]535eFt [/b]a felár.

    Toyota Aurisnál is kb. azonos a felár, tehát 1M benzines és 0,5 M dízel esetében.

    Ezek már vállalhatók lennének, de a buta gondolkodásmód miatt mégis sokan rosszul döntenek.

  • 2017.10.29. at 04:07
    Permalink

    Ez mind szép és jó csak egy baj van legalább is a magyar piacon ha van egy sima dízel vagy benzines autó aminek az alapára pl 4,5millió forint már az is sok de nézzük úgy a kategóriáért elfogadható.De mihelyst bele kerül egy autóba a hibrid hajtás azonnal legalább 3 millió forintot tesz az árára,ugyan azt a kocsit kapom csak picit kevesebbet fogyaszt,na most a hibrid pont ott van árban,hogy a lóvésabbak engedhetik meg maguknak és nem a csóróbbak akiknek lényeg lenne a kevesebb fogyasztás,de a lóvésok meg annyi pénzért már inkább kicsit hozzá rakva nagyobb kategóriát vásárolnak.

Vélemény, hozzászólás?