Dízelbotrány: több mint 35 ezer autó érintett Magyarországon
Mutatjuk, miként kezeli a dízelbotrány autóit a Volkswagen
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem kell aggódni a dízelbotrányban érintett valamennyi Volkswagen-konszernes autó üzembiztos, a tulajdonosok levelet kapnak a teendőkről.
Közel egy hónapja forr a Volkswagen dízelbotránya, miután kitudódott, majd a márka is beismerte, hogy szoftveres trükkel teljesítették az emissziós méréseken az azokon előírt határértéket. Azóta egyéb márkák autóiról is kiderült, hogy a valóságban nem teljesítik a teszteredményeket, ám szoftveres csalásra esetükben nem derült fény.
Az érintett Volkswagen-konszernes autók visszahívása még odébb van, korábban már írtunk arról, hogy mely szériák az érintettek, mostanra pedig arra is fény derült, hogy a hazánkban újonnan értékesítettek közül egészen pontosan a konszern 35 283 autója érintett. A márkánkénti bontás alább, ám meg kell jegyezni, hogy a mind jelentősebb használtautó behozatal miatt a számok jelentősen magasabbak lehetnek. Fontos kiemelni, hogy a jelenleg kapható, már Euro 6-os motorral szerelt modellek már nem az EA 189-es motorral szereltek, így azokat nem érinti a visszahívás.
A várható TDI-visszahívásban érintett magyarországi járművek márkák szerinti megoszlása:
- Volkswagen személyautó: 12 427
- Audi: 6 014
- Škoda: 11 964
- SEAT: 535
- Volkswagen haszonjármű: 4 343
Ennyi.
Azt kellene látni, hogy mivel a vásárlók nem hajlandóak többet fizetni egy autóért mint amennyibe ma kerülnek a gyártók a létező összes módszert bevetik, hogy költséget csökkentsenek. Nem a VW nem a Renault nem a Toyota, hanem az ÖSSZES. Ez sem más mint a 3 évente elromló TV vagy mosógép. Semmivel. Csak a profit a lényeg a termék csak eszköz. Ha ezt megértjük egyszer akkor nem háborodunk fel egy Toyota visszahíváson és ezen sem. Ha most 1 évig senki nem venne a mostani gyártóktól semmit annak lenne hatása de annak, hogy most lebuktak nem lesz hatása. Jönnek az új vezetők akiken még nagyobb lesz a nyomás, hogy még nagyobb profitot termlejenek és a ciklus indul előlről. Lesz majd akkumlátor botrány, lesz turbó botrány, lesz vezetéstámogató rendszer botrány és így tovább.
„”Mi fogjunk ellenőrizni a visszahívás folyamatait” – közölte a flensburgi közlekedési felügyelet, a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) szóvivője, utalva a Volkswagen önkéntes javításra tett javaslatára.”
Úgy látom Mo-on is ezt kell majd tenni. (304)
OFF
[url]https://youtu.be/-IGbCgejFFQ[/url]
Mocskos fosvágen…
ON
[b]:-D[/b]
A frissített szoftverrel már vajon fogják tudni használni az indexet a vw-fahrerek??? :)))
Persze, te pedig sose leszel beteg, s örökké élsz! 😀
[b]ezt csak a Toyotánál tudod javíttatni![/b]
Szerencsére egy Toyotát soha nem kell javíttatni. 😉
Tudomásul kéne venned neked s a társaidnak is, hogy van az a futásteljesítmény ahol a dízel a nyerő! Aki évi 40-50 ezer km-t autózik, annak nincs más reális/rentábilis alternatíva, s a hibrid sem az. Volt szerencsém tegnap egy vadi új -3 hónapos- Toyota Auris Touring Sport Hibrid-et kipróbálni, s kifaggatni a tulajdonosát. Ő egy VW Golf plus 1.6 Crtdi-ből ült át ebbe. Korábban gépkocsi-vezető oktatóként dolgozott, ám mivel munkakört váltott, már nem volt indokolt a dízel. Elmondta hogy városban 5 liter, s ezt még az országúton 90-nél is tudja. Az autópályán viszont elvérzik, bömböl s zabál. Az előző dízel autójához képest a pályán használva gyengébb s erőtlenebb. Viszont a városi forgalomban ez nem ütközik ki, s mivel ő most már szinte csak városban használja, azért vette ezt. Érezhetően gyengébb a kocsi belsejének a kidolgozása, s kevésbé minőségi az összhatás, mint amilyen a Golf+ ban volt. Összességében azonban nem bánta meg, mivel ezen apróságokkal együtt tud élni. A kocsi belseje nekem se tetszett, viszont a hangtalan gurulás az igen! 🙂 20 éve ismerem a srácot, s adok a szavára. Korábban mindenféle autói voltak (bezin, dízel, európai-ázsiai-amcsi-stb…). A végső konklúziója az volt, hogy ha zömében városban jársz, akkor ez a legjobb választás, viszont nem egy gyorsulási bajnok, szóval odakint az országúton csak ésszel. Illetve még egy dolgot kihangsúlyozott, az pedig az volt (ez az átlag magyar figyelmébe ajánlandó!) hogy ezt csak a Toyotánál tudod javíttatni!
Viszont az 1.6 crtdi -nél már jelentős ez a visszaesés. Rokonságomban is van egy ilyen motorral felszerelt Touran. Apósom megmondta -a maga módján igaza van- hogy nem hajlandó hozzájárulni a teljesítményvesztéshez!
túl tiszta 😀 a kormosok kevésbé rákosak izé károsak, csak mondom. kevesebb káros mikroszemcsét eregetnek 🙂 sokkal egyébként nem esik vissza a teljesítmény (5-10 le közöttiről írnak, és 30-40Nm max, ha 2ezres a motorod, sokat nem fogsz megérezni belőle, najó egy picit, de nem vészes, ha igazak az előzetes mérések)
Szerintem nem tehetik kötelezővé a visszahívást . Én sem viszem vissza ha csak egy mód van rá . Ezekkel a paraméterekkel vásároltam az autót, és nem elégszem meg kevesebbel. ( teljesítmény : Le, Nm, fogyasztás stb ) Lehet hogy visszakerül egy kategóriával környezetvédelmi besoroláson , ( Euro 5 helyett 4 .) de még mindig tisztább a sok külföldről behozott leharcolt füstokádótól.
„Think Blue. Eco Ride.” Egyre bővül a VW-bullshitek sora. Ez is olyan, mint a „Clean Diesel”. Aki ezek után „kéken gondolkodik” majd, meg is érdemli a sorsát…
nem kötelező visszavinni, NEM biztonsági probléma miatt hívják vissza a kocsit 😀 (sőt amiket biztonsági probléma miatt hívnak vissza, azt sem kötelező visszavinni)
viszont a hátulütője hogyha visszaviszed hogy „esetleg” a teljesítményt megkurtítják néhányszor 10 lóerővel, és nyomatékkal..
az időszakos műszaki vizsgán úgy is tudni fogja a határértékeket ha nem piszkál megint bele a gyár
A nyakamat tenném rá, hogy anno a Toyota gázpedál-botránya kapcsán itt hápogtál egyfolytában(én még nem voltam itt akkor, mint kommentelő). Most viseld el a másik oldalt. Tudom, hogy fáj, de csak egy dolgot tudsz tenni, mint kisember: drukkolni nekik. Én meg drukkolok ellenük, mert bűnhődniük kell. Képzeld azt, hogy ők a kedvenc focicsapatod.:)
Ugyanolyan visszahívás ez is, mint a Toyotáé – csak más az ok. Ha akkor a Toyota-tulajoknak mennie kellett, menjen most a VW-tulaj is. Nehogy már különbséget kelljen tenni. Persze, a laikusok(veled az élen) majd tudnak. Rendkívül kis fajsúllyal rendelkezőt.:)
Aludj el, kisember, aludj eeeel…:)
Ó de naiv vagy. 😀 Ez nem hatóság. Összetöröm a lelked tudom, de a „becsületes polgár” nem az, akit te megálmodtál. Tudod a kollégáim mit szenvednek, hogy a munkatársak szervizre leadják az autóikat? Külön nyilvántartás van rá s ha nem mondjuk, a többségük 100 ezer kilométert menne egy olajcserével. Naiv kis srác.
A refrént figyeld elsősorban:
[url]https://www.youtube.com/watch?v=C2qrpwplkGI[/url]
Az én autómra valóban nem vonatkozik. Még. De nem teszem rá egy havi zsebpénzedet sem, hogy így marad. 😀
3.-Hát ez az!!!És az is biztos,hogy nem mind fauvé,mert a HMCS-k előszeretettel sufnitunningolták egyik-másik német autógyár leharcolt, importból behozott bontószökevényeit.
Az, kérlek szépen, hogy egyből a kibúvót keresed(vagy hívd egérútnak). Hogy mi van, ha nem viszem vissza a kocsit? A becsületes állampolgárnak ez meg sem fordul a fejében: tudja, hogy meg kell jelennie a szervízben. Pont. De mivel nincs VW-ed, nem kell aggódnod – ergo a „véleményed” sem fajsúlyos az ügyben.
Ebben mi a bűnözés? Ez a felhasználói oldal. Vagy szerinted VW csoportos autót csak bűnözők vesznek? Bátor srác vagy.
„1. Vajon hányan fognak sz….i erre az egészre s nem viszik majd vissza a kocsit a szervizbe?”
Látod, már megint az a fránya bűnözői véna…:)
1. Vajon hányan fognak sz….i erre az egészre s nem viszik majd vissza a kocsit a szervizbe?
2. Szerviz adatbázis vagy BM nyilvántartás alapján hívják majd vissza az autókat?
3. Hány érintett autóban lehetnek ilyen-olyan chip-ek, amiktől a közelébe sincs a kocsi semmilyen emissziós normának, még ennyire sem?
Vajon vissza tudjuk-e fogni magunkat, vagy ez a cikk is megy a „Kivert biztosítékok”-ra?:)