Dízelbotrány: Európában nem okozott áresést

Hiába a dízelmotorok citálása, Európában nem csökkent az áruk

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Sokan azt vélték, hogy drasztikusan esni fog a dízelmotorral szerelt autók ára, ám ez az öreg kontinensen elmaradt.


A tavaly ősszel kirobbant dízelbotrány kapcsán mindenki attól félt, hogy vajon milyen mértékben fognak esni a dízelautók árai. Természetesen kártérítési igények is felmerültek. Utóbbiaknak azonban a német Schwacke GmbH felmérése szerint nincs alapja. Ahogyan hazánkban sem látható áresés a citált modelleknél, a használtautó-árak nyilvántartásával foglalkozó Schwacke GmbH felmérése sem mutatott ki lényeges eltérést a dízelbotrányban érintett Volkswagen-konszernes autók árának és általában a dízel autók árának alakulása között Európában 2015 szeptembere, a Volkswagen dízelbotrányának kitörése és 2016 novembere között. (Ettől független, hogy hazánkban is egyre kevesebben áhítanak kifejezetten dízel üzemű autót.)
Hirdetés
Vannak ugyanakkor olyan nézetek, amelyek szerint a tulajdonok joggal követelhetnek kártérítést: az európai fogyasztóvédő szervezetek állítása szerint a dízelbotrány csökkenti a VW dízel autóinak maradványértékét. Hasonló álláspontot foglalt el Elzbieta Bienkowska, az Európai Bizottság belső piacokért, ipar-, vállalkozás- és kkv-politikáért felelős biztosa is. Véleménye szerint az európai fogyasztókat ugyanolyan elbánásban kell részesíteni, mint az amerikai VW-tulajdonosokat, miután a VW dízelbotrányában érintett 11 millió autóból 8,5 millió Európában talált gazdára. Amerikai vásárlói számára autónként 1-7 ezer dolláros kártérítést fizet a Volkswagen amiatt, hogy azok valós emissziós értéke eltér a katalógusokban megadottól.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?