Dízel nincs, nem is lesz, ám hibridként vezettük az új RAV4-est

Menetpróba: ötödik generációs Toyota RAV4

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Toyota a szabadidő-autók között is elfogadottá tette a hibrid hajtást. Eddig is zömében hibridként fogyott a RAV4, a jövőben még inkább úgy fog - nem véletlenül.


A Toyota, mint a világ leginkább stabilan álló autógyártója ismét nagyot gurított, az ötödik generációs RAV4 vagány formával, minden eddiginél tágasabb utas- és csomagtérrel, meg persze millió finomítással debütált tavaly ősszel. A nemzetközi menetpróba tapasztalata alapján azt kell mondjam, az ötödik nemzedék messze többet ad, mint amit várnánk tőle. Igaz ugyan, hogy az 1994-ben háromajtós, akár nyitható tetejű csodabogárként debütált első RAV4-hez nem sok köze van a mára (pontosabban már a negyedik generációra) csakis ötajtósként létező, inkább családi és utazóautónak számító középkategóriás SUV-nak, de az alapelv természetesen maradt. Önhordó karosszéria, fronthajtáson alapuló – opciós – összkerékhajtással.

Míg a negyedik nemzedékig a RAV4 egyre nagyobb és nagyobb lett, az ötödik már 5 milliméterrel rövidebb elődjénél, ugyanakkor szélesebb is lett 1 centivel, s magassága is ugyanennyivel csökkent. Vagányabb kiállású lett, s nem mellesleg sokkal tágasabb. Nőtt ugyanis 3 centivel (2,69 méterre) a tengelytáv és 1,5 centivel a hasmagasság is. Utóbbi ellenére mélyebbre került a tömegközéppont, s bár a karosszéria magassága is csökkent, az utastér érzetre semmivel sem lett szűkebb, sőt, leginkább szélesebb, szellősebb. Az első és a hátsó utasok közötti tér egyaránt bővült, korrektebb könyöklő került előre, a hátsó lábtér pedig hatalmas. A RAV4 nagyobb belteret ad annál, mint amit egy 4,6 méteres autótól várnánk. Az anyagminőség és a kidolgozás – legalábbis a tesztelt csúcs és csúcs alatti ellátmányú verziókban – példásnak mutatkozott, ahogyan a kidolgozás is. Fontos infó: a RAV4-nek nem csak a tervezése, gyártása is japán - legalábbis az Európába kerülő példányok esetén.
Toyota RAV4, 2019 - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
4600 1855 1685 2690 580-1690

Hogy az új RAV4 mennyire masszív autó lett, azt talán leginkább az az adat adja vissza, hogy karosszériamerevsége 57 százalékkal nőtt, ugyanakkor az elöl 5, hátul 30 milliméterrel csökkentett túlnyúlásokkal meglepően fordulékony is. A TNGA-K platformmal az autó minden porcikája új, a hátsó futómű immár kettős keresztlengőkaros. Hogy ez csillapításban mit jelent, azzal várjuk meg a hazai próbát. A spanyolországi kanyargás után viszont kijelenthető: a kormányzás érzetre is jó, ennek pedig leginkább az lehet az oka, hogy az elektronikus szervomotort a kormányoszlopról a fogaslécre helyezték. Jót tesz a vezethetőségnek, hogy a karcsúbb A-oszlopok meglepően jó kilátást adnak előre, kellemes, hogy a kormánykerék a korábbinál 50 százalékkal tágasabb tartományban állítható, s

a sofőr egy világújdonsággal is találkozhat, ez pedig a fényre sötétedő elektrokróm bevonat mellett a hátsó ablakhoz telepített kamerával kombinálva kijelzőként is funkcionáló középső visszapillantó.

Utóbbinak plafonig pakolt csomagtér, illetve megtermett hátsó utasok esetén van értelme. Ugyanakkor a kijelzős kép a viszonyítási pontok (ablakkeret, fejtámlák) nélkül erősen megszokást igényelő.
A kezelőszervek annak ellenére elsőre logikusak, hogy a Toyota például elbúcsúzott a külön szarvra helyezett tempomatkapcsolótól, a már alapáron (!) távolságtartós, automata váltó esetén araszolófunkciós rendszer immár a minden verziónál bőrbe varrt kormánykerékről kapcsolható. Van aktív sávtartó is (szintén alapból!), s bár a rendszert nem önvezetőnek mondják, egy ideig elég stabilan tartja az autót a sávban. Elektronikus a rögzítőfék, auto hold funkciót is kapunk, azaz automata váltóval sem kell folyamatosan a fékpedálon állni a lámpánál. Alapáras persze a városi koccanásgátló és a táblafelismerő és az erős fényű LED fényszóró, valamint a LED hátsó hátsó lámpa is.
Elég sok minden van tehát az új RAV4-ben, egy valami nincs: dízelmotor. Ez persze nem meglepő, a Toyota már tavaly bejelentette, hogy személyautóiból teljesen ki fogja vezetni a gázolajos motorokat, amelyekre Európában láthatóan csökkent a kereslet, máshol pedig korábban sem nagyon volt. A dízelektől elforduló vevők leginkább a benzines és hibrid modellek felé mennek, ilyenek pedig továbbra is szerepelnek a Toyotánál, így az új RAV4-nél is. A benzines belépőváltozat 2,0 literes, s bár ettől várják a legszerényebb eladást, belőle is van összkerékhajtású és CVT automata váltós verzió is. A menetpróbára azonban csakis hibrideket hoztak. Európában ezekből várják az eladások 89 százalékát. Nálunk szerényebb, 80 százalékos hibrid aránnyal kalkulál az importőr, s köztük is alacsonyabbnak várják az összkerekes arányt, ugyanakkor így is jelentős, 40 százalékos részt saccolnak az utóbbi – csúcs – hajtásláncnak.
Hirdetés

A 2,0 literes (175 LE, 208 Nm) belépő benzines ugyanúgy kombinált – közvetlen és szívótorok – befecskendezésű, valamint változó szelepvezérlésű és szívószelep kiemelésű, ahogyan a hibridek szintén vadonatúj 2,5 literes benzinese. A gyári adatok szerint a hajtáslánc veszteségei 25 százalékkal csökkentek az elődmodellhez képest, s az új (továbbra is NiMH) akkumulátorcsomag tömege is csökkent 11 százalékkal. Mérete is apadt, ahogyan a villanymotoroké is.
Toyota RAV4, 2019 - benzines kínálat
Motor 2.0 FWD 2.0 AWD
Emissziós norma Euro 6d-TEMP
Hengerűrtartalom (cm3) 1987
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/6 (CVT)
Teljesítmény [LE (1/min)] 175 (6600)
Nyomaték [Nm (1/min)] 208 (4300-5200)
Végsebesség [km/h] 190
Gyorsulás 0-100 km/h 9,8 (10,7) 9,9 (11,0)
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 6,0 (5,6) 6,2 (5,8)
CO2-kibocsátás [g/km] 138 (127) 142 (134)
Saját tömeg [kg] 1450 (1480) 1510 (1560)
Megengedett össztömeg [kg] 2050 (2065) 2105 (2155)
Vontatási kapacitás [kg] 750

A hibridek változatlanul fokozatmentes nyomatékosztást adó bolygóművel hajtanak, 2,5 literes benzinesük 176 lóerejével és 221 newtonméter nyomatékával alig tud többet, mint a 2,0 literes, hiszen szokás szerint fogyasztásra optimalizált. A villanymotorokkal ugyanakkor 218, az összkerekesnél 222 lóerő a rendszerteljesítmény, miközben a gyári műszaki adattábla kiemeli,

turbófeltöltő egyik új RAV4-ben sincs.

Van viszont immár kézi kapcsolási lehetősége is a váltónak, ami persze csak virtuális és voltaképp teljesen értelmetlen dolog az okos hibridrendszernél. A csak elöl hajtó RAV4 hibridekben 88 kilowattos az első villanymotor (csak ennek 202 Nm a nyomatéka), míg a hátul is hajtó AWD verziókban a hátsó kerekekhez is került egy 40 kW-os, 121 Nm nyomatékú villanymotor. A hajtásláncban újdonság, hogy már akár a hajtás 80 százaléka kerülhet hátra (nyilván akkor, ha nincs épp 54,4 lóerőnél jelentősebb teljesítményre szükség), s az áttételezésnek köszönhetően 30 százalékkal, 130 newtonméterre nőtt a hátsó kerekekre juttatható maximális forgatónyomaték. Utóbbi eléri, illetve számos esetben meg is haladja a mechanikus rendszerekkel elérhető nyomatéki értéket, így laza, csúszós talajon is biztos haladást ígér. A terepképességeket immár az elforgó kerekeket megfékező ESP is javítja. A menetpróbán mély sárban is magabiztosan mozgott az összkerekes hibrid RAV4.
Toyota RAV4, 2019 - hibrid kínálat
Motor Hybrid FWD Hybrid AWD
Emissziós norma Euro 6d-TEMP
Hengerűrtartalom (cm3) 2487
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat e-CVT
Teljesítmény [LE (1/min)] 176 (5700)
Nyomaték [Nm (1/min)] 221 (3600-5200)
Villanymotor teljesítménye (első/hátsó) [kW] 88/- 88/40
Villanymotor nyomatéka (első/hátsó) [Nm] 202/- 202/121
Rendszerteljesítmény [LE] 218 222
Végsebesség [km/h] 180
Gyorsulás 0-100 km/h 8,4 8,1
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 4,5 4,4
CO2-kibocsátás [g/km] 102 100
Saját tömeg [kg] 1590 1650
Megengedett össztömeg [kg] 2135 2225
Vontatási kapacitás [kg] 800 1650

Ami viszont még fontosabb: városban, országúton és autópályán is csendes. A motor hangja leginkább csak emelkedőn gyorsításkor hallható, akkor sem bántó, persze tudom, sokan hőbörögni fognak, hogy olyankor hangos. Pedig nem, csak az egyébként tapasztalható szinte néma üzemhez mérten jól hallható. Tisztán elektromosan is meglepően sokat megy el a RAV4, akár egy mélygarázsból is fel tud jönni benzinégetés nélkül, ami eléggé kellemes. A hibridek fogyasztása NEDC ciklus szerint 4,5, WLTP szerint 5,5 liter körüli. Érdekes módon a nagyobb tömegű és izmosabb, összkerekes verzió a takarékosabb katalógusadat szerint, ennek oka állítólag az, hogy utóbbi alja jobban burkolt. A menetpróbán 6,5 literes átlagot adott a csak elöl hajtó hibrid RAV4, ami egy automata váltós középkategóriás SUV-tól bőven jó. Ebben a szegmensben egyébként hazánkban is átlag feletti az automata váltót választók aránya, sokan kérik az összkerékhajtást is.
Az előzetes árlista szerint az új RAV4 7,99 millió forintról startol, már elég tisztességes ellátmánnyal, sok egyéb mellett ráfutásgátlós Safety Sense rendszerrel, távolságtartós tempomattal, 7 colos érintőkijelzős hifivel és kihangosítóval, de persze benzinmotorral. A legolcsóbb hibrid 9,59 milliótól érhető el, már alufelnivel, kétzónás automata klímával és okoskulccsal, az összkerekes hibrid felára 800 ezer forint. Az alap Active ellátmány felett Comfort (Style csomaggal is), Selection (sok más mellett kéttónusú fényezéssel, félbőr ülésekkel) és Executive csúcs ellátmány választható, utóbbi kettőnél opciós a nyitható panorámatető és a JBL hifi. A legjobban felszerelt, csúcsmotoros RAV4 ára is megáll 13,09 millió forintnál, miközben ellátmányával nemigen hagy kívánni valót. 8,1 másodperces 100-ra gyorsulása is korrekt, 180 km/órás végsebessége pedig a hamarosan törlésre kerülő németországi „szabad” szakaszok miatt voltaképp elegendő lesz.
A menetpróba néhány száz kilométeres tapasztalata alapján a RAV4 minden eddiginél jobb utazóautó lett, akár kiépítetlen utakon is biztos futással, meglepően tágas beltérrel. Az első példányok már jövő héten érkeznek a hazai márkakereskedésekbe, február második (11-ével kezdődő) hetében pedig már biztosan elérhető lesz mindegyiknél, akkorra ugyanis egy nyílt, bemutatkozó hetet is tervez a márka.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

27 thoughts on “Dízel nincs, nem is lesz, ám hibridként vezettük az új RAV4-est

  • 2019.01.26. at 18:21
    Permalink

    Az én szememben ezt most nagyon eltalálta a Toyota. Kimondottan tetszik.
    Hajtásláncban egyik verzió sem jön be igazán, de összkerékkel 300-350 lovas hibrid rendszerrel szívesen elfogadnám.

    • 2019.01.26. at 21:21
      Permalink

      Egyetértek. Szerintem nagyon jót tett neki, hogy az orra az amerikai piacos nagy Toyota pick-upok frontrészére hajaz(Tacoma, Tundra), férfiasabb kiállása lett, ezáltal még több vásárlónak lehet potenciális autó. Persze Zöldike majd mindjárt jön és csapkodja az asztalt, hogy ez itt a „nagy” Európában nem fog működni 😀

      • 2019.01.26. at 21:55
        Permalink

        Várd ki majd a negyedéves adatokat…
        Tudod az emberek nagy része nem a férfias kiallásárt vesz családi autót.

        Az meg hogy országutak janijának gondolhassa magát végképp nem akkora prioritás.

          • 2019.01.26. at 22:40
            Permalink

            „A világ egyik legnépszerűbb SUV-ja.” a marketing bullshit magyarra fordítva: az amcsik még mindig rajonganak az igénytelen autókért. 🙂

            Igazából mindegy is mire nem vagy kiváncsi mert sosem jött komolyan szóba hogy ilyet vegyél, amíg meg nem lesz a jogsid, elég ha csak „prioritásaid” vannak.

          • 2019.01.27. at 08:54
            Permalink

            Ha a kivonások után (reexport) nézzük a hazai számokat, hazánkban is a legnépszerűbb volt tavaly a RAV4.

  • 2019.01.27. at 08:04
    Permalink

    Ostoba idióta, aki más bukszájában turkál, a világ minden tájára ráerőltetné az európai gondolkodást(Európa az Isten! Bizony! :D), a tényekre magasról tesz, a saját kénye-kedve szerint másítja meg őket, emellett pedig nulla tudással blogol. Mindegy, hagylak is, nem zavarlak a matchboxozásban…

    • 2019.01.27. at 21:33
      Permalink

      Először is nem én kötöttem bele a másikba a távollétében, ha pedig megidézed a démonod ne lepődj meg ha megjelenik. 🙂

      A másik dolog, hogy megint olyan érdekes elméleteket gyártottál olyan meggyőződéssel, mintha Labánybasznád a világ legjobb információszerzési központjának adna helyet, amire kissé rácáfol az, hogy a rögeszmésen próbálsz nem venni tudomást arról, hogy a világ legnagyobb jólétével rendelkező és legnagyobb gazdasági egységnek vagyunk részese.

      És ha mondjuk egyszer a Toyota úgy dönt hogy az EU-ra (aminek mi is része vagyunk) nem hozza el egyes modelljeit, akkor az minket is érinteni fog, mert erről szól a közös piac, közös szabályokkal.

      Nyilván ez most nem reális fenyegetés a jelenleg egyetlen ténylegesen családi célra is használható Toyota esetében, de azért ajánlom figyelmedbe a büszkén dízeltelenített CRV eladásait. http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/honda/honda-crv/

      Most hirtelen ez ugrott be mint az elmúlt évek szokásos dízelparáztatásos ökörsége, de valahogy most kimaradnak a hírekből, hogy a CRV eladásai kb a felére csökkentek dízel nélkül.

      • 2019.01.27. at 22:46
        Permalink

        Ha eddig még nem vetted volna észre, azért kapod a halmozott kritikákat, mert bloggerkedsz: egy ilyen illetőtől komoly hozzáértést várna el az ember, és te erre erősen rácáfolsz. Ne csodálkozz, hogy kapod a sorozatos „pofonokat” jobbról, balról…

        Csalódást okoztál, hogy kimaradt a „szemmagasságban” kifejezés 😀 Amiről te nem akarsz tudomást venni, hogy az európai piac csak a 3., de te mégis az elsőnek akarod láttatni, kamu-elméletekkel döngölöd a földbe Kínát és az USÁ-t. Mi értelme van azt bizonygatni, hogy 1+1 az igazából 3? 😀 És akkor még nem beszéltünk arról, hogy Európa nem ország, tehát a korrektséget szem előtt tartva Kína, USA, Japán, India, Németország az első 5-ös sorrendje – másfelől meg az „EU”-nak nem tagja Svájc, Norvégia és jónéhány kelet-európai ország, az angolok meg kilépnek. Az ilyen piacokat meg kár is felhoznom, mint a brazil, a thai vagy az indonéz, mert azt sem tudod, ezek hol vannak…

        Több márka autóinak az orrán irtó nagyra nő mostanában a hűtőmaszk, ez is Kína meg az USA miatt van, mert ők így szeretik. Európa nem rinyál, szépen elkussol és majd megszokja…

        A lényeg: a RAV4 nem egy Seat, Peugeot, Citroen, Fiat vagy Opel-SUV, aminek Európában egyszerűen MUSZÁJ működnie, mert a léte függ ettől. Nincs másik nagy piac, amire támaszkodhatnának. A Toyota már régóta nem ide épít autókat, csak itt is árulja. Ők egy esetleges itteni buktát meg sem éreznének, a GM is remekül megvan Európa nélkül, sőt, örülnek, hogy megszabadultak a ballaszttól…

        • 2019.01.27. at 23:32
          Permalink

          Ha nem érted hogy mit jelent a szemmagasság akkor kár folytatni a vitát. A 3 piac nagyjából egy liga és nincs még egy ami csak a közelében lenne.

          Nem azt írtam hogy első az EU28. De te minden áron a saját piacodat akarod lehúzni. 3 nagy piac van ez az egyik.

          Javaslom nézz utána miről szól a Közös Piac, ami szervezettebb mint az USA piaca (legalábbis azt nem tudom elképzelni hogy a fél EU más kibocsátási normát vigyen mint California + tucat másik állam esetében ). Nem korrektséget tartasz szem előtt hanem idióta kifogásokkal terelsz megint.

          A Svájc nem EU, pláne nem közös piac. Érdemes lenne ennek utána olvasni de nem valami kretén jobbikos kamuoldalon.

          • 2019.01.28. at 08:55
            Permalink

            „De te minden áron a saját piacodat akarod lehúzni.”

            Na, mostmár fejezd be. Ha itt élsz, akkor jogodban áll részrehajlást tanúsítva eltorzítani a valóságot? 😀 Az eszem megáll… A büszkeségedet tartsd meg magadnak, meg azt is, hogy te mely nemzeteket nézel le a világban. Árulkodó, hogy amíg pl. a Fiat európai kínálata elsorvad, addig a brazilok egy BMW X6-klón Fiatot kapnak, és míg mi egy átemblémázott Mitsu L200-ast, addig ők egy teljesen saját pick-upot Toro néven. Látom, mennyire fontos nekik Európa…

            Jaj, öreg, engem ne félts, kiválóbbnál kiválóbb autókat találok magamnak – te vagy az, aki undorral, pfujjogva nyúl hozzá mindenhez, mint egy…(inkább nem írom le)

            Azt meg nem véletlenül mondják a szakértők, hogy az amerikai piacra betörni a legnehezebb. És azt sem, hogy itt a mézesmadzag van kiállítva, de eladni az USÁ-ban és Kínában lehet, mert ott van a della. Majd szépen abbahagyod a duzzogást, férfiként viselkedsz és elfogadod, hogy marhára nem a RAV4 és a CR-V jövője van veszélyben. Az égvilágon semmi nem utal erre, csak neked vannak buta ideológiák a fejedben. Nem ártott volna anno bejárni a föciórákra…

      • 2019.01.28. at 08:38
        Permalink

        „jelenleg egyetlen ténylegesen családi célra is használható Toyota”
        Az Auris / Corolla kombi az nyilván nem alkalmas családi használatra, mivel a városi akadályok nem küzdhetők le azokkal. LOL.

        • 2019.01.28. at 09:23
          Permalink

          Nem második autóra gondoltam.
          Amikor egy családnak hely kell az nem a városi közelkedésre jellemző, hanem amikor egy hétre elutazol az udvartartással valahova.

          • 2019.01.28. at 09:50
            Permalink

            Most akkor melyik az egyetlen családi Toyota?

          • 2019.01.28. at 09:52
            Permalink

            Érdekes módon a családdal (feleség + 2 gyerek) a TS Corollával simán bejártuk Európát.
            Sosem értem, amikor valaki a fél háztartást magával akarja vinni egy 1 hetes útra.
            A feleségem a két kisebb gyerekkel ült hátul, a csomagtartó és a jobb első ülés pedig elég volt a csomagoknak.

  • 2019.01.27. at 22:27
    Permalink

    A forma nekem nem tetszik, a hűtőrács kifejezetten csúnya. Ettől persze másnak meg éppen ez tetszik, kinek a szőke, kinek a barna ……… ilyesmiről nem érdemes vitatkozni, mert mindenkinek igaza van, közben meg senkinek sincs 🙂 Valahogy én is úgy vagyok vele, hogy ami Amerikában megy, az nekünk gagyinak tűnik. Ami meg Kínában divat, az nálunk sok esetben bazári. Éppen most láttam egy videón, hogy az új X5-öshöz lehet kérni „csillógó” csomagot, aminek az a lényege, hogy a különböző tekerőgombok, kapcsolók, stb. kristályosan ragyognak. Különbözőek vagyunk nincs ezzel baj. Amúgy ha nekem ebből a kategóriából kellene választanom, akkor a Hyundai Tucson az amelyiknek a formája leginkább tetszik.

  • 2019.01.28. at 11:20
    Permalink

    @ menőmanó 2019.01.28. at 09:52
    „Érdekes módon a családdal (feleség + 2 gyerek) a TS Corollával simán bejártuk Európát.”
    Hát ja, a szüleim meg oldalkocsis motorkerékpáral.

    Kicsit fejlúődtünk azóta. Az Alfa 147 remek volt amíg nem volt gyerek, azért utána már műsok a priortások, hogy egy példát mondjak, az elsőszülöttnél az volt az asszony ötlete hogy az állandóság érdekében a kiságyát vigyük, matracostól, ami eleve elég jól mutatta hogy egy lépcsőhátú prektikuma minimális.

    Ha esetleg van az embernek pénze egy rendes autóra akkor valszeg nem egy ilyen kombi alsóközepest fog venni, mert ott kb a csomagtartó katalógusadata az egyetlen amiben feveszi a versenyt a csaldádi autókkal.
    Ezt mondjuk az eladűsok is igazoltűk, pedig a Honda még próbálkozott is. Talán nem véletlen, hogy szinte az összes ilyen autót (Cliótól Corolláig) mára Törökországban gyártják helyi piacra.

    • 2019.01.28. at 12:26
      Permalink

      Ha belegondolsz elég vicces azért nagy autó venni, hogy évente kb. 3 hétig jól elférjetek benne.
      A többi időben meg vonszolod magad után a nagy kabint a semmire. A felárról, többlet fogyasztásról, parkolási nehézségekről már nem is beszélve. Nálam még a vezetési élmény is számít. 🙂

    • 2019.01.28. at 13:02
      Permalink

      A régi XC60 csomagtartója semmivel sem nagyobb egy kompakt kombiénál, azzal nem viszed magaddal az Ikea-t sehova. A SUV-ok esetében tudod hol nagyobb a hely? A kocsi alatt, meg sokaknál a két fül között, arra szélesvásznú az arcuk, hogy jól leküzdhetik a járdaszegélyeket…
      Lépcsőshátúról meg szó sem volt.

      • 2019.01.28. at 18:55
        Permalink

        Asszem valami 150 literrel nagyobb az Xc60 csomagtartója, mint pl az utsó Corolla kombié, de de itt nem is erről van szó, inkább arról hogy a csomagtartó (és a nyílása) elég nagy egy hosszabb családi kiránduláshoz, a mi esetünkban az Ikeás portyázás az, még ami próbára teszi a kocsi praktikumát (nem is annyira literre) (hogy mire gondolok itt írtam le bővebben: http://egzostive.com/a-kihivas-az-idealis-csaladi-auto-nyomaban-ii-resz-kicsit-bovebben/ ). Bármi máshoz elég lenne egy 2+2-es sportkupé.

        Nyilván egy szállításra kihegyezett Corolla vagy Megane kombi csomagtartója bőven tudja azt amit egy családi kiránduláshoz kell, a gond itt inkább az utastér passzentossága lesz.

        Az XC60 (és pl a hasonló méretű Rav4) esetén ezek a SUVok igyekeznek az összes előnyt összekombinálni.

        1. Rendes méretű csomagtartó (és most nem az alabi katalógusadatról beszélek, lásd a linkelt posztomat), (lépcsőhátúak és 5ajtósok (nagyjából a teljes Toyota paletta) kilőve). 2. tágas és igényes utastér (alsóközepesek kilőve, marad Rav4 és Avensis kombi) 3. kombihkoz és egyerőekhez képest jó gázlómélység a járdaszigetek leküzdésére (az emelt hasmagasságúakivételével legtöbb kombi kilőve), 4. kis alapterület a parkolóhelyek miatt (már az emelt kombik is kilőve, de a Toyota esetén alig maradt bármi a palettáról). 5. személyautós dinamika (én itt pár magas SUV-t kilőnék, pl F Pace, XC90, Ladn Cruisert nem kanyarvadásznak veszel mondjuk)

    • 2019.01.28. at 21:14
      Permalink

      Öhhhh….. Hmmmm…… Hát izé…..
      Nekünk családi autónak ott volt a Galant kombi,két felnőtt + 1 gyerek elég jól elfértünk. Fogyasztás sem volt vészes hosszú távon olyan 8-8.5 körül megállt(2.5 V6).
      De azóta született még egy gyerek (ez már majd négy éve),a Galant ment pihenni a garázsba,a családi autó pedig egy Opel Combo Tour 1.6 lett.(A C Corsából faragott)
      Hát izé… A kiságy,a fél lakás,gyerekjáték hegyek,stb. mind elfér. Pedig a két autó közel sem egy kategória.

  • 2019.02.08. at 22:45
    Permalink

    „Dízel nincs, nem is lesz…”

    Hogy miiiiiiiii? ?
    Hát hogy a bánatba volt az, hogy erős másfél évtizedig minden áldott magát szakértőnek hívő autós újságíró éjjel nappal azt harsogta, hogy mánpedig egy jó dízel az biza mindent ver. Akkor mégse hiába írtam volna le minden általam olvasott ilyen cikk alá, hogy olyan, hogy „jó dízel” soha nem volt, nincs és nem is lesz valamint a zsákutca koromdízel egyedül a környezetpusztításban tud minden mást megverni? ?

Vélemény, hozzászólás?