Újabb hibridekkel bővül a Kia Ceed kínálata
Tavaly debütált, már hazánkban is elérhető a
Kia Ceed és XCeed plug-in hybrid verziója, most pedig újabb hibridekről érkezett hír. Ahogyan a konnektoros, úgy a kacifántos nevű "EcoDynamics+" Hybrid 48V verzió sem lesz elérhető a Shooting Brake kombi ProCeedhez, ám az ötajtóshoz, a kombihoz és a crossoveres XCeedhez igen.
Az Eco Dynamics+ verziók a 48V-os hibridek
Mi is ez a hajtáslánc? Egy 48V-os lágy hibrid, ami az 1,6 literes, 136 lóerős,"Smartstream" fantázianevű dízelre épül, a négyhengeres gázolajos a jól ismert elv szerint egy főtengelyére szíjjal csatlakoztatott indítómotor-generátor egységet kapott. A dízel így akár 125 km/órás tempóig is megállhat, ha nincs rá szükség, a 48V-os rendszer ugyanis villámgyorsan tudja újraindítani, menet közben az indítógenerátor teljesítményével és nyomatékával besegít (főként induláskor), motorféküzemben pedig ugyanez áramot termel és tölt a 48 V-os, a csomagtérpadlóba épített lítiumion-polimer akkumulátorba.
A lítiumion-polimer akkumulátor a csomagtér padlójába került, pótkerék így nem lesz elérhető az EcoDynamics+ verziókhoz
A megszokott 48V-os lágy hibrid rendszerekhez képest különlegesség a Kiánál, hogy a belső égésű motor a megszokottnál jóval szélesebb sebességtartományban is megállhat, ezt pedig elektronikus vezérlésű (clutch-by-wire) kuplung teszi lehetővé. Ahogyan a Kia közleménye írja, a váltó mindig a sofőr által korábban használt fokozatban marad (hiszen az hagyományos mechanikus), ám ha a motor újraindításáig (a gázpedál újabb lenyomásáig) az autó túlzottan lelassult, akkor az elektronikus vezérlésű kuplung ugyanúgy üresbe kapcsol, mintha lenyomtuk volna a kuplungpedált. A rendszer működési elve elsőre talán ijesztő, de a nem kapcsolt sebességfokozat még mindig jobb, mint a motor lefulladása.
A 48V-os rendszerrel szerelt Ceedek a márka legtisztább üzemű, legszerényebb fogyasztású dízelei lesznek, a kézi sebességváltás lehetőségével.