Dízel kombik helyett villany SUV-ok jönnek: íme az Audi jövője!
A PPE motorok gyártáskezdése és a Q6 e-tron részletei mellett az Audi terveit is megtudtuk Győrben
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az Audi Hungaria falai között megindult a PPE villanymotorok gyártása, ám eközben az AUDI Q6 e-tronról és a márka jövőjéről is sikerült elcsípni belsős részleteket. Ennyi volt a dízel kombiknak az Audi háza táján.
A régmúlt klasszikusait sem felejtik el az Audi győri gyárában
Rengeteg autóra és motorra lehet büszke a győri csapat, ám a piedesztán egyértelműen a hamarosan leköszönő TT áll, hiszen ez a modell innovatív, különleges mégis viszonylag elérhető, már persze a többi prémium sportmodellhez képest
A beltér modern, letisztult, egyszerű, mégis árad belőle a sportosság
A kényelem és a prémiumérzet sem maradhat el
A csúcsmodellen a szénszálas légterelők és aero-elemek igazi csemegék a szemnek
A TT kabrió változata még több szabadságot ad
A Q3 nemzetközi sikerei is legitimálják a "Győrből a világnak" szlogent
A Bentley Bentayga luxus SUV-hoz is készülnek itt alkatrészek
A különleges luxusautó különleges részleteket is hordoz
A sajtótájékoztatón a Volkswagen-konszern és a Magyar Kormány legfontosabb szereplői is megjelentek
A rendezvényen felszólalt Nagy Márton, gazdaságfejlesztésért felelős miniszter (balra) és Alfons Dintner, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke is (jobbra)
A jelenlétünkben kezdődött meg az új generációs PPE villanymotorok gyártása is
Az egyik, ha nem a legfontosabb kiállított autó egyértelműen az Audi Q6 e-tron volt a rendezvényen
Az Audi Q6 e-tron lesz az első sorozatgyártású autó a Volkswagen csoporton belül, amely a kimondottan villanyautókhoz fejlesztett Premium Platform Electricre, vagy röviden a PPE-re épül
800 voltos architektúra, 100 kilowattórás, minden eddiginél alacsonyabb, a CATL-től vagy az SDI-tól származó akkucsomag a padló alatt, akár 600 kilométeres hatótáv, illetve 11 kilowattos AC és 270 kilowattos DC töltés is jár az újdonsághoz
Bennfentes információk szerint 2024 év elején bemutatják, a piaci bevezetés jövő nyárra várható, az ára pedig pontosan félúton helyezkedik majd el a Q4 e-tron és Q8 e-tron között, tehát jelenlegi árfolyammal számolva nagyjából 27 millió forint környékére kell számítani
Ezekből azonban nem készül kombi változat, így a klasszikus, autópályázásra tervezett, nagy puttonyos modellek lényegében el is tűnnek az Audi kínálatából a változással.
A kiállított Q6 e-tron az 55 teljesítményszint-megjelölést kapja majd, 375 lóerővel és összkerékhajtással ez - a korábbi információkkal ellentétben - nem a belépő, hanem a középső modell lesz a kínálatban, amelyből a legtöbb eladást tervezik az ingolstadtiak. Emellett egy kizárólag hátsókerék-hajtásos alapmodell és egy 510 lóerős SQ6 e-tron is várható. A kérdéseinkre válaszoló szakemberek azt is elárulták, hogy a Q6 e-tron fő vetélytársainak a Tesla Model Y-t és a Magyarországon készülő Mercedes-Benz EQB modellt tartják, ám fontos megjegyezni, hogy a Q6 e-tronból a jelenlegi tervek szerint nem készül majd hétüléses változat.A gyár szempontjából a legfontosabb esemény azonban a PPE motorok gyártásának kezdete volt
Az elejétől a végéig megnézhettük a részfolyamatokat, jelenleg egy műszakban készülnek a villanymotorok, ám három műszakban akár napi 2000 PPE erőforrás legyártására is készen áll az üzem
Egy motor nagyjából 2,5 óra alatt készül el az új gyártósoron
Az első tengelyre tervezett erőforrások 275 és 430 newtonméter közötti forgatónyomaték-értékekkel rendelkeznek majd, hátul 520 és 580 newtonméter között tudnak majd a PPE villanymotorok
Természetesen egyelőre a belsőégésű motoroké marad a főszerep Győrben, a kategória királya a Lamborghini Revuelto szívó V12-ese, ehhez azonban csak bizonyos alkatrészek készülnek nálunk, az összeszerelés Olaszországban történik
Élmény a részleteket vizsgálni a 6,5 literes erőforráson
Így néz ki a motor a helyén, bizony, egy Revuelto is kiállításra került az ünnepségen
A Lamborghini újdonsága kívül-belül rengeteg érdekességet rejt
A műszerfalat három kijelző határozza meg
A Revuelto karosszériájára is büszkék lehetnek a győriek, az ajtaja például nálunk készül
Nem a Lambo volt azonban a legérdekesebb versenygép, az Audi F1 autóját is kiállították
Az orrától a kipufogóig minden részlet érdekes a prototípuson
Az Audi a 2026-os szezontól tervez részt venni a versenyben
Íme a kormány és az ülés az F1 autóban
Közel 12 ezer ember dolgozik jelenleg az Audi győri üzemében, ez a szám pedig jó eséllyel csak nőni fog a jövőben
Értem én, hogy menniük kell a villanyhajtás felé, ha akarnak, ha nem, hiszen ezek az új előírások. És az is világos, hogy bizonyos modellek megszűnnek és újak, mások jönnek helyettük. De azt azért nem teljesen értem, hogy miért pont a kombi modellek gyártását kell beszántani. Nem néztem utána, de szerintem az A4 és az A6 esetében is kombiból fogy több és nem szedanból.