Dízel, kombi, Mercedes, drift. Hihetetlen, de igaz felsorolás
Driftautó zöldségesmerciből! Finnországban...
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Csak néhány apró módosítás, no meg óriási turbófeltöltő egy Scania kamionról – ennyi kell ahhoz, hogy driftautó legyen a Mercedes 300 TD.
Csikós Zsolt kollégát ismerve először elkerekedik a szeme, aztán néhány artikulátlan hangot ad ki magából, majd azonnal nekiáll a netet bújni, hogy többet tudjon meg az autóról. Mint gyakorló Mercedes 300 TD tulajdonos, egészen addig nem mozdul a számítógép elől, amíg a legapróbb részletet ki nem deríti az adott gépről. Az építés nehézségeiről biztosan majd kilométeres hosszúságú e-mailekben értekezik a finn tulajdonsokkal, akik az üzemeltetés nehézségeiről is biztos tudnak pár anekdotát. De vajon mi lehet az, ami ilyen reakciókat tud kiváltani egy alapvetően békés és barátságos emberből? Egy Mercedes 300 TD driftautó. Az építésnél nehezebb csak a megfelelő alap megtalálása lehetett, a kemény telek miatt ugyanis Skandináviában, és így Finnországban is a nagy hidegben nehezen indítható dízelek régen egyáltalán nem örvendtek nagy népszerűségnek.
A tisztes öregkort megért dízel Mercedes kombi átalakítása az utastér kipakolásával kezdődött. A bukókeret különlegessége, hogy ahol csak lehetett, nem egyszerű kör alakú lyukakkal könnyítették a vasat, hanem Mercedes-csillag negatívot vágtak a lemezbe. A motortérben meglepően kevés a változás, az eredeti, háromliteres szívódízelre egy turbót raktak. De micsoda turbót! Újkorában Scania teherautón szolgált, így nem okoz neki gondot az öt égéstér megtöltése friss levegővel. A váltót és a felfüggesztést ugyancsak az új igényekhez igazították, ahogy a csapat nevét is. Black Smoke Racing, azaz fekete füst az istálló neve, arra utalva, hogy mégis egy harmincéves dízelről van szó, amely bizony egyáltalán nem szerényen kormol, ha odalép neki a sofőr. Márpedig a drift nagyon leegyszerűsítve arról szól, hogy jó alaposan megtapossa az ember a jobb oldali pedált, majd a volán pörgetésével igyekszik az úton maradni.
Diesel Doris – ez a hivatalos beceneve az autónak – sikeresen versenyez a finn drift futamokon, ahol egyöntetű közönségsikert is arat. Nem mindennapos látvány, hogy valaki kombi zöldségesmercivel - ami ráadásul dízel - állja a sarat a BMW-kből, és mindenféle japán csodákból épített driftautókkal. Zsolti, ha végre megvan a remegés oka, akár tovább is folytathatod ERA építését-szépítését.