Dízel-kombi középkategóriást 3 millióért? Ezeket kapjuk!
Piaci körkép: 5 év és 3 millió forint alatti dízel és kombi középkategóriások
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Amikor a cégből már kifut, akkor a magánvásárlónak még vonzó, érdekes és értékes lehet egy középkategóriás kombi. Megnéztük, milyet kapunk.
Mivel az autók adózási szempontból 5 év alatt "futtathatók ki", a legtöbb cég is 5 év után cseréli autóit. Legalábbis akkor, ha jól megy az üzlet, van pénz újra, illetve amennyiben a cégvezetők arra jutnak, hogy jobb újat venni, mint a korábbit tartani. Hazánkban nem csak a munkához használt, hanem a juttatásként adott céges autók is népszerűek - jelzi ezt a továbbra is jelentős, de az elmúlt évekhez képest azért érezhetően visszaesett, csupán 60,9%-os flottavásárlási arány. Nem kérdés, hogy a legjobb autó a cégautó, de a vállalati flottákból kieső járgányok a kevésbé szerencséseknek/jól helyezkedőknek még mindig igen értékes és érdekes ajánlatok lehetnek.
Használtan már nem elsősorban a felszereltség vagy a motorizáltság az ár meghatározója - akármennyire is sokat kértek egykor azokért, hanem elsősorban a márka nimbusza, másodsorban a bűvös óraállás, na meg az állapot. Családi álomautót vizionálva - persze legfeljebb két gyerekhez, az anyós kényelmes és biztonságos szállításának lehetősége nélkül - középkategóriás, dízel kombikat kerestünk a Használtautó.hu rendszerében 3 millió forintig, hogy megnézzük, milyen még jól mutató ex céges autókat kaphatnánk.
Dízel és kombi középkategóriások - 5 éves kor és 3 millió forint alatt
Modell | Évjárat | Óraállás [km] | Vételár [Ft] |
Alfa Romeo 159 SW 2.0 JTDm 16V (136 LE) | 2011 | 140 678- 186 998 |
2 390 000- 2 700 000 |
Alfa Romeo 159 SW 2.0 JTDm 16V (163 LE) | 2011 | 143 447 | 2 689 00 |
BMW 316d Touring (116 LE) | 2011 | 144 000- 180 000 |
2 799 000- 2 999 999 |
BMW 318d Touring (143 LE) | 2011 | 153 555 | 2 998 000 |
BMW 320d Touring (163 LE) | 2011 | 260 000 | 2 999 000 |
Citroën C5 2.0 HDi (140 LE) | 2011-2012 | 108 072- 132 938 |
2 400 000- 2 999 000 |
Citroën C5 2.0 HDi (163 LE) - automata is van | 2011 | 88 789- 143 200 |
2 590 000- 2 999 000 |
Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCi Ghia (140 LE) - automata is van | 2011-2013 | 128 650- 265 000 |
2 380 000- 2 990 000 |
Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCi Ghia (163 LE) - automata is van | 2011-2012 | 100 750- 189 000 |
2 690 000- 2 890 000 |
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI (110 LE) | 2011 | 179 000- 240 654 |
2 499 000- 2 650 000 |
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI (131 LE) - automata is van | 2011-2012 | 89 118- 289 000 |
2 395 000- 2 999 000 |
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI (160 LE) - automata is van | 2011-2012 | 94 500- 260 000 |
2 690 000- 2 999 000 |
Peugeot 508 SW 2.0 HDi (140 LE) | 2011 | 157 690- 186 441 |
2 790 000- 2 980 000 |
Peugeot 508 SW 2.0 HDi (163 LE) - automata is van | 2011-2012 | 125 000- 189 000 |
2 890 000- 2 999 000 |
Renault Laguna 2.0 dCi (131 LE) | 2011-2012 | 86 600- 218 000 |
1 990 000- 2 970 000 |
Renault Laguna 2.0 dCi (150 LE) | 2011-2012 | 165 000- 210 828 |
2 350 000- 2 999 000 |
Renault Laguna 2.0 dCi (173 LE) - automata is van | 2011 | 134 000- 178 100 |
2 290 000- 2 990 0000 |
Saab 9-3 SportCombi 1.9 TTID (131 LE) | 2011 | 123 300 | 2 750 000 |
SEAT Exeo ST 2.0 CR TDI (120 LE) | 2011 | 89 500 | 2 798 000 |
SEAT Exeo ST 2.0 CR TDI (143 LE) | 2011 | 189 451 | 2 490 000 |
Skoda Superb Combi 2.0 CR TDI DSG (140 LE) | 2011 | 238 746 | 2 999 000 |
Toyota Avensis 2.0 D-4D | 2011-2012 | 138 464- 153 000 |
2 395 000- 2 990 000 |
Volkswagen Passat Variant B6 2.0 CR TDI (140 LE) - automata is van | 2011-2012 | 190 000- 262 000 |
2 899 000- 2 990 000 |
Volkswagen Passat Variant B7 2.0 CR TDI (140 LE) - automata is van | 2011-2012 | 114 091- 297 000 |
2 899 000- 3 000 000 |
Volvo V60 2.0 D3 (163 LE) | 2011-2012 | 299 000- 344 000 |
2 750 000- 2 860 000 |
Szinte bármilyet, de azért persze mégsem. A gyönyörű Alfa 159 SW-t itthon például csakis kézi váltóval találjuk ennyiért - azaz közel tízezer euróért. BMW 3-asból csakis az előző (E90) szériát, automatára, netán a 2,0 literesnél nagyobb motorra fölösleges ennyiért vágyni, az egyetlen 20d nem keveset, de nem is vészesen sokat, 260 ezer kilométert futott. Ha az árakat nézzük, nem meglepő, hogy szinte minden ötéves dízel középkategóriás elnyújtózik a plafonként megadott 3 millió forintos árig, de míg a BMW belépője 2,8, addig Citroën C5-é 2,4 millió forint, 2,59 millióért pedig már automata váltóval is megkaphatjuk a nem mellesleg tágasabb, akár szintszabályzós futóműves franciát - amiről egyébként az év elején írtunk.
A mezőny egyik ár/érték bajnoka a Ford Mondeo, amiből a legfiatalabb, akár csupán hároméves példányt is kaphatjuk, van belőle automata is, még a C5-nél is tágasabb, nem mellesleg rengeteg van belőle, ami segítheti az egy jó példány mihamarabbi megtalálását. A technika egyébként tartós, megfelelő karbantartással bírja a strapát. Természetesen Mondeo használttesztünk is akad. Az Opel Insignia nem olcsóbb, ám jóval szűkebb a Mondeónál. Ennyit tesz, hogy utóbbi egy még futó, a Mondeo már frissebb nemzedékkel kapható sorozat. Hogy a Mondeo olcsó, azt jelzi, hogy a Peugeot 508 is drágább nála. Ami viszont olcsó, és végre hozza a francia márkák jelentős értékvesztését, az a Talisman által közvetlen utód nélkül nyugdíjazott Renault Laguna. Pedig az sem rossz autó ám, de a legolcsóbb ajánlatot jelenti körképünkben. Bármelyik 2,0 literes dCi-vel ajánlható, de akár még az ultra takarékos 1.5 dCi-vel is megkapható, ugyanis azzal is kínálták. Van belőle összkerékkormányzású és automata váltós is. Hasonló áron van Saab 9-3 is, ami igazából 5 évvel ezelőtt is vicc volt prémiumautóként pozicionálva, a körkép összes autója, még a kettővel ezelőtti Audi A4 átcímkézett változatát jelentő SEAT Exeo is komolyabb nála - hogy trollok céltáblájává tegyem magamat.
A kategória beltér-bajnoka egyértelműen a Skoda Superb, ami azonban csak egyetlen példánnyal, az átlagosnál magasabb futással fért be a hárommilliós limitbe. Tavaly utaztam egy Budapest-Prágát oda-vissza vele, tudom ajánlani - használtteszt róla itt. Toyota Avensist csak az alapdízelével kaphatunk - nem is nagyon érdemes egyébként mással venni, Volkswagen Passatból a B6 és az annak frissített változatát jelentő B7 is megkapható, akár DSG váltóval is, de szigorúan csak 2,9 millió forinttól - legutóbb például egy háromévesen is 6 milliós (amúgy annyiért is gyorsan eladott) példányt próbáltunk a B6/B7 nemzedékből. A Ford Mondeóval közös padlólemezre épülő, ám annál jóval szűkebb, viszont akár komolyabb biztonsági extrákat kínáló (például gyalogosfelismerős vészfékrendszer) Volvo V60 az összevetésünk futásbajnokaival fért be a kitűzött limitbe.
[i]„vagyis ne meg pl. 11 éves járművet venni.”[/i] > vagyis ne [b]érje[/b] meg pl. 11 éves járművet venni.
Azért vesznek új autót akkor is, ha többen vetik össze a műszaki tartamat a használt árakkal, erről gondoskodnak az autógyárak, a marketing, és a fejlesztések, a közvéleményt formáló törekvéseikkel. Új autót birtokolni, egyfajta státuszt jelent.
A használt piaci érték nem a valós műszaki tartalmat jeleníti meg.
Új és fiatal autónál be van építve egy nagy adag „eszmei értéktöbblet” az árakba.
Persze az autógyárak céltudatos törekvést folytatnak a fejlesztéseik során az irányba, hogy ez a műszaki értéktöbblet a használat során eltűnjön, vagyis ne meg pl. 11 éves járművet venni.
Kirívó eset az is, hogy a jelenlegi motorkerékpár árak is mennyire nem a valóságos műszaki tartalomhoz kötődnek, azok árai is jórészt eszmei.
Persze, ha így nézed, hogy a használati értékét veszed csak alapul, akkor valóban a 11 éves autó megvásárlásával jársz a legjobban. Viszont ha csak ezt néznéd, akkor nem lennének új autók, mert a használt autót megvenni és tartani éri meg a legjobban, nem? 🙂
Ha úgy nézed, hogy 4,5 millió forintért volt 11 évig új autód (amit eladás előtt 300e forint ráköltésévével tudtál volna még minimum 2 évig használni), akkor megint más a matek: félmillió forint/év 11 év volt az előző tulaj „költsége”, vagy ha te megtartod még 4 évig, akkor 250eforintért/évért volt egy használtad. Nagyjából fele költség fele annyi idő alatt ez tény, de a pukik nagyrészét nem is te rakod bele 😉
Valójában számtalan megközelítése létezik ennek a kérdésnek, és mindegyik szubjektív. Attól függ, ki melyik verziót preferálja, egyéni beállítottság kérdése.
Két azonos korú, és kategóriájú autóm van. Jelenleg már mindkettő 13 éves. Az egyiket újonnan, a másikat 11 évesen vettem. Az újért 3,8 milliót gomboltam le anno. Most is ugyanolyan, most is ugyan azt nyújtja, mint új korában. Igaz, kevés kilométer van benne, de az értéke elszállt.
A másiknak az új ára anno 6 millió volt. 1,2-ért jutottam hozzá, + 300.000-et költöttem rá, így most már a szolgáltatása és kinézete minimálisan kopottabb csak, mint új korában volt.
Tekintsük a mai napot kiinduló pontnak az elkövetkezendő időszakra.
Melyikkel jártam jobban anyagilag? Egyértelműen azzal, amelyikért „csupán” másfél milliót fizettem ki. Miért? Itt jön a szubjektivitás, mint mentális kérdés. Azért, mert régi tulaj (innen számolva) csak azért a tudatért fizetett ki 4,5 millió extra pénzt, hogy új, makulátlan autóban ülhessen. 🙂
Hibás a gondolatmeneted ott, hogy ha van valamennyi eszed, akkor az Opelt nem 3 évig tartod meg, hanem minimum nyolc évig, ebből négy garancia mellett (annak minden előnyével és hátrányával együtt).
Ha kicsit több eszed van, akkor megtartod 12 évig is, addigra nagyjából nullára fut az autó értéke.
Ellenben mire végzel a 8 éves autóddal, már csak 4 éved van hátra, mire megint nullára fut az autód. Jó, a nullánál többet ér persze, de érted mire szeretnék célozni.
Mindkét esetben persze lehet 15 évig húzni az autóval, akkor már nulla az értékvesztése, végig a te segged alatt volt, ha betolod a bontóba vagy eladod bármennyiért, nem lehet rossz szájízzel beülni egy újba és még értékelni is fogod.
Értem, amit írsz, és valamennyire jogos is. Igazából ez nagyon szubjektív, meg hogy ki mennyire kockázatkerülő. Mert most akkor hasoníltsuk össze a 2 verziót:
1. Veszel használtan 2,5 millióért egy 5 éves, jó felszereltségű, jó motorral rendelkező automata váltós autót. Tegyük fel, hogy ezután tényleg nagyon rendbe teszed, szóval ráköltesz még nem fél, hanem 1 milliót a köv. 1-3 évben. Így azért vélhetően kapsz egy igen csak megbízható autót, amire várhatóan nem kell jó ideig sokat költeni. (Persze mivel használtan veszed, mindig lesz egy extra kockázat, hogy milyen hibák jöhetnek elő az előéletéből fakadóan, meg ugye alapból idős(ödő) autóról van szó.)
Ez 3 éves időtávon 3,5 milliódba kerül.
2. Veszel egy fapados alap Opelt újonnan. Az értékcsökkenése arányosan mindig egy új autónak lesz a legnagyobb. Viszont a vásárlás kockázata jóval kisebb, tudod, hogy senki nem barmolta el előtted, az állapota úgy fog alakulni, ahogy te használod. És persze van egy értéke annak is, hogy valami új, és fiatal állapotában használod.
Ez 3 éves időtávon 4,8 milliódba kerül.
Én igen csak meggondolnám a dolgot, hogy akarok-e 30%-kal többet költeni a 2. verzióra, ahol egy új, de kevésbé jó autót kapok. Persze ha valamit kihagytam a képből, szóljatok.
Nem tisztem eldonteni, mit kellene ezen autok helyett venni, azt tudom csak egyedul, hogy miert nem erdemes megvenni. Ugyanis annyiba kerulhetnek osszesen, mintha vennel egy uj autot csak ebben a konstrukcioban halasztott a fizetes: joesetben egyben kifizetsz 2.5milliot majd meg kb .5-1milliot 3 even belul. Addigra lesz egy 8 eves autod rendesen leszervizelve, legalabb ez a tudat boldogithat, meg hasznalhatod jo par evig.
Viszont akinek mar van ennyi penze egyben, az lehet hogy inkabb bemegy egy szalonba es megveszi lizingre is, mert par evvel korabbi allapotokhoz kepest az uj autok THM-je most kifejezetten kedvezo. Mondok egy peldat: 4.8millios fapad csaladi opel kombira most nullas a THM (elvileg, gyakorlatilag persze nem) vagy masik kedvelt konstrukcio, kifizeted egyben a felet (nagyjabol annyit, amennyiert vennel egyet a fentebb emlitettek kozul) 36 honap fixen a maradekot. Itt csak annyit nyersz, hogy tervezhetobbek a kiadasok es a vegen lesz egy 3eves autod, amit meg minimum 10 evig meg tudsz tartani, ha van eszed.
Ekezet miatt elnezest. Meg annyit, nem kapok zsetont a gablinitol, mielott valaki kitalalja, hogy ujato ugynok vagyok 🙂
én kérek elnézést, a 2011-es facelift előttiekben valóban van 131 lovas (2010-11-ben gyártott)
[url]http://www.cars-data.com/en/saab-9-3-sport-estate-2010/2284[/url]
2011-esben nincs 131 lovas az 1.9-esben 😀
120 lovas valóban van, a 2.2-es pedig 125 lovas
[url]http://www.auto-data.net/en/?f=showSubModel&modeli_id=1275[/url]
Ami leírsz, az oké, bár mondjuk ha 5 éves kocsit megvesz az ember és 3 év múlva eladja, akkor limitálhatja a ráköltést.
De amúgy most akkor szerinted mit kellene vennie az embereknek 2,5-3 millióért? Egy új Dacia-t vagy Kia Picanto-t?
Tudom,hogy manapság tilos „nyugati” főleg német autókat szidni mert az embert megkövezik nyilvánosan a fő téren,de aki több 100ezer (+letagadott jópár 10ezer) Km-et futott 4-5 éves (bár azt is tudjuk hogy ezek a „nyugati” csodák soha semmilyen körülmények között nem romlanak el,nem kell rákölteni semmit….) járgányokért képesek mindenféle garancia nélkül 2,5-3milliót kiadni akkor abszolút megérdemlik a sorsukat…
Hát, Combi27 ezt most rosszul tudod. 😉
Van 131 lovas is. 🙂 És a TiD-ből is van 120-as 🙂
Egyébként én is nagyon szeretem az enyémet (180-as) csak kicsit sokat fogyaszt. Mondjuk automata.
Az E90 nincs 4 eve, hogy kifutott, a cikkben irt 6 butasag.
Az a baj, hogy vettél egy 1x éves erős benzines autót olcsóért, ráadásul a legrosszabb helyről, ahonnan vehettél volna bármit is (oda csak levegőt szabad kimenni venni)
Ha összeadod mennyit költöttél már rá és még mennyit kellene, mi a végösszeg? 700 volt az autó, 100 körül került a nevedre, mit kellett rajta eddig javítani és mi van még hátra a szervizből? Csak a tisztánlátás végett.
Sok sikert hozzá, tényleg.
Ha szerencséd van és belenyúltál a tutiba, akkor tényleg igaz lehet, amit leírtál. De a tuti vételek ki sem kerülnek HaHu-ra, mert a jó autókat 1: megveszi magának esetleg rokonának ha kell neki 2: flottások nyomják ki bérautónak amíg lehet
Neked jut a maradék, ami nem feltétlenül rossz – nagy mennyiségekről beszélünk ugye -, de nagyobb a rizikó, hogy belefuss egy rosszba.
Egy kettős tömegű lendkerék ha van kapcsolat, akkor „viszonylag” olcsón kihozható munkadíjjal, de ott van még a nagynyomású, a turbó, a csúcsok, a FAP is kitakarítható (kismillió cég foglalkozik vele, talán a legjobbak mind közül: https://www.youtube.com/watch?v=zmTvmkxiHIQ)
Viszont úgy kell számolni, hogy vásárlást követően 50-75ekm-n belül mind rád fog hárulni. Ha flottás volt, akkor az olajat minden 30e után cserélték csak. Ha flottás volt, akkor valószínűleg nem volt gazdája, mert 3-5 évente úgyis kap másikat, a gondoskodás kimerült abban, hogy lemosatta hetente, használta, miért is vigyázott volna rá.
Kéttömegűt nem kímélte (indulás, leállítás), turbónál szintén, egyedül a tankolás ami végig korrekt lehetett, mert ha volt céges kártyája, akkor általában Mol vagy Ömv kúton tankolta a gázolajat.
Ettől persze még meg lehet venni ezeket az autókat 2.5-3millióért, csak bele kell kalkulálni a javításokat, hogy ne érjenek senkit meglepetések.
Sziasztok!
Nem épp ez az árkategória sem az évjárat nem stimmel, de azért elregélem. Jómagam is belefutottam egy sokat futott német csodába. Párommal kint dolgoztunk egy évet Hollandiában. Nem kell hatalmas összegekre gondolni, de persze nem kerestünk rosszul. Fél év után hazarepültünk, hogy vegyünk egy autót. A fővárosi autópiacon találtunk rá és egyből bele is szerettünk. Nem lettem azóta sokkal idősebb, de már látom, hogy nagyon beleugrottunk. Szóval sokat nem gondolkodtunk, hogy megvegyük-e. Fiatalok vagyunk, első autónk lett, pénzünk megvolt rá és mindig is a német prémium felé húztunk mindketten. A szóban forgó autó egy Audi A3 2001-ből 150Le turbó benzin, 7 százért vettük, tehát mondhatni, hogy bőven ár alatt volt, teszem hozzá, hogy 4 ajtós és jól felszerelt. Persze aztán gyorsan kiderült, hogy bőven kell még rákölteni, mert az előző tulaj sajnos mindent lespórolt és ha megakarunk vele indulni 1500km-re akkor itt még zsebbe kell nyúlni. Aztán kint is költenem kellett rá nem keveset és mióta hazajöttünk ismételten kellene. Tehát nem utolsó dolog az amit ppgergő és indián jános is leírtak. Az őrület határán van aki ilyen autóra adja a fejét. Mert az átlag magyar fizetés nem elég egy ilyen autó fenntartásához. Lehet, hogy egyszer megtudod venni, de utána mibe kerül szereltetni és mennyi hozzá egy alkatrész arról nem árt előre tájékozódni. Előbb utóbb mindenki megtanulja vagy a saját kárán vagy ha okosabb akkor a másén. Viszont én úgy érzem, még mindig imádom mikor beülök. Iszonyat erő van benne és tényleg oda találták ki a német pályára. Amíg így keresünk nem bánom, hogy szereltetni kell, mert örömautónak vettük. Majd ha 3 gyerekem lesz biztos másképp látom. Más autóra lesz szükségem és másra ha nyugdíjas leszek. Abba a kategóriába sorolom magam aki valószínűleg sosem fog 3 millióért új autót venni. Nem a brand, hanem a vezetési élmény miatt. Lehet, hogy ez elmúlik pár év múlva, de lehet, hogy nem. Egy biztos, hogy legközelebb dízel lesz, mert a fogyasztással lehet a legnehezebben megbarátkozni.
Üdv: Feri
Nem kell a szívünkre tenni. Akinek jó a LADa, vegye azt. Én inkább veszek egy használt nagyobb volumenü autót, amibe berakom a gyerekeket hátra, mint egy alig 1 tonnás Ladát.
Amit írtál azért messze van az igazságtól. Még a mai fogyasztói társadalomban is azért nem 6-7 évre terveznek autókat. Persze ha széthajtod az más tészta… az meg h cserélni kell a vezérlést a lendkereket, részecskeszűrő tisztítás és sok egyéb azért nem jelenti azt h milliókat költöttél, hacsak nem prémiumot veszel.
Aki tisztában van vele, hogy a használt (pl 5éves ) autóra költeni kell sokkal hamarabb mint egy újra azoknak nem lesz meglepetés, ahogy nekem sem volt az pedig a szörnyű megítélésű 2.0pdtdi Audim volt 2006-os.
Saab 1.9 TTiD az nem 131 lovas hanem 180 😀 és máris az itt felsorolt márkák közül kb a legerősebb ….
mellesleg a „sima” 1.9 TiD is 150 lovas….
valami nem stimmel az adatbázisotokkal..
tény hogy a beltér műanyagjai elég „igénytelenek”
elfogult vagyok, de bárki bármit mond a legszebb formája a Saab-nak van.
Az már csak hab a tortán hogy a cikkben egy kép sincs a Saab-ról …gondolom annyira megszünt a gyártása hogy a google se talál róla képet 😀
[url]http://imganuncios.mitula.net/saab_9_3_kombi_1_9_tid_1_besitz_navi_xenon_2190132462828867352.jpg[/url]
[url]http://www.autovalaszto.hu/hir.php?azon=1096[/url]
„Tegyük a szívünkre a kezünket…”
És gyorsan vegyük elő a józan eszünket!
Ismerve a magyarországi jövedelmi viszonyokat ezen autók bármelyikének a vásárlása kimeríti az őrültség fogalmát.
Az állampolgárok 60%-a labdába sem rúghat egy ilyen autó vásárlásánál, a következő 30% nem ilyen problémás autókat keres… a maradék 10% meg pont az a pénzesebb réteg aki levedli ezeket és a hasonló 5 éves vasakat…
Mondjuk jobban belegondolva, a magyarországi használt autók futását, karban tartását és állapotát szorozva a CR rendszerű dízelek maceráival és mindezt megspékelve a turbó+kettős tömegű „olcsóságával” inkább elmebaj kategória.
Tegyük a szívünkre a kezünket: 5 évesen veszünk autót 2.5-3 millió körül, az átlag éves futást feltételezve talán még lesz vele 1-2-3 jó évünk, utána annyit kell (nembiztos, de valószínű) rákölteni, amennyiért egy olyan autót tudnánk megvenni újonnan, amit talán meg tudtunk volna engedni magunknak, de cikinek éreztük, hogy beleüljünk.
Magyarul: 8 évesen mindent ki kell rajta nagyjából cserélni rengeteg pénzért (tudjuk miket, nem sorolnám fel, mik romolhatnak el egy 200e-t futott dieselben) és akkor lesz egy 8 éves, 200e-t futott autónk, amit utána még muszáj megtartani 3-5 évig, hogy ki tudjuk autózni a rengeteg szervizköltséget. Soha nem fog sikerülni, természetesen, mert addigra meg szétrohad 🙂
POnt írni akartam, h a franciák és a Mondeo talán a legjobb ár/érték arányú autók.
Egyébként a TuTu által írt fogyasztás a többséggel abszolut teljesíthető
A Lagunát bátran ajánlom én is. Tavaly vettünk egy 2.0 dci (150 Le) kombit és nagyon meg vagyunk vle elégedve. Beltér minősége sokkal, de sokkal jobb az agyon emlegetett Mondeonál és vezetni is nagyon jó, mert már nem a ringatózó francia futómű van alatta, hanem egy kicsit feszes csillapítású, de nagyon jó tulajdonságokkal rendelkezik. A 150 lovas motorja pedig szerintem kiemelkedik a tömegből jól megy és keveset eszik vegyesben 5,5 eljárok vele, sokat pályázva 6 liter, ami egy ekkora autótól semmi.
Talán Octavia is beférhetne a táblázatba, nem?
Méretben megfelelő és egy 2.0 CR dízellel korrekt darab, kár hogy a 2014 előttiek rém rondák (így nem is olyan baj h nincs benne 😀