Dízel kombi kéne, 4-4,5 millió van rá. Használt legyen, vagy új?
Piaci körkép: fiatal használt kontra új kombik dízelmotorral 4 millió Ft környékén
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Új autó kéne a családnak, de új-új legyen, vagy okosabb volna egy használtat, egy alig használtat venni? A dízelmotor alap, a keret 4-4,5 millió forint.
Barátoméknál új autó vásárlása van napirenden. Pontosabban nem tudják, hogy új-új, vagy „csak” nekik, a családnak legyen új a kocsi. A háromgyerekes família most két tizenéves japán gépet használ, sőt, az egyik idén már 20 esztendős lesz, ideje – vélhetően utóbbit – leváltani. De mire? Az autókhoz nem igen konyítanak, az autót pusztán közlekedési eszköznek tekintik – nincs ebben semmi kivetnivaló, voltaképp nem is más, ha lecsupaszítanánk.
Úgy 4-4,5 millióig tudnak elmenni, ebbe kéne beleférni. Kérdezem, mégis miben gondolkodnak, mire az első válasz: Ford Mondeo. Az jó kocsi? Mondom, jó. Jó lehet, mint sok más egyéb modell is, ha valóban olyan, mint amilyennek hirdetik, ha gondosan szervizelték vélhetően flottában, stb. És milyen motorral kéne? Kb. mindegy, de azért fogyasszon minél kevesebbet. Pillanatnyilag az egyik autójuk benzines, a másik dízel. Legyen dízel. Na jó, nézzük meg alaposabban – javaslom, s végül ez a kritériumsor jött össze:
- tágas kombi nagy csomagtartóval
- jó fogyasztás erős dízelmotorral, ami hegyre is fölvisz még 3 gyerekkel + csomagokkal megpakolva
- nem túl sokat futott, maximum 60 ezer km
- korszerű, maximum 2-3 éves
- elektromos ablakemelő elöl-hátul
- sötétített üveg hátul
- MP3-as csatlakozó
- Bluetooth
- minimum 8 hangfal
- klíma (ez lehet bármilyen)
- metálfényezés
- alufelni
- légzsák minél több, annál jobb
- jó volna, ha garancia is lenne hozzá
- tetőcsomagtartó
- téli gumi
Hűha. A 60 ezres korlát szerintem butaság, de érthető, hogy nem szeretnének túl sok kilométert látni az órában. Fehér holló, aki bevállal egy 2-3 éves autót 100-150 ezerrel. Azonban a számoknál fontosabb a valószerű és kitűnő állapot, ami lehet reális 100 ezernél és lehet irreális 10-20 ezernél is, attól függ, ki, kik, hol és hogy nyomták neki, na mindegy. És akkor arról még szó sem volt, hogy magyarországi vagy külföldi, egygazdás, sérülésmentes legyen-e az autó. Korszerűség vonatkozásában egy H Astra mondjuk akár el is bukhat az aktuális J generációval és a riválisokkal szemben, a felszereltségi elvárás nem túlzott. Én speciel aufelnihez nem ragaszkodnék, metálfényhez se (tempomathoz bezzeg mindenképp), ugyanakkor a gyári garancia természetesen megnyugtató.
Csemetéből az adott családban három van, kicsi mind, üdvös volna, ha elég széles a második sor, hogy egymás mellé beférjen a három - nem nagy – gyerekülés. Egyterű, akár hétszemélyes egyterű nem kell, mert ritkán használnák ki, szóval maradjunk a kombiknál, a kompakt vagy középkategóriás kombiknál. A Mondeón kívül merült már fel Toyota Avensis, Kia cee’d és azért egy mustra erejéig egy Carens egyterű, meg Opel Astra, mint opció, de nyitottak bármire.
Lássuk elsőként a használtautós kínálatot. A Használtautó.hu keresőjében 2011-es évjárattól listáztattuk a dízelmotoros kombifelhozatalt 5 millió forintig és ahogy kérték, 60 ezer kilométerig, normál állapottal, garanciálisan és 1500 köbcentitől fölfelé, íme:
A kritériumoknak megfelelő használt autók
A garancia, mint feltétel bepipálása miatt igen szűk listából a H Astra, a kivitel-megadás okán még bekerült Tourneo Connect, Berlingo, Partner Tepee, Caddy mind kiesett (utóbbiak nem hagyományos kombik, s nem annyira komfortosan vezethetőek). A legtöbb példánnyal a Kia cee’d szerepel. Ha a méret döntene, akkor a Mondeo vagy Skoda Superb a nyerő, de megérdeklődtem háromgyerekes családosoknál, mibe fér el hátul egymás mellett a három gyerekülés, s mivel hallottam Focusról is, a fenti autók mindegyikébe sanszos, hogy beszuszakolhatóak. A széleken isofixszel, középen nem.
Modell | Évjárat | Óraállás (km) | Ár (Ft) |
Chevrolet Cruze SW 1.7D (131 LE) | 2013/4 | 4400 | 3 990 000 |
Ford Focus Turnier 1.6 TDCi (95 LE) | 2012/5 | 41 000 | 3 450 000 |
Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCi (140-163 LE) | 2012/4-2012/8 | 49 000- 58 000 |
4 390 000- 4 999 000 |
Hyundai i30 CW 1.6 CRDi (110 LE) | 2013/9 | 4000 | 4 690 000 |
Hyundai i40 1.7 CRDi (116 LE) | 2012/2-2012/6 | 38 000- 58 000 |
4 790 000- 4 800 000 |
Kia cee’d SW 1.6 CRDi (116-128 LE) | 2011/06-2014 | 0-32 000 | 3 990 000- 4 790 000 |
Opel Astra J ST 1.7/2.0 CDTI (110-165 LE) | 2011/8-2013/2 | 15 000- 44 000 |
3 495 000- 4 999 000 |
Peugeot 308 Break/SW 1.6 HDi/e-HDi (92-114 LE) | 2013/4-2013/9 | 1-8000 | 4 275 000- 4 690 000 |
Peugeot 508 SW 1.6 HDi (114 LE) | 2012/9 | 47 000 | 4 699 000 |
Renault Laguna 2.0 dCi (131 LE) | 2012/1 | 29 000 | 3 490 000 |
Skoda Octavia Combi 1.6 CR TDI (105 LE) | 2011/6-2012/11 | 24 000- 45 000 |
4 199 000 |
Skoda Superb Combi 1.6 CR TDI (105 LE) | 2011/7 | 35 000 | 4 999 000 |
Toyota Avensis Wagon 2.0 D4-D (126 LE) | 2011/9-2012/9 | 24 000- 29 000 |
4 790 000- 4 890 000 |
A legpasszentosabb utas- és a Cruze-zal holtversenyben legkisebb, kereken 500 literes csomagterű az Astra. De puttonyukkal gyakorlatilag nem sokkal maradnak el az átlagtól, az Astrában viszont hátul tényleg nem valami sok a hely – ez amúgy fivérére, az Insigniára is igaz. Még a kompaktoknál tartva a Focus és a 308 közepesen, a cee’d/i30/Octavia Combi trió fölényesen tágas. Az eggyel még náluk is nagyobbak közül a Mondeo, az i40 és nyilván a Superb képviseli a csúcsot.
De őszintén: jó, igazán jó Superbet ennyi pénzért bajosan kapni. Közhelyesen igaz még, hogy fiatal magyarországi használt autóból kínálat ugyancsak bajosan van, hiszen az elmúlt években itthon alig értékesítettek új autót. Eladó (és jó) még kevesebb akad. Külföldi behozatalban érdemes gondolkodni (bár jót - jó áron - manapság onnan sem könnyű), a választék sokkal bőségesebb. Modellszinten és úgy is, hogy egy-egy adott típusból gazdagabb a paletta.
Különben a táblázatban mutatott autók motorjai a célnak szerintem mind megfelelőek (egyébiránt az 1461 köbcentije és a 491 literes raktere miatt összességében nem listázott, pedig jó árú Renault Mégane 1.5 dCi–je szintén az), kellően erősek és takarékosak, garanciában ki ne tudná, hogy a Kia az etalon a 7 évvel. (Végsebességre, gyorsulásra szándékosan nem tértem ki. Itt és most nem szempont. A gyári fogyasztási adatok sorolásától is eltekintenék). Felszereltségben szinte mind tudja, amit kell, sőt, nem ritkán többet is, ami pedig az árakat illeti, egy-két kivételtől eltekintve 4 millió forint alatt dőreség álmodozni, alkuval 4,5 millióért viszont szépen lehet válogatni. Én azt hiszem, egy Kiát tanácsolnék. A 308-as Peugeot Break vagy SW is szimpatikus akár nullkilométeresen, készletről. Ennek tükrében új-új autókat és listaárakat szemlézni valószínűleg mellékvágány, de azért térjünk rá, hátha.
Új-új kombi, tágas, dízel, derekasan felszerelt 4-4,5 millióig? Egy Dacia Logan MCV 1.5 dCi Arctic alufelnivel, metálfénnyel, miegyébbel, navigációval 3,8-ból megvan. Ez a nem mindegy. De sokaknál egy Dacia még mindig nem megy autószámba, és lássuk be, érzetre, látványra, kifinomultságra ténylegesen elmarad a drágább konkurenciától. Légzsákból sem ad négynél többet. Más? A dízel Renault Mégane Grandtour, a Hyundai i30 és Kia cee’d kombik, valamint a kifutó Peugeot 308 SW nagyjából 5 milliós autók, a többiek (Astra, Focus, Golf, Octavia) ára még húzósabb.
Elvileg, hangsúlyozom, elvileg jó bolt lehet fiatal használtat vásárolni nem kifizetve-benyelve az újak kezdeti durva értékvesztését, csakhogy itthon nagyon kevés a fiatal – és jó – használt autó, külföldről behozni-behozatni meg – a gyenge forint miatt is – drága mulatság. De örökérvényű, s egy megkérdezett kereskedő/tanácsadó is vallja: valóban jó autót drágán vesz az ember. Aztán nem fizet rá a világbajnoknak látszó üzletre, nem fizet fölöslegesen különféle javításokra, s ezzel "spórol". És mit vegyenek a barátomék? Jöhetnek érvek-ellenérvek, de még egyszer: egyterű, szabadidő-autó, stb. nem játszik. Idősebb Audi, BMW, Mercedes sem. Ha meglesz az új járgány, ígérem, beszámolok róla. De vajon új-új lesz, vagy használt?
Mea Culpa : saját költségeim számitásába hiba esett, a korrekt eredmény : 38-40 Ft/km , mindennel együtt.
…. és amikor vettem 2 évesen az autót akkor volt benne 56e km. (és nem kevés ideig kerestem olyat ami megfelel úgy mint típus, motor, felszereletség, állapot, stb.).
Az autóban most van 245e km de a felét bármikor le tudnám tagadni ! ( ja és még most is márkaszervízbe hordom, a már említett cimborámhoz)
:-)) Engem akarsz meggyőzni vagy saját magadat ?
A 100 Ft / Km sokkal jobban hangzik ?
Nemcsak azzal az 1 millácskával számoltam el magam, hanem egy csomó olyan költséget nem számoltam még neked bele ami 9 év alatt igen jó eséllyel lehetett .
De legyen meg a lelki békéd !
Az biztos hogy még 100 Ft/km brutál drága !!!!
Ugyanazon matekot elvégezve a saját esetemre is ( 2 éves autót vettem 6 éve, 4 milláért, általam megtett km = 190.000) az eredmény 28-30 Ft/km .
Sokféle lehetőség van 4,5 millió forintért, és sok jó is lehet, mert sok különbség nincs. Valaki írta már előttem a Volvót, én csak azért említem, mert pár napja láttam egy V50-est, és azt hittem elírták a hírdetést, mert “olcsónak tűnt”. Aztán utánanéztem, szóval a 2010-esek zömmel 3 milllió alatt megkaphatóak, igaz jellemzően 100 ezer fölötti futással, de ki lehet fogni kevesebbet futottat is. A 2011-esek 3 és 4 millió között vannak. És ilyen gyönyörű 2012-est lehet kapni, amiben a km sem sok, és kis alkuval beférhet 4,5 millió alá:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/volvo/v50/volvo_v50_1.6_d_drive_summum_euro5_55.600km_mo-i_szervizkonyv-7584712
Igaz, hogy a V50-esnek kombi létére nem nagy a csomagtartója, de ha nem megfelelő, akkor esetleg egy-egy (2010-es) V70-es is beleférhet az árba.
Persze ismételten mondom sok jó megoldás van, csak beugrott a Volvo, mert pár napja láttam, de pl. a Citroen C5 kombiból is simán lehet venni 2-3 éveset 4,5 misiért, ennyiért 2.0 Hdi is van simán.
Na de várjál, van olyan autó ami vezérmű szíjas, és van ami láncos. Vagy ez, vagy az. Az ára cakli pakli meg 100 ezer felett van ha cserélni kell munkadíjjal együtt.
A vezérmű szíj csere nem nagy szám, akár egyedül is elvégezhető otthon (4 hengeres motor), a lánc meg a legtöbb gyártó szerint a “motor élete”. 🙂
Kicsit ez már off, de mégis megkérdezem:
Akkor mi a helyzet a vezérmű szíjjal-lánccal? Arra is azt mondták mindig hogy egy autón 100-120ezer km-enként cserélni illik. Akkor ha valaki olyan halál nyugodtan megvesz egy autót 150-200 ezer kmrel akkor ő már eleve úgy számol hogy azt viszi cseréltetni? Mert az sem két fillér. Vagy dízel autónál ez sem így működik?
Írod ” nem olyan borús a kép dízel fronton ” , lehet , de nekem más tapasztalataim vannak dízel fronton , és nem kedvezők . Ez mondjuk csak egy vélemény . 100 ezer km-ig én is bevállalnék egy újat , de használtat nem . A cégek és flotta kezelők se ok nélkül cserélik a pár éves dízeleket , tudják később jön a szívás , ezt pedig meg hagyják azoknak a balekoknak , akik szívó dízeleken szocializálódtak , és még mindig azt hiszik jó boltot csináltak a 200 ezres CR dízellel .A kijózanodás pedig sokba kerül .
Én is pont azt írtam, hogy a cég akkor fog kiszállni az autóból, amikor már növekszik a költséges műszaki hiba veszélye. (Különösen úgy, hogy egy-egy műszaki hiba ja út közben történik egyéb üzleti károkat is okozhat, nálunk már volt necces eset.)
De egy jól karbantartott 150-200eKm futott dízel kombi megvásárolható. A flottakezelési szabályokat ugyanis általánosságokra írják. Nálunk pl. 180eKm de legalább 3 év max 5 év volt az értékesítési limit, amit a válság miatt feltoltunk 250ekm-re és min 5 max 10 évre. Nem okoz kezelhetelen problémákat, csak nem annyira funky a flotta.
A “jól karbantartott” itt fontos kritérium. Kombi meg azért nyerő, mert nyugat EU-ban azt szeretik inkább. Én így bátran nézegetnék 3-5 éves autót, megbízható kereskedésnél, 150-200ekm-rel. Szervízkönyvvel, számlákkal, jól dokumentáltan, és persze nem érdemes a kínálat alját nézni. Ez beférhet 4Mft alá. Ami 60 eKm futott az vagy nem annyit ment, vagy nincs 4Mft alatt, vagy 60eKm ment nulla szervízköltséggel, ami viszont tényleg időzített bomba.
Kedves toce ! Ezt írtad : ” egy jól karbantartott , de 150-200e km-t futott dízel kombi pont az a
kategória , ami mérsékelt kockázat mellett megvásárolható ” Ezzel a kijelentéseddel messze
nem értek egyet . Ilyen futás teljesítményű modern dízeltechnika manapság egy időzített bomba
a várható meghibásodások szempontjából , és tuti bukta a pénztárcának .Biztos vannak kivételek ,
de a nagy átlagot nem ez jelenti . Úgy hogy érdemes a használt dízel vásárlást nagyon
átgondolni és körbe járni a kiválasztott példányt , mert keserves a valósággal szembesülni .
Az autó szalonból megrendelve és kihozva volt 9 éve 3,1 millió ft. Végül 1,1millió-ért lett eladva. Tehát már itt elszámoltál egy millácskát. 🙂
Egyébként csak azt próbálom megértetni pár emberrel, hogy egy magánhasználatban lévő autóban, ami minden családdal kapcsolatos dolgot ellát, és a használata során 99%-ban az adott városon belül marad,
nem feltétlenül kell legyen benne 100-200-300 ezer km.
Kedves Skylaw, ez a 9 éves autó / 44ezer km nem hagyott nyugodni ezért végeztem egy gyors számítást hogy mennyibe is kerülhetett kb. 1 km megtétele ezzel az autóval . A számításokat egy átlagos alsó vagy alsó-középkategóriás autóra vetítve végeztem :
Autó értékvesztése 9 év alatt : kb. 3.000.000,- Ft
Autóvásárlás/eladás járulékos kltsgei : kb. 50.000,- Ft
Üzemanyag kltsg. 44e km-re : kb. 1.500.000,- Ft
Kötelező biztosítás 9 évre : kb. 200.000,- Ft
Súlyadó 9 évre : min. kb. 100.000,- Ft
Autómosás, illatosító, űléshuzat vagy egyéb csecsebecse vagy parkolás 9 év alatt : kb. 100.000,- Ft
Riasztó vagy egyébb védelmi eszköz : kb.50.000,- Ft
9 év alatt 4 vizsga : kb. 100.000,- Ft
Évente olajcsere (összesen) : min. kb 200.000,- Ft
Min. 1 garnitúra gumi : kb.100.000,- Ft
Összes költség 9 év alatt : kb. 5.400.000,- Ft azaz min. 122,- Ft /KM .
És akkor nem számoltunk azzal hogy esetleg el is romlott valami az autón, vagy betört szélvédő, esetleg ha CASCO is volt kötve az autóra, stb.
A fentiekböl egyértelműen látszik hogy taxival járni olcsóbb lett volna mint 9 év alatt 44ezer km menni az autóval.
Használt autó vásárlást könnyen elhessegetném józan paraszti ésszel: mégis ki az aki elad egy megbízható 3 éves autót 60eKm-el, Pont azt a típust és felszereltséget, amit én akarok (dízelt, ami köztudottan akkor térül meg, ha sokat fut)
Elárulom, senki. Vagy ha mégis piacra kerül egy ilyen jó áron, azt a dílerek megtalálják. Aztán már nem lesz a tiéd, vagy nem lesz jó áron.
Magán felhasználó ilyen autót nem ad el, legfeljebb ismerettségi körön belül.
A cég számára az esetek 99%-ban az autó termelőeszköz. Addig használják, amíg érdemes használni. Az eladásnál azt nézik, milyen meghibásodási kockázatot jelent az autó. Akkor fogják eladni, amikor nő a drága javítások esélye. Ha nem gondosak, akkor pedig akkor, amikor már ezek a hibák jelentkeznek, csak gányolással elfedik majd őket.
Aki hosszú távra tervez, az nyugodtan bevállalhatja a kezdeti gyors értékvesztést. Mondjuk 10 évre szétkenve az értékvesztés többletköltsége be fog jönni a preventív karbantartás miatti kisebb szervízköltségen. Legfeljebb akkor nem vennék új autót, ha valamiért nagy a kockázata a lopásnak, vagy törésnek.
A használt piacon azokat az autókat lehet megvenni, amelyek már extra karbantartási kockázatot hordoznak. Ilyen is lehet jó, és persze a pénzügyi keretek is általában végesek. Egy jól karbantartott, de 150-200eKm-t futott dízel kombi pont az a kategória, ami SZVSZ mérsékelt kockázat mellett megvásárolható, és nyugat EU-ban bő belőle a kínálat. Én olyan típust választanék, amihez tudok megbízható és elfogadható árú szerelőt.
20 éves autó után lehet, hogy inkább vennék egy 8 éveset ebben az esetben. Megfelelő karbantartással az is elmehet még 14 évet.
Itthon 1-3 éves alig használt autó gyakorlatilag nincs. Hahóó, már 5 éve padlón van az új autók eladása…
Ja, és ha ezt az autót is 20 évre veszik, és tényleg nem mennek csak 15-20eKm-t egy évben, bátran vennék szívó benzinest. És bátran vennék újat.
Amúgy a kompakt egyterűek általában az felső közép kombikkal mérkőznek térkínálatban, csomagtartóban, általában praktikusak, viszont kevesebb vezetési élményt adnak. Itt meg pont az hangzott el, hogy az autó közlekedési eszköz.
Hozzátenném még, hogy ha családi autót nézünk, nézzük a gyerekek igényeit. Teszteken ritkán szokták ezt megénekelni az autós újságírók, mert általában lerendezik a hátsó sort azzal, hogy beülnek maguk mögé.
Amíg gyerekülésben vannak a gyerkőcök, az a jó nekik,:
1 Ha rövid az ülőlap. Ha ugyanis az ülőlap hosszú, a gyerekülés alatt kilóg, és a lelógó gyereklábat az első támlába préseli. Ráadásul mindig össze fogja sarazni az ülés peremét.
2. Ezzel szemben nem egy nagy probléma, ha felnőtt mércével (180 cm testmagasság) kicsi a fejtér, a gyerek nem ér fel addig, de legalább eléri az olvasólámpát…
3. Legyen minél nagyobb lábtér, tényleges cm-ek az ülésperem és az első ülés támlája közt, mert ide fog lógni a lábfeje. Azaz semmit nem ér, ha a felnőttek egyébként kényelmesen be tudják nyújtani a lábaikat az első ülés alá, mert a gyereknek nem ott lesz a lába, hanem azon a szűk keresztmetszeten, ahol a felnőttnek csak a sípcsontjának kell elférnie.
4. Az ülés baromi széles, minél jobb ülés és minél jobban védi a gyereket annál szélesebb, tehát extrém vállszélesség kell.
Nyilván az ilyen hátsó ülés pont a felnőttek számára kényelmetlen, tehát ezekre az autókra mondják majd azt a tesztben röviden, hogy “szar” hátul.
Ehhez tenném még hozzá, hogy:
5. Legyen dönthető a hátsó ülés, akkor a group 2-től felfele is megoldható a viszonylag kényelmes autóban alvás, ami hosszú úton elkerülhetetlen.
6. Legyen alacsony az övvonal, hogy kilássanak az autóból. Hihetetlen rossz lehet bezárva, csak az eget kémlelve utazni, sőt erre hajlamos gyereknél hányingert okoz, ha nem látja a horizontot. Márpedig néhány design kombinak csak lőrései vannak hátul.
És mindez a vállszélesség igényt leszámítva igaz marad addig, amíg nagyon nem kezdenek kamaszodni a kölkök, úgy kb a középiskola elejéig, alacsonyabbb lányoknál talán kicsit tovább. Tehát a gyerekülés periódus után is…
Apa-anya meg akkor lesz boldog az autóval, ha a gyerek boldog, és nem végig panaszkodik a nyaralás alatt.
Astra H kombiban (és G-ban is) nagyon passzentosan elfér hátul 3 nem isofix group2 gyerekülés, de ez rendszeres használatra teljesen alkalmatlan, súlyos negyedórák míg belegózod a gyerekeket hátra. Szinte lehetetlen bekötni az öveket. (Évente 1-2x követünk el ilyet, ha visszük az unokatesókat is magunkkal.)
Skoda Octavia (nem a legújabb, egyel korábbi 2011-es) ugyanez. Ezek a 100% saját tapasztalatok, és kötve hiszem, hogy bármely más kompakt kombival más lenne, legfeljebb felmerül, hogy egyáltalán nem fér el egymás mellett a 3 ülés, mert az ajtót sem lehet becsukni.
Három gyerekhez egyterű kell 3 egyforma üléssel. Ha csomagtartó is kell, akkor legyen “grand” de ne legyen 7 üléses, mert az feleslegesen viszi a litereket.
Értem én, hogy abból indultunk ki, hogy kombi kell és ne legyen egyterű, de akkor ne legyen 3 gyerek! 🙂
4.5-ért kevés alkuval szerintem meg lehet kapni a C4 Picassot 120LE szívó benzinnel újként. Renault Scenic, vagy Ford C-max pár százassal olcsóbban. Optimális felszereltséggel és dízellel ezek az autók persze inkább 5.5-6 MFt-ba kerülnek.
A három bekezdésböl az utolsót nem kommentelem mert sajnos abszolút hiányában vagy az objektív ismereteknek.
A ásodik bekezdésre : könnyen megtudhatod hogy a hazai új autók mekkora százalékát veszik cégek, ezek a statisztikák nyílvánosak és a hazai kereskedések által szolgáltatott adatok alapján állnak össze. Céges vásárlások 75-80% az elmúlt 5 évben.
Nem vagyunk gazdasági nagyhatalom de kb ugyanaz a cégek struktúrája itthon is mint átlag az EU -ban. Én egy multinál dolgozok és a válság hatására azt a munkát amit korábban 10 “birka ügynök végzett” azt most 7-8 mert “annyian is meg tudják csinálni”, ezért aztán a birkák még többet utaznak, HAVI 3-6 ezer km . És ugyanezt csinálják a számos konkurens cégnél. Minél rosszabbúl megy a szekér egy cégnél annál több KM.ert várnak el abirkáktól.
Cimborám annak a márkának egyik nagy bp.i márkakereskedésében dolgozik, amely márka az elmúlt 2 évben a legtöbb auót adta el magyarországon, ennél hitelesebb forrást pedig nincs számomra mint amit ő mesél nekem. Az ő márkaszervizükbe a még garanciális autók túlnyomó része céges és a legjellemzőbbek az évi 40-60ezer km futások, alig van olyan céges autó amelyikben 3 évesen ne lenne 150e km, kivéve a közép és felsővezetők autóit akik inkább irodában ülnek és nem rohangálnak naponta országszerte.
Ugyanez van a mi cégünknél is.
Tehát ha csak a saját szűk környezetből származó infók alapján gondolod hogy az évi 20-30 ezer km sok, akkor sajnos súlyos tévedében fogsz maradni.
Egyébként én csak egy átlagos figura vagyok aki a saját autójával jár be dolgozni, nyaranta egy nagyobb külföldi, plusz havonmta 1-2 kirandulás és ez már évi 30e km jelent, stabilan nagyon sok éva.
Ez a használat azt jelenti,hogy ha minden évben,heti 5 nap használtátok a kocsit,akkor naponta átlag 18km-t tettek meg a kocsival. Ami semmi. Senki se mondta,h ki kell küldeni. Csak aki manapság autót vesz,azoknak a nagy része azért teszi,mert kell a munkájához,család szállításához,stb.
Kár,h homokba dugod a fejed. A hazai használtautók nagy része tekert. Vagy itthon futnak sokat vagy kintről hozzá be,ahol az évi 30ezres futás átlagos alsó határ majdnem.
Nézd meg kérlek,hogy az elmúlt 5-6 évben kik vettek új autókat. Nézz csak körül mennyi Focus kombi van 1.6 dízel vagy benzines motorral,közepes felszereltséggel. Biztosan minden ember fehér kombit vesz magának,mert az dívik nem? Ja igen…azok egytől egyig céges gépek 🙂
A Laguna tényleg jó megoldás, 200 ezer km-ig nincs sok gond vele, van ilyen nálunk.
Pl:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/renault/laguna/renault_laguna_2.0_dci_black_edition-7574611
3,5 milla, 29ezer km
Mi tavaly adtunk el egy 9éves autót 44 ezer km-el. Napi használatban volt egy családtagnál, azzal járt dolgozni és mindenhova, igaz városon belül. Lehet hogy 2 naponta ki kellett volna küldeni az autópályára hogy tekerjen már még bele mert ez így égő…
Nem tudom hogy a hazai használt autó kínálat hány %-a volt eredetileg céges autó, de nem vagyunk olyan nagy gazdasági hatalom hogy itt ennyi cég legyen akiknek kell a munkájához 5-10 autó amiből szinte ki se száll a munkás annyit mennek.
Ja és írta valaki hogy évi 20-30 ezer km az nem számít soknak. Neki üzenem hogy a magyar átlag az 15 ezer km évente, és ebben benne vannak azok a bírkák akik ilyen-olyan ügynökök és az a dolguk hogy járják az országot a termékkel..
Nálad van pont !
Haha … haha… Légyszíves ne haragudj meg, de akkor valszeg Te is azok közzé tartozol akik elhiszik hogy a mondjuk 10 évesen vásárolt dízel kombiban tényleg csak 150.000 km van . Az ilyen ügyfelek kedvéért letezik az óratekergető és szervízkönyv gyártó iparág . A ma magyarországon kaható 2-3 autók min.80% -ban SOKKAL több van mint 60.000 km. Vagy azért mert hazai cégautó volt, ahol évi 30.000-80.000 km mentek vele, vagy azért mert külföldröl is csak a sokat futott autókat lehet olcsón behozni és profittal eladni.
A 8 hangfal baromság, inkább tempomathoz és digit klímámoz kéne ragaszkodni, az viszont biztos, hogy 4-5 misiért én is elvárnám hogy 100e alatt legyen a futás. 3 misi körül 1 éves kombi dízel (125LE) H Astra van már 20e km-rel, nagy utas és csomagtérrel.
Szerintem meg egy 2-3 éves autóban rengeteg az a 60 ezer km. Bőven átlagon felüli használatot jelent ennyi idő alatt, és biztos hogy nyomot hagy az autón, még akkor is ha nem látható dolgokról beszélünk…Ja és van az a mondás hogy másnak a xarját megvenni?Pláne ha a keret 4-4.5 millió? Butaság.
Az valóban 2 literes, lemaradt, javítva.
Egy kolléga mondta, hogy a Focusban elfért egymás mellett a három gyerekülés, mindenesetre köszönet az infóért. És igen, nyilván ki fogják próbálni ők is, mibe mi hogy fér el.
Gyakorlatilag kizártnak tartom, hogy a felsorolt autók közül bármelyikbe beférne hátul 3 gyerekülés. Legfeljebb 3 ülésmagasító. A nem kicsi octavia kombiba max. 2 fér úgy, hogy középen egy 20 kilós valaki ül.
Ilyen igényekkel kizárólag egyterű, abból is olyan, amelyik hátul 3 egyforma üléssel rendelkezik, de olyat is csak szigorú próba után, azaz viszem a 3 ülést magammal.
Helló! Ez simán jó nekik: http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/insignia/opel_insignia_2.0_cdti_cosmo_szervizkonyv-7512853
Mi is ilyesmit vettünk 2011es 3millió500ezerért. Az új ára 7ésfél, 8 milla extráktól függően. Na annyit nem ér! De 3félért jó üzlet.
Ha Scenic érdekel nézd meg az első ülőlapok elég hosszúak-e.
A motortartó bölcső hátsó szilentjei (nem a lengőkaré) nem-e kottyannak? mert az bölcsőcsere ami 150ezer körül csak az alkatrész vagy egyik bontó hirdet hogy legyártatott hozzá a 2 darab 20ezer ha jól emlékszem ennyi volt a régebbi 2004-es típushoz. Van hogy már 100 ezret futott autónál kottyanik, cserélni kellene.
Én csak tempomatost, ESP-s-t vennék belőle ha már… Az elektromos kézifék meg nekem bejött most is jól működik, tetszik, nem akarok faralgatni. 1.5 dci-nél meg kell érdeklődni hogy ennél is érdemes-e főtengelycsapágyat cserélni 100ezer km-enként vagy mikor a vezérműszíj csere esedékes.
8 hangFAL egy autóba? Zenekaruk van és ezzel akarnak turnézni? 😀
És igen, a felsorolásból látszik, hogy nem konyítanak az autókhoz, a cikkíró is meglátta, mi (lenne) okosabb, és mi felesleges…
A kritériumoknak megfelelő használt autók táblázatban az astra 1.7-es sosem volt 165 le-s az a 2 literes lehetett.
Nekem a Peugeotok nem is nagyon tetszenek, meg elég érdekes autók javíthatósági szempontból is, én nem vennék, egy légrugós Citroen C5 viszont bejönne, itt bevállalnám a kockázatot a javításnál meg az 1.6 dízel megfelezett olajcsereperiódussal igaz nem menne 200-at de keveset eszik, nekem bejönne.
Insignia szerintem jók de túl nehezek meg van-e lábtér??, meg az 1.7 dízel őskövület 1.6 meg csak új van ha van még egyáltalán. Astra meg kicsi.
Én ha ennyiért vennék autót egy biztos oka van hogy miért nem Dáciát vennék, az pedig az hogy nem hozza a merev biztonságos kasztni szintet szerintem mert nem erre mentek rá a gyártónál.
Használtat csak biztos valós km-el vezetett szervízkönnyvel, de biztosan leinformálva, lehetőleg márkaszervizből valamennyi garanciával vennék. Ide is hoznék saját szerelőt azaz saját magam, meghallgatni az autót (kéttömegű lendkereket) Dízelnél egyenletes indulás járás leállás.
Aki kitalálta az állapotot veszünk nem km-t az egy nagyon okoskodó ember lehetett, csakhogy egy 200ezret futott autó is lehet újszerű hibátlan járással oválisra kopott hengerrel ha hengerfejes volt korábban pláne, meg ha hidegen tolták neki akkor meg viszonylag kopott gyűrűs olajzabáló is. A turbo meg ráadás.
Valós Km-t kell venni állapottal együtt.
Én 3 gyerekkel ha egyterű kilőve a minél fiatalabb autót nézném kipróbálva a 3 gyerekülés elférését hátul, plusz legyen lábtér mert ha kicsik szeretik kinyújtani ami valószínű és akkor előbbre kell húznod az ülést ha beülsz eléjük maradjon kényelmes vezetői pozíciód.
A Renaultok ezért inkább kilőve, Egy Mondeo jónak tűnik, míg ki nem derül hogy leküldött céges, egy Hyundai i40-et viszont megnéznék, igazán szép autó csk kérdés a dízelük mennyit eszik. A Toyoták nem hozzák azt a megbízhatósági mutatót dízelbe amit elvárnék tehát Avensis bármennyire is nyerőnek tűnik nagyon meggondolnám hogy érdemes-e? , a Honda Accord meg egy érdekes forma, az újabb szép de van-e ennyiért? Persze mind dízelről beszélek.
Skoda, Passat, ilyenek nálam kilőve.
Kisebb méretű autóval nem is próbálkoznék 3 gyerekkel a mai zsúfolt forgalmú országunkba.
Amúgy egy Laguna kombi ha hátul nagyobb lábteret adna és ha 3 gyerekülés elfér hátul meggondolnám.
LEgfeljebb tetőboxot raknék rá ha nyaralni mennénk.
Ford Focusba az biztos, hogy nem fér el 3 gyerekülés!
nekem ilyenem van és most gondolkodom egy használt 4 éves Renault Grand Scenicben, próbáltam, sokkal jobb mint egy kombi!
Bar sokan lenezik a Daciat, ha valoban olyan rosszak lennenek mint amilyenk az 1310 voltak (itt Erdelyben meg a mai napig akad boven 20 ev feletti peldany ami koszoni szepen nem patika allapotu de teszi a dolgat zokszo nelkul) akkor nem venne senki oket es nem dontogetnek a nyugat europai vasarlasi rekordokat, hogy ha ugyis kijon egy full extras (navis, tempomatos,alufelnis stb) kombi logan foleg dizelben (ami ugyebar a Renault jol bevalt 1.5 DCi motorja) es ra adasul meg uj is nem is kerdes, hogy melyiket valasztanam. Es ha csak az elozo generaciot vesszuk alapul nem egy taxi pedany van dizel motrral ami tul van mar a 600,000 km gond nelkul. Az 1.5 DCi motroknal az Euro 3- nal volt gyenge az injektor de az Euro 4-nel ezt mar ki kuszoboltek, az anyagminosegben is nagyott fejlodott az elso generaciohoz kepest, egy szo mint szaz inkabb egy uj Dacia mint egy hasznalt Hyundai stb.
Nem tudom, egy 3 gyerekes családnak, miért kell minimum 8 hangfal egy autóba.
Laguna a megoldás.Nagyon megbizhato,kényelmes,sokat kibir a 3- as.Itthon olcso nagyon hasznàltan.Jo vétel tud lenni.