Dízel furgont hajtasz, de villanyra vágysz? A Peugeot átépíti

Nem kell kidobni a széttaposott dízelt, felújítással kelnek életre a Stellantis kishaszonjárművei

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A gyártók kezdik felismerni az élettartam-növelés fontosságát, ezért egyre több márka kezd gyári felújításba vagy adott esetben korszerűsítésbe.

Az új autók kapcsán most minden a zöldítésről szól, de kevés szó esik a már legyártott autók korszerűsítéséről. A gyártókat dicséretes módon foglalkoztatja a élettartam-növelés, a Renault például külön üzemben újítja fel használt modelljeit, amivel számos új jármű legyártását lehet megspórolni.
A Stellantis ennél is tovább megy, ők a dízel erőforrás helyett elektromos motor építenek az autókba, amivel egy csapásra kedvezmények és eddig elzárt vagy fizetős területek nyílnak meg a használt áru- és személyszállítók előtt. Egyelőre csak a Peugeot Expertet és annak testvéreit (Citorën Jumpy, Opel Vivaro, Fiat Scudo, Toyota Proace) építik át, persze egy '96-os Jumpy-val nem érdemes próbálkozni, csak a jelenleg futó nemzedék kaphat villanymotort. A folyamat olyan szempontból egyszerű, hogy gyári elektromos változat is készül a típusból, így a karosszéria képes befogadni a szükséges alkatrészeket. A 2016 óta futó generáció tagjai között már akadnak sokat futott, elhasznált példányok, amelyek ígyis-úgyis nagyobb javítás után kiáltanak, akkor pedig már érdemes inkább korszerűsíteni.
Hirdetés
Az átalakítás költsége 20 ezer euró (7,6 millió forint) alatt marad, ami még mindig sokkal kisebb összeg mint amennyibe egy új elektromos furgon kerül. Ha ebből levonjuk az egyszer esedékessé váló motor- és váltófelújítás árát, akkor még szebb számot kapunk, nem beszélve azokról a kedvezményekről, amelyek csak a villanyautóknak járnak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?