Az villamosítás olyan kisvállalkozások számára lehet előnyös, akik nem engedhetnek meg maguknak egy új autót
Az új autók kapcsán most minden a zöldítésről szól, de kevés szó esik a már legyártott autók korszerűsítéséről. A gyártókat dicséretes módon foglalkoztatja a élettartam-növelés, a Renault például külön üzemben újítja fel használt modelljeit, amivel számos új jármű legyártását lehet megspórolni.
A projekt egyelőre Franciaországban indul, a használt járművek valamivel kisebb hatótávval bírnak mint a gyárilag elektromos társaik
A Stellantis ennél is tovább megy, ők a dízel erőforrás helyett elektromos motor építenek az autókba, amivel egy csapásra kedvezmények és eddig elzárt vagy fizetős területek nyílnak meg a használt áru- és személyszállítók előtt. Egyelőre csak a Peugeot Expertet és annak testvéreit (Citorën Jumpy, Opel Vivaro, Fiat Scudo, Toyota Proace) építik át, persze egy '96-os Jumpy-val nem érdemes próbálkozni, csak a jelenleg futó nemzedék kaphat villanymotort. A folyamat olyan szempontból egyszerű, hogy gyári elektromos változat is készül a típusból, így a karosszéria képes befogadni a szükséges alkatrészeket. A 2016 óta futó generáció tagjai között már akadnak sokat futott, elhasznált példányok, amelyek ígyis-úgyis nagyobb javítás után kiáltanak, akkor pedig már érdemes inkább korszerűsíteni.
A környezetvédelem szempontjából fontos, hogy minél később kelljen kidobni egy autót
Az átalakítás költsége 20 ezer euró (7,6 millió forint) alatt marad, ami még mindig sokkal kisebb összeg mint amennyibe egy új elektromos furgon kerül. Ha ebből levonjuk az egyszer esedékessé váló motor- és váltófelújítás árát, akkor még szebb számot kapunk, nem beszélve azokról a kedvezményekről, amelyek csak a villanyautóknak járnak.