Ez a hét sem telt eseménytelenül az autósvilágban, íme a mi összefoglalónk
Akik régóta olvassák a heti összefoglalóinkat, azoknak biztosan nem újdonság, hogy az üzemanyagárakkal kezdünk. Ezen a héten ráadásul kimondottan érdekes is a téma, hiszen irányt váltott a tendencia: eddig folyamatosan emelkedtek az üzemanyagárak, míg a héten két csökkenésre is sor került. Szerdán ugyanis
bruttó 12 forinttal csökkent literenként a benzin, míg bruttó 10 forinttal a gázolaj ára. Pénteken tovább folytatódott a mérséklődés, de ekkor
a benzin nagykereskedelmi ára csak bruttó 4 forinttal, míg a gázolaj beszerzési ára bruttó 9 forinttal esett vissza.
Végre elérkezett, amire mindenki várt: csökkentek az üzemanyagárak
Tesztek terén is erősen kezdtük a hetet, a legkisebb BMW SUV dízel változatához volt ugyanis szerencsénk. Az X1 xDrive23d tökéletes utazóautó, méretei ellenére korrektül robusztus külsővel és megfelelően tágas beltérrel.
A teljes teszt ide kattintva érhető el.
Nem a terepképességei, sokkal inkább meglepően jó utazóautó mivolta emelte ki a tömegből a dízel BMW X1-et
Hírek terén legalább ennyire komoly meglepetést okozott a Range Rover és a Range Rover Sport a jávorszarvas-teszten: míg
az előbbi 75 km/órával vissza sem tudott kanyarodni a saját sávja felé, addig
az utóbbit keresztben csúszva kellett ellenkormányozni, nehogy kihajtsanak vele a pályáról. Végül a Range Rover rekordalacsony, 63 km/órával, a Sport változat pedig valamelyest jobb, 69 km/órával tudott a bóják közt maradni, mindkét esetben az elvárt eredmény 77 km/h lett volna.
A konnektoros hibrid Range Roverek rossz értelemben okoztak meglepetést a spanyolok tesztpályáján(Fotó: Youtube.com/km77.com)
Közlekedés terén is történtek érdekességek: amíg Győrben
egy elnézett elsőbbségadás miatt tört össze 5 autó és sérült meg két fiatal, addig
Debrecenben beszakadt a főút egy BMW alatt. Komoly szerencse, hogy nem éppen egy busz járt arra, vagy hogy nem pont a reggeli dugó idején döntött úgy az aszfalt, hogy feladja a küzdelmet a gravitáció ellen. Állítólag a rendszeres csőtörések okozhatták, hogy eltűnt a talaj az útszakasz alól.
Beszakadt az út Debrecenben egy BMW alatt (Fotó: Youtube.com/Cívishír hírportál)
A hét leghosszabb és legrészletesebb cikke
a nagy Golf körkép volt, amelyben minden egyes Volkswagen Golf generáció sajátosságain végigmentünk, majd azt is megnéztük, hogy melyik modell mennyibe kerül, illetve kinek és miért érheti meg 2023-ban. Akár a német márka rajongója vagy, akár nem, mindenképp megéri elolvasnod, hiszen így átfogó képet kaphatsz az európai autóipar egyik legmeghatározóbb modelljéről, ami már lassan 50 éve töretlen népszerűségnek örvend.
Az elsőtől az utolsó Golfig végigjártuk a fejlődést és az árakat
Döntött az Év Autója zsűri is, pénteken kiderült, mely modell viselheti a címet 2023-ban. Legnagyobb meglepetésünkre a Jeep Avenger, a márka első tisztán elektromos, kimondottan Európának szánt crossovere került az első helyre,
a pontszámokról és a többi döntős helyezéséről ide kattintva olvashattok.
A Jeep Avenger több nagy, európai márkának is feladta a leckét az Év Autója győzelemmel
Újdonságokért sem kellett a szomszédba menni,
megérkezett ugyanis hazánkba is az MG HS, bemutatták
a Mazda következő Wankel-motoros modelljét, illetve ismét frissült a Nissan GT-R és modernebb külsőt kapott a
Honda Jazz is.
A hét újdonságai közé tartozik a képeken látható MG és Mazda is
A BMW legkisebb szabadidő-autója után az Opel legnagyobb SUV-ja is járt nálunk, ráadásul konnektoros hibridként. A frissítés továbbra is fantáziátlan, a technika pedig még mindig francia, ám mindezek ellenére is egy jó autó tud lenni ezzel a hajtással a Grandland, főleg a saját mezőnyében, szem előtt tartva, hogy mire találták ki.
A tesztet ide kattintva olvashatod.
Nem érdemes elfeledkezni az Opel Grandlanról sem: nem csak a heti listánk tekintetében, hanem akkor sem, ha egy jó konnektoros hibridet keresel