Kupétetős farral érkezett az Audi Q5 Sportback
Elérkezett az idő, hogy az Audi is képviseltessen egy modellt a kupétetős középkategóriás SUV mezőnyben, megérkezett tehát a Q5 Sportback. A BMW X4 és a Mercedes-Benz GLC Coupe ellenfelének szánt négykarikás modell hasonló receptet követ; az SUV karosszéria praktikumát áldozza be a divat oltárán. A Q5 Sportback tetővonalát hosszan elnyújtva vágták le a hátsó ajtók fölött kezdve, így a far már-már kupésan lejtős. 7 milliméterrel hosszabb az alap Q5-nél, de sem széltében, sem magasságban nem változtak a méretei.
Mátrix LED lámpákkal, OLED hátsókkal és egyedi sportos lökhárítókkal dobták fel
Magasságban és szélességben nem változott, hosszban 7 millimétert nyúlt, csomagtere szűkült
A frissített Q5 új vonásaival érkezett, melyek között teljesen megváltozott formájú első lámpák is szerepelnek. Ezek alapesetben ledesek, az S Line és SQ5 modelleken szériában mátrix LED technológiájúak, ahogy a hátsók is OLED panelekkel világítanak a magasabb felszereltségi szint esetén. Vannak azonban eltérő külső alkatrész is, méghozzá a lökhárítók, melyek az S Line és SQ5 modelleken más vonásokat kaptak, a fényezetlen fekete műanyag betéteken ezüst berakásokkal tették érdekesebbé és a single frame hűtőmaszk rácsozata is más, mint a frissített Q5-ön.
Felszereltsége és extrái azonosak a hagyományos Q5-tel
Ha külsőre nem is változott jelentősen a méret, belül mindenképp. Veszített praktikumából, ami a csomagteret illeti, 40 literrel kisebb, 510 literes, lehajtott ülésekkel pedig 70 literrel kisebb 1480 literes. Az új forma ugyanakkor hatékonyabb légellenállás terén, 0,30-as cW értékével jobban teljesít, mint a hagyományos Q5. Ezen kívül minden elérhető extrájában és felszereltségében megegyezik vele, ahogy motorkínálatában is. 2,0 literes benzines és dízelmotorokkal is elérhető lesz, mindet könnyű hibrid technológia segíti a hatékonyságban. Ezek mellett várhatóan a sportosabb modellekhez 3,0 literes V6-os motor is elérhető lesz 350 lóerős teljesítménnyel, szintén könnyű hibrid rendszerrel. A benzines modelleket duplakuplungos automata váltóval szerelik, míg a dízelek hagyományos automataváltót kapnak.
2,0 literes négyhengeres motorjai mellett 3,0 literes V6-os dízelt is kap