Divatos és takarékos – Renault Clio IV miniteszt
Renault Clio IV 0.9 TCe és 1.5 dCi miniteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Magyar ára még nincs, azt viszont megtudtuk az új Renault Clióról, hogy jól áll neki úgy a színkavalkád, mint a háromhengeres turbómotor.
És amiért ez borítékolható, az elsősorban a nyomokban DeZir koncepciós dizájn. Az előd módosított padlólemezére épített, annál csöppet hosszabb és szélesebb, azonban valamivel alacsonyabb Clio IV köntöse ugyanis igen látványosra sikeredett, már ami a puccosabb felszereltségű kiviteleket illeti. A felelős szakember a Mazdától érkezett, s Laurens van der Acker csapata egy olyan „sportos és szexi” formával rukkolt elő, amelybe mondjuk könnyen belelátható némi Alfa-, Citroën-, Peugeot-, SEAT- vagy Mitsubishi-beütés, de lényeg, hogy trendi, s összegyúrtan-emlékeztetőn is egyedinek titulálható.
Az utastérben is kismillió szín, kárpit és betét közül válogathat az ügyfél. A válogatós, az igényes ügyfél. A Renault illetékesei arra számítanak, hogy a jövő év elejétől puttonyosan is formás kombiként és már turbómotoros, kétkuplungos automata váltós RS sportmodellként is kínált friss Clio nem kevés vevőt fog toborozni az eddig nagyobb kategóriát favorizálók táborából. Márpedig ők tágas utas- és csomagteret, gazdag ellátmányt, kompakt tulajdonságokat, különlegességet is elvárnak, ha már lefelé újítanak…
Renault Clio IV - méret, tömeg
- Hosszúság: 4062 mm (+32 az elődhöz képest)
- Szélesség: 1732 mm (+12)
- Magasság: 1448 mm (-47)
- Tengelytáv: 2589 mm (+14)
- Csomagtartó: 300/1146 l (+ 12/106)
- Saját tömeg: 980 kg (1.2 16v 75, -100 kg)
És mi még az, ami megfoghatja a vásárlót? Az utastér minőségi hatása, egy adag cicoma, s az extrák – mindenekfelett. Nos, a tegyük hozzá, messze nem alap tesztautókban bántó olcsóságszagot nyilván nem orrontottunk. A műszerfal teteje és az ajtó kartámasza részint puha plasztikos, a vezető modern, félig-meddig digitális műszerekről kapja az infókat, fényes fekete zongoralakk, króm és sokszínű betét fokozza a hangulatot a középkonzoltól a kormányon, a váltókulisszán meg a szellőzőkön át az ajtóbehúzókig. A szürkeséget/feketeséget barníthatjuk, pirosíthatjuk vagy kékíthetjük, tessék csak nézni a képeken, hogy színezi a Clio.
Renault Clio IV - műszaki alapadatok
1.2 16v | 0.9 TCe | 1.5 dCi 75 | 1.5 dCi 90 | |
Motor (henger-/szelepszám, hajtóanyag) | 4/16 benzin | 3/12 benzin | 4/8 dízel | 4/8 dízel |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1149 | 898 | 1461 | 1461 |
Teljesítmény (LE/fordulat - 1/perc) | 75/5500 | 90/5250 | 75/4000 | 90/4000 |
Nyomaték (Nm/fordulat - 1/perc) | 107/4250 | 135/2500 | 200/1750 | 220/1750 |
Váltó | kézi/5 | kézi/5 | kézi/5 | kézi/5 |
Végsebesség (0-100 km/h) | 167 | 182/185* | 168 | 178/180* |
Gyorsulás 0-100 km/h (s) | 15,4 | 12,2/13* | 14,3 | 11,7/12,1* |
Kombinált fogyasztás (l/100 km) | 5,5 | 4,5/4,3* | 3,6 | 3,4/3,2* |
CO2-kibocsátás (g/km) | 127 | 104/99* | 95 | 90/83* |
* hosszabb váltóáttételezéssel, alacsony gördülési ellenállású abroncsokkal
[kepallojobb=384350]Jó lesz majd az az EDC... Ez a kézi váltó nem az igazi[/kepallojobb] Motorfronton a pöttöm, csak 898 köbcentis turbómotor a szenzáció a maga három hengerével, 90 lóerejével, 135 Nm-es nyomatékával és gyárilag 4,5 literes fogyasztásával. Start-stoppal, Eco üzemmódban, hosszabb áttételezéssel és alacsony gördülési ellenállású abroncsokon 4,3 az a 4,5, a fránya CO2-kibocsátás pedig megáll 99 g/km-ben. Vagy nem. Kezdetben ez lesz A benzinmotor, a mindegy, csak menjen és sokat azért ne egyen elv követőinek meg a jó öreg szívó ezerkettes a reális alternatíva. A váltó 5 fokozatú manuális. Később egy másik turbós, de négyhengeres blokk is lesz 120 lóerővel, és opcióként EDC kétkuplungos, 6 fokozatú automata váltóval, míg az RS kétliteres szívója 1.6 Turbóvá alakul.
Dízelből kettőn áll a vásár: van az 1.5 dCi, meg még egyszer az 1.5 dCi 75, illetve 90 lóerővel, a réginél fickósabb, akár 220 Nm-es nyomatékcsúccsal. És alap, hogy csökkentett fogyasztással és emisszióval. A legtakarékosabb verzió 3,2 l/100 km és 83 g/km adatai nem annyira életszerűek, mindenesetre mesés számok. Tapsoljuk meg, hogy egyre többen spórolnak tömegcsökkentéssel: nagyszilárdságú fém itt, műanyag ott, 10-zel 45 literesre mérsékelt üzemanyagtank, egyebek = mínusz 100 kiló, tonna alatti önsúly, apad a fogyasztás, a kisebb tankkal is marad a korábbi hatótáv.
Agilisabb hangolást kapott a MacPherson/csatolt lengőkaros futómű, hogy csak elöl van tárcsafék, gyakorlatilag és általában édesmindegy. Az útfekvésnek jót tett a hosszabb tengelytáv és az elöl-hátul szélesebb nyomtáv, a kormányzás egyszerre hiperkönnyű és viszonylag pontos. A váltó közepesnél nem jobb. Sebaj, az Euro NCAP-törésteszt kiválóra sikeredett, amúgy meg az árképzés lesz a perdöntő. Ez ügyben még semmit sem tudni, de nemsokára kiderül, s majd akkor megvitathatjuk, milyen jövő vár a francia és török gyártású Clióra. Azt hallottuk, hogy a Renault a Ford Fiestát, az Opel Corsát, a Peugeot 208-ast és a Volkswagen Polót tekinti fő riválisnak. Drukkolunk.
Szerintem a front-rész elég pocsék lett…
Gratula a Renault-nak! Megcsinálták életük első szép autóját. Már-már komolyan elgondolkodtam azon, hogy be mernék vállalni egyet. Eddig elég ocsmány autókat csináltak, főleg a tíz évvel ezelőtti Twingo, Thalia, Clio, kacsaseggű Megane valami undormány volt. Az emberek 90 %-a érzelmi alapon választ, ha tetszik megveszi, tehát sikeres kisautó válhat ebből a kis verdából. Ez a Clio formailag elismerésre méltó, bár a kis 3 hengeres varrógépmotor nem lehet élménydús. Engem kiráz a hideg a 3 hengeres konstrukciótól, bár a környezetvédelmi normák szigorodása erre kényszeríti a gyártókat. A kis kihegyezett turbós benzinesek megbízhatóságáról és élettartamáról majd akkor lesz érdemes beszélni, ha már futottak legalább 300 ezret. Ha ennyire tör előre a downsizing, akkor a 308-as Peugeot átadja a nevet a BMW-nek, ha abba is beteszik a 800-as motort! 🙂
Igen , van rá esély , hogy 100000 km-ig tartósak lesznek , aztán várja őket a nagyolvasztó !!
Hátha tartós motorok lesznek, ha már nem erősek, ettől 10 lóval többet kéne tudniuk…
Dícséretes, hogy nem dögnehéz! Végre rönyóék is rájöttek a mazda példáján …