Diszkontmodellként támasztja fel a régi Golfokat a Volkswagen
Két év múlva jönnek az olcsó Volkswagenek
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Volkswagen is megcsinálja a maga Daciáját, terveik szerint 2014-ben léphetne piacra az egyelőre még névtelen márka.
A BMW múlt heti bejelentéséhez hasonlóan a VW csoport is kiadta 2012 első 9 hónapjára vonatkozó eredményeit, melyekből kiderül, hogy az idei év eddig sokkal jobban alakult számukra, mint 2011 azonos időszaka. Az akkori 6,11 millió kiszállításhoz képest idén 6,71 millióig jutottak, ami 9,7%-os növekedést jelent. Különösen jó eredményeket értek el Közép- és Kelet-Európában, Észak-Amerikában és az ázsiai piacokon, ezzel szemben Nyugat- és Dél-Európát visszahúzták a visszaeső ír, spanyol, portugál és görög piacok. Az euróválságra az idei évre kitűzött értékesítési célok 140 000 járművel történt csökkentésével reagált a konszern, s mivel az előrejelzések még a következő 2 évben sem számolnak jelentős fellendüléssel, úgy döntöttek, hogy az előre menekülést választják megoldásként. Tervük hasonló ahhoz, amit a Renault hajtott végre a Daciával, azaz korábbi modelleik alapjaira építkezve szeretnének egyszerű, olcsó autókat piacra dobni. Többek között a 4. generációs Polo PQ24-es és az Golf V-öt alátámasztó PQ35-ös padlólemezeket szemelték ki alapnak, ezekre építkezve dobnának piacra limuzint, kombit és buszlimuzint, sorrendben 6000, 7000 és 8000 eurós alapárakon.
Az olcsó VW-ket az első légzsákokon és az ABS-en kívül nem nagyon szerelik fel extrákkal, hogy alacsonyan tartsák a költségeket és az alapárat, de azért légkondi, hifi, s más apróságok szerepelnek majd az opciós listán. Motorjaik teljesítik az EU6-os előírásokat, de a formatervek egyszerűek lesznek, hogy a karosszéria-elemek egyszerűbben és olcsóbban legyenek gyárthatók, mint például az új Golf VII esetében. Döntést valamikor év vége fele hoznak a legkorábban 2014-ben piacra lépő diszkontmárka létrehozásáról, mely a fent említett háromféle autó mellett valószínűleg egy 4-4,2 méter hosszú kompakttal is előrukkol majd. A Volkswagen nem aggódik amiatt, hogy új márkája rossz hatással lesz meglévő modelljeinek eladásaira, mivel ezekkel a típusokkal teljesen más vásárlókat céloznak, mint a prémium minőségre hajtó Volkswagen-vevők.
A Trabantot szeretnék ujjá éleszteni! Mind kettő népautó silány minőséggel, de prémium kategóriába sorolják mert német!
Lehet, a VW a Mercedes prémium változata!:)
“de a formatervek egyszerűek lesznek, hogy a karosszéria-elemek egyszerűbben és olcsóbban legyenek gyárthatók”
Nem mintha eddig a fócvágen agyon lett volna formatervezve….főleg ez a Golf vonal.
Hát azért nem mondanám, hogy erős mert, a Magyar utakon több új VW-t látni mint, Skodát.
Nekünk is volt Skoda 6 évig, de nem vált be 110.000 km alatt annyi baj volt vele, hogy inkább becseréltük egy új Jettára (ez 2007-ben volt). De, nem tudom milyen az új Skoda, hogy mennyire stabil a gép, mennyit változtattak rajta.
A Skoda lett volna, annak is indult 20 éve… Azóta a Skoda a konszern első számú sikertörténete lett, akaratlanul építettek fel vele egy nagyon erős brandet, ami mostanra már házon belül a VW és az Audi erős konkurenciája lett.
Ez a diszkontcég véletlenül nem a Skoda? Onnan már biztos el fognak csalni néhány vevőt.