Diszkó lett a Freelander utódja: Land Rover Discovery Sport

Land Rover Discovery Sport: hivatalos képeken és videón a Freelander-utód

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Freelander, vagy amerikai nevén, az LR2 utódját már a párizsi bemutató előtt megmutatták az angolok. Menő lett a Discovery Sport!


A most leleplezett Discovery Sport a megújuló és kibővülő Discovery sorozat első darabja. A nagyobb modellből nemsokára jön az ötödik nemzedék, a kisebb, de szintén akár hétüléses Discovery Sport meg a két generációt megélt Freelander SUV utódja. A Discovery családban lesz egy további, a két eddig megismert közti modell is, de ez még a jövő zenéje. A kompakt luxus SUV szegmens új versenyzőjét a kategóriatársak, az Audi Q5, a BMW X3 és Mercedes-Benz GLK mellé állítva érthetjük meg leginkább. A Land Rover hozzájuk képest kiemelkedő terepjáró tulajdonságaival több, és a megnőtt harmadik szériás brit SUV 5+2 üléses utasterével is rálicitál a németekre.
Hirdetés


A Land Rover Discovery Sport tengelytávja 2741, hossza 4590 mm. Utóbbi 91, a tengelytáv 80 mm-rel nagyobb a korábbinál, így nőhetett a beltér is. A kétüléses leghátsó sor öt centivel kerül magasabbra, mint a középső, így az ott ülőknek is juthat némi kilátás előre. A második sor természetesen 60/40 arányban dönthető, de 16 centis úton tologatható is, így ha úgy akarjuk, hatalmas lábteret nyerhetünk, de így lehet növelni a csomagtartó méretét is.

A Discovery külseje egyszerűbb, mint a tanulmánymodellé volt, de ez előnyére vált. Amit abból megtartottak, az az egykori Saab 9-5 kombi C-oszlopának egy az egyben másolata, ami így mint modern LR stíluselem, nem is olyan rossz. A beltér is az Evoque-éra emlékeztet, kevés újdonságot hoz. Van benne 8 colos érintőképernyő és minden mai szórakoztató szolgáltatás, fedélzeti wifi, navigáció és hangvezérlés az egyes funkciókhoz. A Disco Sport - ez lesz várhatóan a beceneve - alapját az Evoque átdolgozott padlóváza adja. A karosszériában van nagy és extra nagy szilárdságú acél mellet bóracél és alumínium is. A szervokormány elektromos, a hátsó felfüggesztés oldalanként teljesen független, multilink rendszerű.

A Discovery Sport legnagyobb előrelépése az előd Freelanderhez képest a modern vezetéssegéd rendszerek megjelenése. A Discovery Sporthoz elérhető lesz a sávelhagyás figyelmeztetés, az automata vészfékező rendszer, a táblafelismerés és a vontatásasszisztens is, hogy teherbíró-képessége maximálisan kihasználható legyen. Motorkínálatában az Evoque-ból ismert egységek sorakoznak, köztük a 2,0 literes turbós benzines 240 lóerővel és már a 9 fokozatú, ZF gyártmányú automata váltóval, Haldex-kuplungos összkerékhajtással. Szinten négyhengeresek lesznek a 2,2 literes dízelek, amiket inkább Európának szán a gyár. 150 és 190 lóerővel, akár csak fronthajtással és alapáron hatfokozatú kézi váltóval lehet majd ezeket megrendelni. A legtakarékosabb és legszolidabb szén-dioxid kibocsátású verzió a jövőre megjelenő eD4 dízel lesz, ami fronthajtással - kisautós - 119 g/km CO2 kipufogásával üzemelhet.

Bár nem terepjáró, hanem egy mindenes családi autó, de a név mégis kötelez, differenciálzár, de akár összkerékhajtás nélkül is mindenhol el fog tudni menni a kicsi Discovery, ahova tulajdonosai - várhatóan - beviszik. Szabad magassága 212 milliméter, első terepszöge, 25, a hátsó 31, a középső meg 21 fokos. Dőlésszögből 45 fokossal is megbirkózik, a terepjáróképesség az első lökhárító alsó felének eltávolításával könnyen növelhető. Vízben is tesztelték, de a leendő tulajok feltehetőleg nemigen használják ki majd ki gázlóképességét a lakóparki felhajtókon. A Land Rover Discovery Sport hivatalos bemutatója a Párizsi Autószalonon októberben esedékes, részletes műszaki adatait vélhetően már korábban megismerhetjük.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 03:22
    Permalink

    “kategóriatársak, az Audi Q5, a BMW X3 és Mercedes-Benz GLK mellé állítva érthetjük meg leginkább”. A versenytárs inkább az X3 Q5 és XC60, ha már három kell. Méretben GLK ellen inkább az evoque indul. Talán majd a GLK utódja ide fog kerülni, mert a GLA miatt feljebb pozicionálják azt.

    Egykébbként már nagyon hiányzott a Freelander utódja…

Vélemény, hozzászólás?