Dinamikus igavonók – kombik 200 LE felett, 2 millióért
Piaci körkép: izomkombi 2 millió forintért
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A pakolás és menés kényszere gyakran esik egybe, a sok cuccolás önmagában is fárasztó, s még csak az út kezdetét jelenti. Jó, ha van erő.
Van az úgy, hogy menni kell. Van úgy is, hogy pakolni kell. És e kettő sokszor egybeesik, pakolni is kell, menni is kell. És sokan vannak, akiknek ezeket gyakran kell megtenniük, ráadásul az sem mindegy, mennyi idő alatt érnek céljukhoz. Ez az ő piaci körképük.
Emlékeznek még az Octavia RS kombi használttesztre? Az ott egyidejűleg szívvel-ésszel meghozott választás volt, a munkához szükséges praktikus kombiságot egészséges, hajtástól nem befulladó, hanem azt éppen hogy lelkesen fogadó kétliteres turbóval édesítette a vevő, így nem csak céljának megfelelő, hanem sok örömöt adó autót sikerült választania. Mostani piaci körképünk kiindulópontja is hasonló, azzal a különbséggel, hogy akkori emberünkkel ellentétben nem 3,5, hanem csak 2 millió forintot szánunk a vásárlásra. Átlagéletkor, azaz 12 év fölé nem megyünk, vagyis 2000 utáni, legalább 147 kW (200 LE) teljesítményű, klímás, magasra táruló hátsó ajtóval ellátott kombit keresünk érvényes magyar okmányokkal.
A találati lista több mint ígéretes, színes, mint a karneváli forgatag. Található rajta amerikai, francia, japán, német és svéd autó, 4-5-6-8 henger, soros, boxer és V elrendezésben, kompresszorral, turbóval és sima szívóként, sőt a furfangos hirdetőknek hála, pár terepjáró is beszivárgott a sokaságba: ebből a körből biztosan mindenki talál valami kedvére való ínyencséget. Rossz választás nincs, illetve valamilyen szempontból mindegyik vonzó, csak attól függ, kinél mitől ered el a könnyek csatornája.
Az a lényeg, hogy minél több cuccot nyeljen el? Vagy, hogy több száz kilométer után is stramm derékkal szálljunk ki kávézni? Vagy vízben, sárban, hóban se kelljen soha zavarba jönnünk? Esetleg hegyi szerpentinen szeretnénk fülig érő szájjal üvölteni, hogy banzáj!, miközben kettőt visszagangolunk kanyar előtt? Aztán egy kis presztízs nem kéne-e? Ahány ház, annyi szokás, ahány vezető, annyi igény, úgyhogy tényleg csak az lehet döntő, milyen korban, érettségi fokon, céllal és háttérrel szeretnénk a két milla popsijára paskolni.
200 lóerőnél erősebb, 2 millió forintnál olcsóbb és 12 évnél nem idősebb kombik
Modell | Évjárat | Teljesítmény (LE) | Futott km | Vételár |
Audi A6 Avant 2.7 V6 T quattro | 2000/10 | 250 | n.a. | 1 290 000 |
Audi A6 Avant 2.7 V6 T quattro Tiptronic |
2001 | 250 | 230 000 | 1 590 000 |
Audi A6 Avant 2.7 V6 T quattro Tiptronic (7 ülés) |
2003/7 | 250 | n.a. | 1 999 000 |
Audi A6 Avant 2.7 V6 T quattro Tiptronic |
2001/1 | 250 | 235 000 | 1 499 000 |
BMW 530i Touring Automata | 2000/7 | 231 | 377 000 | 1 490 000 |
Chrysler PT Cruiser 2.4 Turbo Limited (benzin+LPG) |
2004/1 | 223 | n.a. | 1 950 000 |
Citroën C5 Break 3.0 V6 Automata |
2002/1 | 207 | 216 000 | 690 000 |
Ford Mondeo Turnier ST220 |
2002/9 | 226 | 192 000 | 1 880 000 |
Range Rover 4.6 HSE | 2001/7 | 226 | 175 968 | 1 495 000 |
Mercedes-Benz C32 AMG T | 2002/2 | 354 | 195 000 | 2 000 000 |
Mercedes ML 320 | 2003/5 | 218 | 164 300 | 1 890 000 |
Mercedes ML 55 AMG | 2000 | 347 | 226 000 | 1 990 000 |
Mercedes ML 55 AMG | 2002/2 | 347 | n.a. | 1 999 000 |
Opel Astra G OPC Caravan | 2003/7 | 200 | 185 000 | 1 690 000 |
Renault Laguna kombi 3.0 V6 Automata |
2001/11 | 207 | 196 000 | 829 000 |
Renault Laguna kombi 3.0 V6 Automata |
2002/7 | 207 | 107 500 | 999 000 |
Renault Laguna kombi 3.0 V6 Automata |
2006/9 | 207 | 142 000 | 1 790 000 |
Saab 9-5 2.3 Aero Turbo | 2001/1 | 230 | 198 500 | 1 200 000 |
Saab 9-5 2.3 Aero Turbo | 2004/7 | 250 | 201 500 | 1 690 000 |
Saab 9-5 2.3 Aero Turbo (benzin+LPG) |
2004/3 | 250 | 165 000 | 1 400 000 |
Seat Cordoba Vario 1.9 PD TDI | 2000/5 | 201 | 172 000 | 999 000 |
Subaru Forester S Turbo | 2000/11 | 205 | 211 314 | 1 789 000 |
Subaru Impreza WRX Sportkombi |
2002/1 | 218 | 180 000 | 1 900 000 |
Subaru Impreza WRX Sportkombi |
2002/7 | 218 | 130 000 | 1 790 000 |
Volvo V40 2.0 T4 | 2001 | 240 | 163 000 | 1 749 000 |
Volvo V70 2.4 T AWD Automata |
2001/5 | 200 | 160 000 | 1 380 000 |
Volvo V70 2.5 T AWD | 2003/6 | 209 | 308 000 | 1 560 000 |
Volvo V70 2.3 T5 Geartronic |
2000/12 | 249 | 197 000 | 1 700 000 |
Volvo XC70 2.5 T | 2004/8 | 209 | n.a. | 1 999 000 |
Volvo XC70 | 2002/1 | 209 | 189 554 | 1 799 000 |
Volvo XC70 2.4 Automata |
2002 | 200 | 232 000 | 1 799 000 |
Volvo XC70 2.5 T | 2001/10 | 209 | 189 800 | 1 999 000 |
Volvo XC70 2.4 | 2000/11 | 200 | 190 000 | 1 799 000 |
Volvo XC70 2.4 Automata |
2000/11 | 200 | 174 000 | 1 960 000 |
Volvo XC70 2.5T Automata |
2001/10 | 209 | 189 695 | 1 998 000 |
Volvo XC70 2.5T | 2004/8 | 209 | n.a. | 1 999 000 |
Volvo XC70 Ocean Race (benzin+LPG) |
2002/11 | 200 | 176 000 | 1 990 000 |
Kopásállósági szempontból a C5 nem örvend a legjobb hírnek, de ha véletlenül épp egy megkímélt példányról van szó - a 10 év és 216 000 km nem ezt valószínűsíti - komfortjával és főképp 563 literes puttonyával jó is lehet. A Laguna hátuljába közel 100 literrel kevesebb fér (475 l), viszont azonos paraméterekkel rendelkező motorjához csatolt ötfokozatú automatájával biztosan jobb fogyasztás érhető el, mint a C5 négygangosával. A lista ezen józan halmazába tartozik még az ugyancsak bőséges, 540 literes hátsó űrméretet garantáló Mondeo 226 lóval és ötfokozatú kézi váltóval, bőrrel, xenonnal, vagy az alig 9 éves Astra OPC, mely hat manuálisan kapcsolható fokozattal és 2 literes, négyhengeres turbómotorjával valószínűleg olcsóbban hajtható, mint a kék oválos versenytárs.
Ha azonban Ön azok közé az emberek közé tartozik, akik értékelik a stílusos, menő kocsikat elérhető áron, akkor minden bizonnyal nem bánja, hogy a csinos formájú, de csak 410 liter körüli poggyászterű V40 T4 előző tulaja Heico chiptuninggal 240 lóerőre növelte szeme fénye teljesítményét. Az 1,9-es TDI Cordoba is utólagos teljesítmény-növeléssel juthatott fel a listára, ennek ugyan apró a csomagtere (390 l), de hosszú hatodik fokozatának köszönhetően városon kívül visszafogott fordulatszámmal takarékoskodhatunk.
Végére maradt az állomány igazán izgalmas része. Ki ne venné szívesen magára egyszer az AMG-jelvényt, a 354 lóerős C32 T a csapat legerősebb tagja, annak, aki sokat jár az autobahnon, egyértelműen ez a legjobb választás. A téli sportolóknak, gazdáknak, vadászoknak - azaz mindazoknak, akik gyakran letérnek az aszfaltozott utakról - a maradék, zömében összkerékhajtású autók közül javasoljuk a választást. Bátraknak való az Audi Allroad - amíg működik, minden öröm és boldogság, de amikor az elektromos berendezések elkezdenek rakoncátlankodni, vagy tönkremegy a turbó, netán megadja magát a légrugó, akkor bankszámla legyen a talpán, amelyik tartja a lépést a szerviz által kért összegekkel.
A Volvo XC70 tágas, de elég unalmas választás, és ha szervizköltségekre kerül a sor, itt sem számíthatunk semmi jóra. A kínálat resztlije két irányba mutat. Mindkettő a Fiastyúk csillagképet viseli hűtőrácsán. Egyikük a kombiként, sőt sportkombiként jelzett Subaru Impreza WRX - ki ne szeretne ilyet birtokba venni legalább rövid időre - másik pedig a szintén gyönyörűen bugyborgó hangú boxerrel hajtott, de kevésbé dinamikus futóművel alátámasztott Forester. Egyik sem emelkedik ki a kínálatból, ha a raktér méretét nézzük - 356 vs. 430 liter - de fickós viselkedésű, élvezetesen vezethető, megbízható autók, annyi szent.
jaa ha tudsz egy töretlent 150000km 2 milla alatt szóljálmár
kösz
Hát ha már az audit lehúzzuk a szervizköltségeivel nagyon kíváncsi lennék, hogy látott-e már a cikk írója egy alapvető saab alkatrész árat!!
Illetve ez az oldal is nagyon jó még:
[b]http://www.mobile.de/[/b]
Tisztelt Szerkesztőség!
Az egyes piaci körképek elkészítéséhez azt javasolnám hogy ne csak a hazai használtató kínálatot vizsgálják, hanem tegyék egy kicsit populárisabbá kiegészítve azt mondjuk a német nyelvterületről származó kínálattal. Sokakat foglalkoztat a Németországból történő autóbehozatal, és sokak esetében vannak jelentős nyelvi korlátok is.
Ehhez az alábbi oldal használatát javaslom: [b]http://www.automobile.de/[/b]
Itt a kínálat is minőségibbnek hat.
Sajna az Alfa 159 SW még túl drága ide 2.4 JTDm 20v 200 LE
93 as saab kombik miért maradtak ki? azok is elég jó kis gépek chippelve
2006 tól a krómszemű aerók már 260 lovasak !!!!! tehát 2002 előtt 230 ló 2002től pedig 250 ló és 2006tól 260 ló!!!
Azért egy 328i Touring sem rossz 193 pacival, igaz az nem 200 feletti:)
Egy Forester Turbo eléggé sleeper-es 🙂 lehet vele játszani. Vagy egy 2.2 dízel ST Mondeo. 400Nm már elég jót tol 🙂
hmmmm…Mondeo ST….