Díjnyertes téli gumiját váltja a Michelin, itt az Alpin 5

Napraforgóolajjal és temérdek újítással jön a Michelin Alpin 5

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Évi 622 millió eurós költségvetéssel és 6600 alkalmazottal fejleszti abroncsait a Michelin. Legújabb téli gumijuk az Alpin 5.

Évi 622 millió euró felfoghatatlanul sok pénz, ha jól számolok, közel 193 milliárd forint. Na jó, nem is olyan nagy összeg ez, örülnénk például, ha az éves (államháztartási) költségvetési hiány csak ennyi lenne, de már tavaly év végén, a tervezésekor is több mint ötszöröse volt, és akkor még 296,9 forintos euró árfolyammal számoltak a honatyák. Hagyjuk is ezt, az viszont tény, hogy a Michelin nem kispályásan fejleszt, s az is, hogy a hazai abroncspiac akkor is jelentős, ha az autógumikat sem olyan ütemben cserélgetjük, ahogyan kellene. Miért is? Mert durván 3 millió személyautó, 12 millió abronccsal fut útjainkon, ha mindegyik ideálisan és ajánlottan téli gumival is rendelkezne, azokat 5 évente cserélnék a tulajok, akkor csak téliből évi 2,4 millió darab kellene elfogyjon. Ezzel szemben a teljes hazai személyabroncs-piac 2,25 millió példányos. Egyre elterjedtebb ugyan a számos országban már kötelezően előírt téli gumi, de az autósok zöme még nem feltétlenül cserélteti azt ajánlott sűrűséggel.
Hirdetés
Ennek ellenére itthon a téli abroncsok piaca a jelentősebb. Ennek két oka is van: az új autók jellemzően nyári gumikkal érkeznek, tehát azokra külön csak télit kell venni. Illetve az is igaz, hogy míg egy nyári gumi akár 2-3 mm-es profilmélységgel is használható (kompromisszumosan), a téli 4 mm alatt sem mondható annak, s már 5 mm alatt sem az igazi, valamint korosodása is jobban érezhető. Kis abroncspiaci kitekintésként érdekes még, hogy a hazai vásárlók 36%-ban prémium, 29%-ban középkategóriás és 35%-ban budget kategóriás, "költséghatékony" gumit vásárolnak. A prémiummárkák vásárlói sokszor szintén költség okokból döntenek a drágább abroncsok mellett, felárukat hosszabb élettartamuk is bőven kitermelheti, egy elkerült baleset vagy koccanás pedig fokozottan.
A Michelin felmérése szerint a hazai vevők alacsony fogyasztást hozó és tartós abroncsként tekintenek a Michelinre, ezért a márka népszerűnek is számít. És a tesztek szerint is jónak, eddigi téligumi-tesztjeinken kivétel nélkül első helyen végzett az Alpin A4, amit most az Alpin 5 vált. Nem elírás, nem csak modellt, elnevezést is váltott a Michelin. Az Alpin 5 először a legnépszerűbb 15, 16 és 17 colos méretekben érkezik, amelyik méretből idén jön Alpin 5, abból már nem lesz Alpin A4 (legfeljebb az autómárkák számára külön jelöléssel készített szériák), a teljes 15, 16 és 17 colos kínálatból jövőre fog kifutni az A4.
A gyáriak szerint az abroncs új - napraforgóolajat is tartalmazó - keverékével, annak új bekeverési rendszerével, 12%-kal több blokkjával és 16%-kal több lamellájával elsősorban havas, jeges és nedves úton lett jobb, szárazon pedig ugyanazt tudja, mint az Alpin A4. A Michelin kiemeli, hogy úgy tudja javítani abroncsainak egy-egy jellemzőjét, hogy közben a többit nem rontja. Érdekes amúgy, hogy pont a száraz jellemzőket nem turbózták, ugyanis a prezentáción ki is emelték, hogy a legtöbb téli baleset is száraz úton adódik, esőben és hóban óvatosabbak az autósok. De hozzátehetjük, sokan még mindig úgy gondolkodnak, hogy száraz úton nincs is szükség téli abroncsra, ezért akkor nyári gumis autóval is útra merészkednek. Pedig a nyári gumi már csupán a hőmérséklet lecsökkenése miatt is veszít képességéből, alacsony 7 Celsius fok alatti hőmérsékletre a télieket optimalizálják. Ó, és még egy tévhit: a csak városban autózóknak nem is kell téli gumi? Folyamatos megállás, elindulás, irányváltás - nem csak az autó, a gumi is nagyobb terhelést, több vészhelyzetet kap városban, mint autópályán. Igenis szükséges tehát az évszaknak megfelelő abroncs!
És jó téli gumi a Michelin Alpin 5? Sanszosan, hiszen a címkén is mutatott nedves úton fékezhetősége a C-s Alpin A4-esénél jobb, már B-s. Gördülési ellenállása alacsony, az ADAC által jól lepontozott zajszintje pedig a népszerű 205/55 R16 méretben 68 dB(A), amivel a jobbak közé tartozik. Amúgy forgásirányos, szimmetrikus mintázatú, s az Alpin A4-est alapvetően változatlan áron váltja. Mi kellhet még? Az, hogy magunk is kipróbálhassuk. Lehet, hogy sokan utálni fognak miatta, de várom a hideget.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 02:11
    Permalink

    Kell a téli gumi szerintem is, DE örületesen nagy butaság ez a 7 fok, mert száraz, vagy nedves úton IS jobban tapad a nyári gumi 7 celsius fok alatt is, ezt már több teszben bebizonyították, ahol a téli gumik mellett volt egy nyári gumi is a tesztben.
    Viszont amiért a téli guminak van jogsultsága az a téli körülmények, tehát havas, jeges út, ahol óriási az előnye, és ezért megéri, de a 7 fok az marketing duma, hogy a sok ostoba akik nem tudják hogy mikor cseréljenek gumit, nos azoknak jó iránymutatás.

  • 2017.10.29. at 02:11
    Permalink

    Kell a téli gumi párti vagyok. En is letekerek évi 50-70 ezer km-t. Sok autót elhasznaltam.Az utóbbi 30 évben nem sok balesetet okozzam, az is “csak” koccanás volt. Ennek ellenére minden évben az első hó alkalmával kimegyek csúszkálni.

  • 2017.10.29. at 02:11
    Permalink

    Ha valaki akarja, akkor megérti mit akartál mondani!
    Itt nem akarják megérteni, mindenki hülye aki nem használja és gyilkos!

    Az nem számít, hogy nem tudnak vezetni! Ha, téli gumival ölsz meg valakit az teljesen más mintha nyárival!
    Az elfogadott dolog ha télen télivel, nyáron nyárival balesetezel.

    Egy “Lexikon huszár” belinkelt egy balesetet valamelyik oldalra, amiben az volt, hogy egy 23 éves tapasztalatlan kölyök halálos balesetet okozott, és azzal magyarázták, hogy az egyik gumi más mintájú volt mint a többi! Aki még nem vezetett autót talán elhiszi.

    Ettől függetlenül én is azt mondom, hogy mindenki használjon téli gumit mert biztonság érzetet ad azoknak akiknek nincs “szerencséjük”!

  • 2017.10.29. at 02:11
    Permalink

    Egy szóval nem mondtam hogy hülyeség! AZT MONDTAM: A téli gumi jó dolog,de ha egy balek vezet tök mind1 sokan láttunk szakadó hóban a havas uton 80-90km/h-val elözgető luxus kocsikat mert azokra ugye nem vonatkozik a fizika törvényei… A másik amit mondtam jó lenne a tanulókat elvinni egy tesztpályára ahol erezhetik,kipróbálhatják milyen az ha megcsúszik a kocsi.

  • 2017.10.29. at 02:11
    Permalink

    Ézen nem fogok veled vitatkozni. Tömeggyilkosok sok esetben, akárhogy is magyarázod. Az eredmény az érdekes, az oda vezető utat majd elemzik a szakértők, meg a bíróság. Kb. ennyit erről.
    A tesco dumádat meg hagyd, mert demagóg, régen nem foglalkozom már ilyenekkel.

    Légy szerény és adj hálát az őrangyalodnak, hogy eddig vigyázott rád, de mindenek előtt ne dumáld meg, ami nyilvánvalóan hülyeség.
    No meg arról beszélj, amit fölvetettél, ne másról.

  • 2017.10.29. at 02:11
    Permalink

    Van par nemet kollegäm, akik 100 kmröl ingäznak. Azaz munka miatt kb 48-50ekm-t vezetnek. Plusz nyaraläs, csaläd lätogatäs orszäg mäsik felen, összejön az evi 60-70e. Ök is profik, ezek szerint, azaz nem, mert felteszik a teli, ha reggelente tartosan 7 fok alatt van. Szolok nekik, hogy Pistvän üzeni, hogy hülyeseg…

  • 2017.10.29. at 02:11
    Permalink

    Tudod sokszor,szinte miníg időre mennek,esetleg nem tartották be a pihenőt,műszakilag nem megfelelő a kocsi,vagy kamion,elalszanak vagy csak éppen olyan helyzetbe kerülnek amit egy személyautóval gond nélkül “kikerül,vagy megállsz” de 40 tonna nem úgy áll meg mint 1,5tonna. Sokkal több az autóbalaeset mint a kamion,másrészt ha azok a szemét kamionok nem lennének nem lenne a tescoba felvágott,meg nem lenne miröl kommentet irni.

  • 2017.10.29. at 02:11
    Permalink

    Egy valamit mondhatsz el: hogy eddig szerencséd volt.

    Ül jó pár kollégád tömegszerencsétlenség okozásáért. Ők is mind hozzád hasonlóan remekül vezettek.

    Több szerénységet Pista, kétféle sofőr van: aki okozott már bajt, meg aki fog.

  • 2017.10.29. at 02:11
    Permalink

    Van mitől,alig 20 éve vagyok nemzetközi sofőr évi 50-60ezer km-t vezetek Európában. Talán elmondhatom,hogy tudok vezetni. De ha 3 mondatból leszűrted ,hogy egy okostojás vagyok akkor te fasza gyerek vagy.

  • 2017.10.29. at 02:11
    Permalink

    Apa kezdőőőőőődik!!!!!!!!!!!!!! Most ezt fogja fosni a tv-meg a net is hogy 7 fok alatt téligumi. Na akkor én multhéten 6 fokban indultam el nyári gumival kockáztatva az életem,és másik életét,de nem volt gond Pesten már 9fok volt reggel minden happy lett úgy tapadtam hogy ihajjj! VEZETNI KÉNE MEGTANULNI ESETLEG!?!?!? A tanuló vezetőket miért forgalmi akadájnak tanítják? miért nem tanítják meg NORMÁLISAN vezetni? Esetleg egy zárt pályán megcsúszni,megpördülni,hogy érezzék milyen amikor gebasz van,és nem csak beleállunk a fékbe mint a hülye…

Vélemény, hozzászólás?