Diétával vált gyorsabbá a Lotus Exige

51 kilót ledobott magáról a Lotus Exige Sport 350

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Jelentős súlycsökkentést sikerült elérni a Lotus Exige modellnél, ami ennek köszönhetően gyorsabb lett, még nagyobb élmény lesz vezetni.


Manapság a legtöbb gyártónál minden egyes modellfrissítéssel együtt jár a motorok teljesítményének növelése. A Lotusnál másképp gondolják ezt a mérnökök. Az Exige esetében a V6-os 3,5 literes kompresszoros motorhoz nem nyúltak, teljesítménye maradt a korábbi 350 lóerő, forgatónyomatéka pedig 400 Nm. Ugyanakkor több helyen is sikerült néhány kilót lefaragni a tömegből, melynek végeredménye 51 kg mínusz lett. Ebből még további 5 kg faragható le, amennyiben kovácsoltvas felniket rendelünk.
Hirdetés

A V6-os ereje hatgangos kézi váltón jut el a hátsó kerekekig, a 0-100 km/órás sprint mindössze 3,9 másodpercet vesz igénybe, a végsebesség 274 km/óra. Lehetőség van automatával is rendelni az Exige Sportot, ebben az esetben 0,1 másodperccel javul a 0-100-as gyorsulás, a végsebesség ugyanakkor lecsökken 261 km/órára. Fogyasztásban szintén az automata a nyerő, 9,4 literrel megelégszik 100 kilométeren, míg manuális társának 10,1 literre van szüksége ugyanekkora távon.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

3 thoughts on “Diétával vált gyorsabbá a Lotus Exige

  • 2017.10.28. at 09:56
    Permalink

    Nem festem, sajnos vannak arra utaló jelek, hogy nincs minden rendben a házuk táján:

    [url]http://www.logisztikama.hu/2014/09/ujraszervezi-magat-a-patinas-brit-autogyarto-a-lotus/[/url]

  • 2017.10.28. at 09:56
    Permalink

    Nagyon komoly egy járgány, igazi elképesztő technika és mégis, szembe mennek a trendekkel. Ne fesd az ördögöt a falra, szerintem a Lotus köszöni jól van 🙂 amúgy az Esprit nekem is hatalmas kedvenc.

  • 2017.10.28. at 09:56
    Permalink

    Nem hallunk túl sokat erről a cégről, remélem, nincsenek gondjaik – bár lehet, hogy a Proton nem a legjobban menedzseli a céget. Sokkal nagyobb hírverést várnék a Lotustól – valahogy azt érzem, hogy a „veszélyeztetett fajok” közé tartozik. Nagy kár lenne érte – bár nekem az Esprit az örök kedvencem.

Vélemény, hozzászólás?