Metálnarancs színben pompázik a Mountiaq, sorozatgyártásról egyelőre nincsenek hírek
A Skoda paletta SUV részlegének csúcsán elhelyezkedő Kodiaqból különleges modellt faragtak, melynek már neve is van: az egyelőre egy példányban létező pickup Mountiaq névre hallgat. Az SUV láz a pickupokra keresletére is hatással van, így nem lenne rossz húzás a népszerű Kodiaqból egy skodásan jó ár-érték arányú platós változat piacra dobása. Jelenleg erről persze még szó sincsen, a jövő hónapban csupán a koncepciómodellről rántják le a leplet. Az autón 35 diák dolgozott (négy hónapon és 2000 munkaórán keresztül), akik a Skoda saját iskolájának tanulói, a munkájukat pedig a Skoda fejlesztő- és dizájnrészlege segítette.
Komoly terepjárásra készítik fel az egyedi modellt
A hírek szerint nemcsak platóssá alakítják, de komoly terepjárásra is felkészítik a városi SUV-n alapuló modellt. A Mountiaq plusz merevítéseket kapott, hogy elég stabil maradjon a hátsó rész eltávolítása után is. A diákok munkáját nehezítette, hogy a hátsó ajtót és az oldalablakokat teljesen elölről kellett megtervezni, de még az első ajtók sem úszták meg módosítás nélkül. A pickup aprónak nem nevezhető, hossza majdnem 5 méter, a tengelytáv érdemben nem változott, viszont a hasmagassága igen: az eleve emelt
Kodiaq Scouthoz képest 10 centivel van magasabban a hasa. A vadregényes életet olyan kiegészítők segítik, mint a tetőn lévő erős fényű LED lámpa, csörlő, gallyrács, illetve a magasra helyezett légbeszívó. Az egyedi modell egyedi színt is kap: a Mountiaq metál narancs színben tündököl, amelyre a belső is rímel, ott ugyanis fekete-narancs hangulat uralkodik. A Mountiaq motorterében a más Skodákból ismerős 2 literes TSI motor található 190 lóerővel. Egy Kodiaq alapú, komoly terepjárós kiegészítőkkel is felvértezhető, a Volkswagen Amaroknál kedvezőbb áron (akár csak négyhengeres motorokkal) kínált Skoda pickup megjelenése nem lenne rossz húzás a konszern részéről.
Az orrban marad az ismerős 2 literes TDI 190, két turbóval 240 lóerővel